Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان آتش نشانی از نجات چند کوهنورد از مسیر صعب العبوری و کوهستانی اطراف اتوبان تهران - شمال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه حوالی ساعت ۲۲ شب گذشته گزارشی از حادثه گرفتار شدن چند نفر در ارتفاعات کوهستان واقع در اتوبان تازه تأسیس تهران شمال بعد از تونل ۱۶ به این سازمان رسید، گفت: گروه نجات کوهستان به محل حادثه اعزام شده و با کمک عوامل آتش نشانی مستقر در اتوبان در مسیر صعب‌العبوری در مسیر صخره‌ای که احتمال سقوط افراد با توجه به شیب‌های تند زیاد بود بعد از ۲ ساعت پیاده روی خود را به محل گرفتار شدن افراد رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این گروه نجات، در چند نقطه با نصب کارگاه‌های تخصصی گرفتاران را با احتیاط از روی صخره‌ها به سطح اتوبان منتقل کردند.

ملکی گفت: این افراد حوالی ۵ بامداد به سلامت به پایین منطقه کوهستانی رسیدند.

وی از کوهنوردان خواست: کوه نوردی در ساعات تاریکی بدون بلد مسیر حرکت نکنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آتش نشانی نجات کوهنوردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، آتش‌پاد دوم حمیدرضا کافی‌نیا اظهار کرد: دو دستگاه پلتفرم ۳۲ و ۷۲ متری و یک دستگاه نردبان آتش‌نشانی با کاربری امداد و نجات و اطفاء حریق که به دلیل تحریم‌ها امکان تامین قطعه برای آن میسر نشده بود، به همت متخصصان داخلی مشهدی تامین قطعه سلام تعمیر شد. 

مدیرعامل آتش نشانی مشهد بیان کرد: قطعات‌ سیستم ناوبری نردبان و پلتفرم‌ها در یکی از مجموعه‌های صنعتی مشهدمقدس تولید و پس از نصب و انجام تست‌های تخصصی برای امداد رسانی احتمالی به همشهریان در اختیار حوزه عملیات این سازمان قرار گرفت. 

وی متذکر شد: تأمین قطعات این پلتفرم با توجه به منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و مشارکت مردم با کمترین هزینه و صرفه اقتصادی بالا و به‌منظور صیانت و پشتیبانی از تولید داخلی در شرایط تحریم انجام شد.

دیگر خبرها

  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی