Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم گفت: از روز اول دولت و در عرض حداکثر سه تا چهار ماه، ریشه‌های اصلی ایجاد تورم را از بین می‌بریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پس از ضبط برنامه انتخاباتی رادیویی خود در جمع خبرنگاران، بر هموار کردن فعالیت اقتصادی رقابتی در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: اگر اقتصاد رقابتی شود، تولید رشد می‌کند و تورم کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: باید سهم بیش از ۶۰ درصدی اقتصاد در دست دولت را به رقم‌های پائین‌تر با طی یک روند طبیعی به حداکثر ۲۰ الی ۲۵ درصد در طی ۴ سال برسانیم.   مهرعلیزاده با بیان اینکه با کنترل تورم نوسانات قیمتی در بازار کنترل خواهد شد، افزود: این مراحل باید در حوزه اقتصاد سپری شود تا بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.    این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدواریم با الگوی صحیحی که اتخاذ خواهیم کرد، از پس این کار بربیاییم و قطعاً برخواهیم آمد.   وی گفت: با همکاری دوستانم حدود دو سال است که بر روی این الگو کار کرده‌ایم و این الگو پایه‌گذاری شده و اصول صحیح علمی و تجربه شده‌ای در سطح دنیا تحت عنوان اقتصاد اجتماعی دارد.   مهرعلیزاده به تعریفی از اقتصاد اجماعی پرداخت و گفت: مفهوم اقتصاد اجتماعی این است که اقتصاد راهش را باز می‌کند اما اجازه له شدن اقشار ضعیف در زیر چرخ‌های سنگین توسعه و رشد را هم نمی‌دهد.   نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این مدل را یک اقتصاد توسعه‌ای همراه با مراقبت‌های اجتماعی عنوان و بیان کرد: این مدل می تواند حمایت‌های اجتماعی از بّعد تأمین اجتماعی، حقوق بازنشستگی، خدمات، بهداشت، هزینه‌های پزشکی و حداقل دستمزد را پوشش دهد.    وی افزود: اقتصاد اجتماعی می‌تواند حداقل‌های یک زندگی اجتماعی را برای مردم فراهم کند و در عین حال مانع توسعه هم نمی‌شود.   مهرعلیزاده به برنامه های خود در زمینه اقتصاد پرداخت و تصریح کرد: از روز اول دولت و در عرض حداکثر سه تا چهار ماه ریشه‌های اصلی ایجاد تورم را از بین می‌بریم.   وی ادامه داد: این اقدامات با رفع موانع تولید و بخشنامه‌های سریع که بتواند قوانین و بخشنامه های ناکارآمد و بعضاً متناقض و متعارض را از بین ببرد و راه تولید و صادرات را باز کند، محقق خواهد شد و اثرات خود را در ماه اول و دوم در بازار و عرصه تولید از خودش نشان خواهد داد.   این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در خصوص اصلاح نظام بانکی، حتی اگر از روز اول عملیاتی شود، باز هم کار خواهد برد. در خصوص کسری بودجه خوشبختانه راه حل‌های خوبی دارم و برای مثال راه حل های سابق مانند آینده فروشی، اوراق مشارکت یا چاپ کردن پول و ... را نخواهیم داشت.   مهرعلیزاده اظهار کرد: با روش‌هایی مانند حذف یارانه های پنهان بدون اثرگذاری در زندگی مردم و اثرگذاری فزاینده در کالاهای مصرفی، پول مردم را به شکل تزریق در تولید و تزریق در تسهیلات تولید در اختیارشان قرار می‌دهیم و موانع را برخواهیم داشت.   وی گفت: اثر این روش‌ها در چهار و پنج ماه اول دولت خودش را نشان خواهد داد؛ در مرحله اول، توقف تورم و سپس کاهش تورم.   نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: ما یک رانت تحت عنوان ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتیم و داریم. در سال گذشته نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار در این زمینه به بازار تزریق شد با قصد اینکه کالاهای اساسی ارزان به دست مردم برسد ولی در این جهت کمک موثری نکرد، بلکه به عکس آن تبدیل شد.   وی ادامه داد: مردم با قیمت های بالا و حتی بعضا بر مبنایی قیمت های آزاد دلار و یورو در داخل اقلام را تهیه کردند در حالی که مبنا این بود کالاهای اساسی ارزان به دست مردم برسد اما این اتفاق کمک موثری نکرد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۲۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر، مراسم اعطای نشان «اقتصاد مقاومتی» به واحد‌های تولیدی نمونه کشور با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم مرتضوی ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: کار و تولید عزت و اقتدار  مردم است. بیش از ۵ هزار نیرو در یک کارگاه تولیدی فعال هستند که بیش از نیمی از این جمعیت را زنان نخبه، تحصیل کرده و فعال تشکیل داده است.

وزیر کار گفت: از ۱۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود ۳میلیون و ۷۹۰هزار  زن بیمه تامین اجتماعی هستند.

مرتضوی با توجه به جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اساسا در حوزه اقتصاد اسلامی و اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی، خصوصی وتعاونی تقسیم می شود که باید بالغ بر ۸۰درصد کل اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: جهش تولید نیاز به تلاش دولت با مشارکت مردم دارد.

وزیر کار گفت: مانع زدایی از تولید و جلوگیری از مداخلات ادارات دولتی  از زنجیره تولید، از اقدامات مهم در راستای تحقق شعار سال است.جهش‌تولید بدون مشارکت مردم اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مردم در عرصه های مختلف اقتصادی خوش درخشیدند و در راستای حفظ و ارتقاء تولیدات داخلی پیشتاز بوده اند.

پیگیری امنیت شغلی زنان هستیم

همچنین در این مراسم نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: در دولت سیزدهم توجه به بانوان بیشتر شده است و به عنوان اولویت کاری وزارت کار قرار گرفته است.

وی گفت:کمیته مشاور زنان و خانواده در دولت سیزدهم تشکیل و امور مرتبط با این کمیته به طور جدی در حال پیگیری است.

خلج ادامه داد: این کمیته امنیت زنان در اشتغال در راستای ازدواج و فرزند آوری را  در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود