Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره سنجش آمادگی تحصیلی پایه اول دبستان، اظهار کرد: این برنامه از سال ۷۱ با ۱،۵ درصد پوشش آغاز شد و در سال گذشته به ۹۹ درصد رسیده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: پس از سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن، موثرترین و منظم ترین طرح، برنامه سنجش آمادگی تحصیلی پایه اول است که تمامی نهادهای بین‌المللی آن را تأیید و تشویق کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این ارزیابی تمامی اطلاعات دانش‌آموزان از قبیل قد، وزن، بیماری‌های جسمی یا روانی و مداخلات به هنگام انجام می‌شود که لزوم شروع هر نوع مداخله‌ای، غربالگری درست است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹، تعداد ۷۰،۱۴ درصد دانش‌آموزان سابقه پیش‌دبستانی داشته‌اند و ۱۶،۲۹ درصد خانواده‌های دانش‌آموزان هیچ‌گونه بیمه تأمین اجتماعی نداشته‌اند.

وی با اشاره نتایج استخراج شده طرح سنجش آمادگی تحصیلی پایه اول، گفت: اختلالات ژنتیکی بیشتر در ازدواج‌های فامیلی دیده می‌شود که 20.98 درصد ازدواج های کشور به صورت خانوادگی است و ۴ درصد مادران بیسوادی کامل داشتند. ۰،۳۲ درصد نوآموزان کوتاه قدی شدید داشتند و ۱،۷درصد لاغری شدید، ۵،۵درصد چاقی مفرط داشتند که با نتایج با طرح کوچ هم همخوانی دارد.

وی ادامه داد: ۸۶،۴۱ درصد دانش آموزان واکسیناسیون کامل شده بودند و ۶،۱۳ درصد نوآموزان چپ دست کامل بودند که این موضوع باید در طراحی و چیدمان کلاس ها در نظر گرفته شود.

وی در مورد طرح‌های تحولی سنجش آمادگی نوآموزان گفت: پیش بینی می‌کنیم برای امسال ۴۰۰ هزار نوآموز به طرح سنجش اضافه خواهند شد و برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۳۰۰ پایگاه اضافه شده است و به ۲۵۰۰ پایگاه سنجش رسیده است.

حسینی با بیان ابتکاراتی که در این طرح انجام شده است، اظهار کرد: همه استان‌ها دارای یک پایگاه سنجش دایمی شدند و علاوه بر این زمان در سایر ایام سال هم به کار سنجش اشتغال خواهند داشت که این کار برای اولین بار انجام شد.

وی گفت: تبادل اطلاعات با وزارت بهداشت و بهزیستی انجام داده‌ایم که این کار به مداخله به هنگام کمک خواهد کرد. در هر استان ۵۰۰دانش آموز صلاحیت های حرکتی آنان در راستای شناسایی فقر حرکتی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش بیمه دانش آموزان تعلیم و تربیت دانش آموزان سنجش آمادگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است