Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@03:21:21 GMT

بارزترین مصداق حقوق عامه در قزوین، باغستان است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۲۰۸۰

بارزترین مصداق حقوق عامه در قزوین، باغستان است

ایسنا/قزوین دادستان قزوین گفت: یکی از بارزترین مصادیق حقوق عامه در استان قزوین حفظ و صیانت از باغستان سنتی است، این موضوع در وهله اول نیازمند حفظ شرایط موجود و سپس احیای باغستان است.

محمدقاسمی در اولین نشست کمیته صیانت و احیاء باغستان سنتی قزوین در سال جاری که در سالن جلسات دادسرای مرکز استان برگزار شد، تصریح کرد: چنانچه دستگاه قضایی در بسیاری از موضوعات مختلف اجتماعی و شهری ورود می‌کند، به معنای دخالت در اقدامات سایر دستگاه‌ها، نادیده گرفتن قوانین و مقررات، تقابل و نگاه پرونده‌ای نیست؛ بلکه هدف اصلی دستگاه قضایی تحقق اصل پیشگیری، احیاء حقوق عامه، اجرای صحیح قوانین، حمایت قانونی از اقدامات دستگاه‌ها، هم‌افزایی میان سازمان‌ها و نهادها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به مصالح عمومی، ضروری است تصمیمات در بسیاری از حوزه‌ها به‌خصوص حقوق عامه بر اساس خرد جمعی اتخاذ شود، مصادیق حقوق عامه بسیار گسترده است و بسیاری از وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و نهادها در حوزه‌های مختلف وظیفه تحقق حقوق عامه را بر عهده‌دارند، دستگاه قضایی نیز طبق قانون اساسی، احیاء حقوق عامه و پیگیری موضوعات مرتبط را عهده‌دار است.

بنابراعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، دادستان قزوین اظهار کرد: برگزاری این نشست‌ها به‌منظور مچ‌گیری، بیان انتقادها و دغدغه‌ها، تسویه‌حساب‌های شخصی و سازمانی نیست، ما باید با نگاه علمی و کارشناسی و با ارائه راهکار به حل معضلات و مشکلات بپردازیم، اگر این نگاه در سال‌های گذشته وجود داشت شاهد نابودی باغستان سنتی نبودیم، این موضوع باید برای مدیران و افراد دخیل عبرت‌آموز باشد.

وی بیان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای متعددی در بحث حفظ و صیانت از باغستان سنتی قزوین وظایفی را بر عهده‌دارند و اقداماتی را نیز اجرایی کرده‌اند، اینکه بخواهیم صرفاً با برگزاری چندین نشست و مصوبه مشکلات باغستان را مرتفع کنیم، امکان‌پذیر نیست؛ مشکلات باید اولویت‌بندی و کارشناسی شود و با ارائه راهکارهای لازم که با قوانین و مقررات منافاتی نداشته باشد، همراه باشد.

قاسمی یادآور شد: متأسفانه بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی ابتدا اجرایی می‌شود، در واقع به دلیل هزینه‌های هنگفت، سازمان‌های دیگر را در عمل انجام‌شده قرار می‌دهند و سپس به دنبال اخذ مصوبات لازم و قانونی کردن آن‌ها هستند؛ این در حالی است که ابتدا باید نظرات کارشناسی و نقطه نظرات سایر دستگاه‌های متولی دریافت و با قوانین و مقررات منطبق شود و پس از اخذ مصوبات به مرحله اجرا درآید اگر این‌گونه عمل نشود، خسارت‌های سنگینی را به بیت‌المال وارد و موجب نارضایتی عمومی نیز می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از بارزترین مصادیق حقوق عامه در استان قزوین حفظ و صیانت از باغستان سنتی است، این موضوع در وهله اول نیازمند حفظ شرایط موجود و سپس احیاء است؛ برای این دو محور باید برنامه‌های دقیق و کارشناسی تبیین شود و تحقق این امر کمک و همراهی باغداران، سازمان‌های مردم‌نهاد، اصحاب رسانه و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.

دادستان قزوین یادآور شد: عدم تأمین حقابه، ساخت‌وسازهای غیرمجاز، احداث کمربندی و پل‌های غیر کارشناسی، وجود برخی گونه‌های جانوری مضر، تخلیه نخاله‌های ساختمانی، مدیریت چندگانه و نبود متولی خاص، حضور معتادان متجاهر، سرقت ادوات کشاورزان عمده معضلات و مشکلات باغستان سنتی قزوین است، باید برای هر یک از این موارد نشست‌های تخصصی و کارشناسی برگزار شود تا بتوان برای مرتفع نمودن آن‌ها راهکارهای سازنده پیش‌بینی کرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های عمرانی نباید منافاتی با حفظ و صیانت از باغستان سنتی داشته باشند و انتظار این است مدیران دستگاه‌ها نسبت به موضوع صیانت از باغستان دغدغه سازمانی و نگاه مسئولیت‌پذیری اجتماعی نسبت به آیندگان و در اجرای مصوبات این نشست‌ها اهتمام ویژه داشته باشند تا با همکاری، هم‌افزایی، استفاده از ظرفیت‌های قانونی و یکدیگر، فرهنگ‌سازی بتوانیم شرایط موجود را بهبود بخشیده و از تخریب و نابودی این میراث گران‌بها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی باغستان سنتی قزوین قزوين حفظ و صیانت از باغستان سنتی دستگاه ها حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز

آیین بهره برداری از پروژه «تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان» و «تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری» صبح امروز -۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳- در قالب یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار با حضور هادی حق‌بین معاون فنی و عمران شهرداری تهران، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۲۱ و سید ابوالفضل موسوی‌پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد.

در این مراسم مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تاکید کرد: پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود از نظر وسعت آنچنان ارقام بالایی ندارد، اما واقعیت این است یک معضل بزرگ ترافیکی را حل کرده است.

وی ادامه داد: این گلوگاه باعث پس زدن ترافیک به چند نقطه می‌شد و مضاف بر این موضوع این نقطه نا ایمن بود. این چند موضوع کار را به یک کار مهم و اثرگذار تبدیل کرد.

صداقتی با بیان اینکه تحکیم بستر بزرگراه ازادگان به طول ۱۲ کیلومتر کار اثرگذاری است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این باز شدن محور ترافیکی فتح به ابوسعید که دو کیلومتر طول دارد، ناایمنی که به دلیل تنگ بودن مسیر در گذشته بود را حل کرد. این سه موضوع حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشته است.

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمران شهرداری تهران هم درخصوص جزییات افتتاح این پروژه گفت: ابعاد و بزرگی پروژه‌ها برای ما مهم نیست بلکه نیاز شهروندان و ایمنی شهر برای ما اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه پروژه امروز به لحاظ ابعاد جزو کوچک‌ترین پروژه هاست، اما انجام آن ویژه و پیچیده بود، خاطرنشان کرد: در منطقه ۲۱ تعداد پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۳ تعریف شده بزرگ مقیاس و اثرگذار است و ظرف شش ماه اول سال تکمیل فاز دوم فتح-باغستان را داریم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: این تقاطع تاثیر فوق العاده زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به آزادگان خواهد داشت. پروژه دیگری که برنامه ریزی شده و فاز تجهیز و عملیات اجرایی آن آغاز شده پروژه دوگاز است که سال‌ها متوقف مانده بود و فاز اول پروژه تا پایان سال تحویل شهروندان خواهد شد.

دسترسی کرمان خودرو به شهید متوسلیان شرق تکمیل می‌شود

پوریافر هم درباره جزییات این افتتاح گفت: این نقطه یکی از نقاطی بود که به چند دلیل ازجمله باریک بودن تقاطع باعث نارضایتی مردم به ویژه در ترافیک صبحگاهی می‌شد. درخواست پلیس حل و فصل این موضوع بود. نکته دیگر بحث ایمنی این نقطه بود که باعث اهمیت پروژه می‌شد.

شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه پروژه چند سالی بود که متوقف مانده و باعث نارضایتی مردم شده بود، خاطرنشان کرد: با ورود معاونت فنی و مهندسی و همکاری منطقه و پلیس در کمترین زمان ممکن پروژه تقدیم مردم شد. معارض اصلی این پروژه مسائل ترافیکی بود.

وی ادامه داد: اتمام دسترسی کرمان خودرو به شهید متوسلیان شرق در این محدوده نیز در برنامه ما قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • مصائب شیراز پس از باران (+ عکس)
  • مصائب شیراز پس از باران / تصاویر
  • ۵ مصدوم در سه حادثه ترافیکی در قزوین
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است