Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه لرستان عنوان کردند: مشارکت در انتخابات یک ضرورت است و نباید فریب جوسازی‌های رسانه‌ای غربی‌ها خورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه خرم آباد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نوعی حکومت براساس دستور اسلام است که مردم در انتخابات حضور پیدا می کنند تا افرادی را انتخاب کنند و در سرنوشت کشور سهیم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طول این سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون زورگویان عالم، همان گرگ صفتانی که در این جنگ غزه از صهیونیست ها حمایت کردند در این سالها اسلام، مردم و انتخابات را مورد هجمه قرار دارند و به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: این افراد به دنبال این هستند که نظام را ناکارآمد جلوه دهند و از طریق ماهواره، فضای مجازی و… به دنبال مایوس کردن مردم بوده اما مردم در مناسبت های مختلفی مانند راهپیمایی ۹ دی و سایر برنامه ها اعلام بیزاری از دشمنان و فتنه گران با نظام اسلامی را اعلام کرده و در واقع مردم به نظام اسلامی رای می دهند و با اهداف و آرمان های انقلابی، اسلامی و فضیلت ها بیعت می کنند.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: مردم ممکن است از مسئولانی ناراضی باشند اما با انقلابی که حاصل تلاش خودشان است قهر نبوده و به پای صندوق های رای می آیند و بهترین ها را انتخاب می کنند.

وی با اشاره به اقدام شورای نگهبان در تایید صلاحیت های ریاست جمهوری بیان کرد: براساس اسناد، شرایطی برای داوطبین ریاست جمهوری معین شده که جمعی از این افراد در ابتدا از رجال مذهبی سیاسی نبوده و سوابق مدیریتی نداشتند که پرونده آنها از ابتدا ناقص بود، اما برخی دیگر از داوطلبین صلاحیت آنها احراز نشد و رهبری به زیبایی توضیح دادند، این افراد از طیف های مختلف بودند و بی طرفی حاکی از دقت نظر شورای نگهبان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به نقش شوراهای شهر و آبادانی شهرها و روستاها خاطرنشان کرد: انتخابات شوراها برای استان مهم است، در گذشته توسط این شوراها در استان کارهایی صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و شهرهای استان در این دوره نیازمند شوراهایی است که به اندازه چند دوره کار عمرانی و فرهنگی انجام دهند و افراد جدید بتوانند ایجاد تحول کنند.

حجت الاسلام شاهرخی اظهار داشت: در اقدامات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و بهداشتی وظایفی برای شوراها تعریف شده، همچنین نظارت بر درآمدها و هزینه ها یکی دیگر از وظایف شوراست که استان نیازمند تحول در این زمینه است و مردم از شورای شهر از منتخبین انتظار دارند که کاستی ها جبران شود.

وی بیان کرد: با نگاه قومی قبیله ای وضعیت بهتر نمی شود لذا انتخاب افراد پاکدست، دارای سابقه و متخصص می تواند این تحول را در استان رقم بزند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری افزود: رهبری نقشه راه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برشمردند و ارزیابی خوبی از عملکرد مجلس داشتند به طوری که بر انقلابی ماندن مجلس و مسئولان تاکید کردند، همچنین برخی از آسیب هایی که نمایندگان ممکن است در مسیر آنها باشد را برشمرد و فرمودند: تلاش برای سپردن مسئولیت های شهری و استانی به اشخاص مورد نظر خویش، قوم، جناح و حزب، آسیب است.

وی افزود: استان ما در این دوره به این موارد گرفتار بوده و آسیب دیده که ضروری است این توصیه رهبری سرلوحه دلدادگان به نظام اسلامی باشد.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به سالروز شهادت عبدالعظیم حسنی گفت: این سید الکریم از دو امام حدیث نقل کرده و فعالیت های زیادی در دوران زندگی خود داشته است که شبها را به عبادت مشغول بود و روزها را روزه بودند و باید به شخصیت این بزرگواران پی برد.

وی بیان کرد: امام هادی(ع) این سید را به عنوان مرجع دینی معرفی می کند و باید مقام و منزلت این بزرگان را درک کنیم.

ضرورت مشارکت مردم در انتخابات

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: رعایت تقوای فردی، سیاسی، اعتقادی، فکری و … از سوی هر شخص ضروری بوده و از خداوند متعال بدون چون‌و‌چرا بایستی اطاعت نمود و در این مسیر انفاق و شکر‌گزاری کرد.

وی افزود: حرص و بخل، انسان را بیچاره می‌کند زیرا انسان را به نابودی می‌کشاند، البته درزمینهٔ علم بایستی حریص بود و در این راستا علم را بیشتر کسب کرد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به‌ضرورت کنترل خشم و غضب در جامعه و الگو گیری از رفتار لطیف و حکیمانه مقام معظم رهبری، عنوان کرد: روحیات مختلف و نیازهای مختلف باهم متفاوت هستند، در این میان برخی ظرفیت و کشش لازم را ندارند و این به خاطر آن است که آداب کافی را نیاموخته و در محیط مطلوبی قرار ندارند.

وی با اشاره به اهمیت نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه، تصریح کرد: برخی افراد حزب باد هستند، این‌ها کم بصیرت بوده و عمق راهبردی خاصی ندارند، ما قبل از انتخابات بایستی سلامت آن را به نحو احسن ایجاد کنیم و تریبون‌ها و رسانه‌ها مدار انصاف را رعایت کنند.

طهماسبی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری، گفت: تحول، نسخه علاج مشکلات اقتصادی کشور است، رهبر معظم انقلاب در این راستا فرمودند که اگر اقتصاد و معیشت ضعیف باشد اولین اثر آن بر روی قشر ضعیف جامعه است و همچنین موجب توطئه افکنی دشمن خواهد شد، لذا این بیماری باید علاج شود.

امام‌جمعه کوهدشت بیان کرد: وابستگی به نفت و خام فروشی آن، دخالت غیر لازم دولتی‌ها، تحریم فضای کسب‌وکار، تورم، کاهش ارزش پول ملی، شرطی کردن اقتصاد، عدم‌حمایت از تولید ملی و…ازجمله مشکلات درزمینهٔ اقتصاد به شمار می‌رود.

طهماسبی با اشاره به اینکه اصلح گزینی، مشارکت حداکثری و بصیرت در انتخابات مهم است، گفت: قبل این‌که چیزی تولید و مصرف شود بایستی نحوه توزیع را مشخص کرد و راه حال تحول این است که یک مدیریت جوان انقلابی و به‌روز باروحیه جهادی، شجاع، دارای اطلاعات کافی، با برنامه، حامی تولید ملی و … روی کار بیاید.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه تعیین مصادیق از اختیارات شورای نگهبان است، بیان کرد: این نهاد مقدس مصلحت‌اندیش نیست بلکه قانون‌گرا است و هر آنچه مُرقانون به او اجازه دهد، در تائید صلاحیت‌ها انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه برجام نتیجه مطلوبی در برنداشت، بیان کرد: امروز به برکت اقتدار جمهوری اسلامی ایران و تلاش نیروهای مقاومت رژیم صهیونیستی رو به افول و نابودی است.

طهماسبی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، گفت: گروه‌های سیاسی شهرستان باهم بسازند و متحد باشند و برای رضای الهی حرکت کنند، اجتماع اخیر در شهرستان برای تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات بود.

امام‌جمعه کوهدشت ضمن تقدیر از نیروی مردمی درزمینهٔ اطفاء حریق اخیر جنگل‌های کوهدشت و ضرورت برخورد با متخلفین در این راستا، اظهار داشت: اداره آبفا به وضعیت نامطلوب آب شهرک امام خمینی (ره) رسیدگی کرده و اداره جهاد کشاورزی نیز از برداشت بی‌رویه آب در مزارع کشاورزی جلوگیری کند.

مشارکت در انتخابات یک ضرورت است

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پلدختر با اشاره به اینکه شورای نگهبان بر اساس وظیفه قانونی خود در بررسی صلاحیت‌ها عمل کرده است، اظهار داشت: در بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری، شورای نگهبان بر اساس مُر قانون عمل کرده و تحت‌فشار، جوسازی‌های رسانه‌ای و مصلحت‌اندیشی اقدام نکرده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس به‌صورت شفاف درزمینهٔ اقدام قانونی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها تأکید کردند و در خصوص عملکرد انقلابی نمایندگان مجلس و ارتباط نزدیک با مردم فرمایشات مهمی داشتند.

امام‌جمعه پلدختر با اشاره به اهمیت انتخابات، عنوان کرد: مشارکت در انتخابات یک ضرورت است و نباید فریب جوسازی‌های رسانه‌ای غربی‌ها خورد.

وی تصریح کرد: مردم پلدختر به‌مانند سالیان گذشته با مشارکت بالا، رکورد حضور را خواهند زد و با انتخاب کاندیدای اصلح، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیمه خواهیم کرد.

انتخابات مظهر یکپارچگی، وحدت و عظمت جمهوری اسلامی ایران است

حجت‌الاسلام پرویز صالحی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته الشتر، با اشاره به سالروز تأسیس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت؛ بر اساس اصل ۵۷ قانون اساسی در کشور، قوه‌های مجریه، قضائیه و مقننه زیر نظر ولایت‌فقیه در کشور به‌ امورات می‌پردازند.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری بوده که این‌ قوانین برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی است.

امام‌جمعه موقت الشتر عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند: مجلس محلی است که اکثر مسائل کشور بی‌واسطه یا باواسطه در آن بررسی می‌شود و بر همین اساس مجلس شورای اسلامی از همه قواعد بالاتر است.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس، تصریح کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب تأکید داشتند، ما مجلسی می‌خواهیم که کارآمد، حامی مردم، با عقلانیت و آرامش به کار خود ادامه دهد.

صالحی گفت: عمده مشکلات در کشور بحث اقتصادی و موانع تولید است که طبق شعار سالی که مقام معظم رهبری فرمودند، مانع زدایی از مهم‌ خواسته‌هایی است که باید این موانع را رفع کرد.

امام‌جمعه موقت الشتر بیان کرد: کشور ما یک آزمون بسیار مهم به اسم انتخابات پیشرو دارند که از دو بعد داخلی و خارجی   است.

وی با اشاره به بُعد خارجی انتخابات، گفت: دشمنان در حال ایجاد تفرقه و شکاف در بین مردم هستند پس‌ باید بیایم برای یکپارچگی و وحدت به دشمنان بفهمانیم که هرجایی آن‌ها خواستند ضربه‌ای وارد کنند در برابر آنان قرار خواهیم گرفت و همچنین در بُعد داخلی نشان‌دهنده عظمت جمهوری اسلامی ایران است.

صالحی درزمینهٔ انتخابات شورای شهر و روستا، یادآور شد: با انتخاب درست می‌توان شهرداری متخصص و شایسته که درزمینهٔ مبلمان شهری از اساسی‌ترین لازمه یک شهر زیبا است سرکار آورد.

توجه به آبرو و عزت مردم بسیار مهم است

حجت‌الاسلام صمد حافظی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چگنی، اظهار داشت: یکی از برکات تقوی کسرت روزی است، انسانی تزکیه نفس داشته باشد خداوند روزی مادی و معنوی آن را فراهم می‌کند، نسبت به لقمه‌ها و شب‌نشینی‌ها دقت کنیم، ثمره لقمه حرام در زندگی انسان تأثیر بدی می‌گذارد.

وی ضمن گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، افزود: رهبری معظم انقلاب بر این امر تأکید داشتند که یک جوان بایستی تحصیل، تهذیب نفس و ورزش را سرلوحه کار خود قرار دهد، منش پهلوانانی همچون تختی الگویی برای همگان است.

امام‌جمعه چگنی با اشاره به اهمیت ماه شوال و تبیین حدیثی از پیامبر اکرم (س) در این راستا، عنوان کرد: سالروز درگذشت عالم ربانی ابو ترابی را گرامی می‌داریم، در آن زمان سازمان صلیب سرخ به محلی که سید ابو ترابی را شکنجه کرده بودند، رفته و پرسیدند: شما اذیت و آزاری دیده‌اید؟ فرمودند: خیر؛ پس‌ازآن، برخی از سید بزرگوار پرسیدند شمارا که آزار و اذیت دادند، ایشان در پاسخ گفت: نخواستم که آبروی یک مسلمان پیش یک آدم غیرمسلمان برود، چراکه آبرو و عزت مردم مهم است.

مجلس ما مجلس انقلابی است عملکردی نیز قابل دفاع دارد

حجت‌الاسلام علی سپهوند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ازنا، اظهار داشت: تقوای سیاسی یکی از ابعاد تقوا به شمار می‌رود، امروز در جامعه ما اگر بناست نگرش جامع خدامحوری شود در بعد سیاست نیز تقوا نیاز است.

وی افزود: نظام اسلامی به‌گونه‌ای تعریف‌شده است که مباحثات، فعالیت‌ها و سازوکارهای سیاسی عین عرفان باید باشد، اینکه بداخلاقی‌هایی گاهی اوقات در فضای مجازی و در مباحث علمی انتخاباتی اتفاق می‌افتد این خارج از نظام اسلامی و ادبیات نیروهای انقلابی است باید توجه کرده و خداوند متعال را در نظر بگیریم.

امام‌جمعه ازنا عنوان کرد: در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری مباحثی مطرح شد و یک گزارش جامع از مصوبات یک‌ساله مجلس انقلابی توضیح داده شد و تائید مقام معظم رهبری و در آنجا تصریح آن مطرح شد.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب ضمن اینکه توصیه به تقوا نمودند تأکید داشتند که ابتکار عمل را نمایندگان مجلس در دست بگیرند و یکی از مصادیق مهم تقوا حفظ روحیه انقلابی گری در مجلس است و اگر بشود تا پایان عمر باشد و یا حداقل در این دوران نمایندگی آن حد حضور انقلابی خودتان را حفظ کنید.

سپهوند گفت: مجلس ما مجلس انقلابی است عملکردی نیز قابل دفاع دارد ولی مهم حفظ وضعیت موجود است که ان‌شاءالله این پازل به‌زودی کامل شود و بعد از چهل‌وچند سال شاهد خدمت خالصانه نیروهای انقلابی در کشور باشیم اگرچه به‌صورت نسبی کارهایی همیشه در جامعه شده است و نظام اسلامی یک جاهایی عدم مدیریت‌ها را جبران کرده است، ولی منتظریم که پازل خدمت‌رسانی در ابعاد مختلف کامل شود که امیدواریم مردم طعم خدمت در دنیای اسلام و حاکمیت دینی را بچشند.

امام‌جمعه ازنا یادآور شد: اخیراً شورای محترم نگهبان آن وظایف خود را شجاعانه و با رعایت مر قانون انجام داد خورده گیران به‌نظام اسلامی مخالفین و منافقین کوردل و افرادی که همیشه به دنبال بهانه‌گیری‌های واهی هستند بدانند و از رو بروند و ببینند که نظام اسلامی و شورای محترم نگهبان شخصی را عدم احراز شرایط اعلام می‌کند که برادر او عضوی از اعضای شورای محترم نگهبان است، دفاع می‌کند دفاع عدم احراز اعلام می‌کند و این دفاع خود را در جامعه ابراز می‌کند.

 وی گفت: نظام اسلامی نشان می‌دهد که از درون می‌تواند خود را حفظ و بازسازی کند، با این وضعیتی که چه‌بسا تعجب همگان این بود که با این نفوذ خانواده‌ای که این کاندیدایی که چند دوره نیز رئیس مجلس بوده است نتوانست احراز را بگیرد تعجب کردند درحالی‌که این واقعیت نظام جامعه اسلامی است و از اول نیز همین‌طور بوده است واقعیت نظام اسلامی برخورد با مفسدان و فاسدان است درعین‌حال لیاقت‌ها را نیز در نظر می‌گیرد و تعارفی باکسی ندارد از شورای محترم نگهبان حمایت و تشکر می‌کنیم.

سپهوند بیان داشت: مسئله دیگری که این روزها مطرح بود این است که شورای محترم نگهبان مصلحت‌اندیشی نمی‌کند؟ چرا بستر حضور حداکثری مردم را فراهم نمی‌کند؟ درحالی‌که شما استحضار دارید شورای محترم نگهبان وظیفه‌اش پیاده کردن مر قانون است و قانون را باید پیاده کند این مصلحت سنجی‌ها در حیطه اختیارات شورای محترم نگهبان نیست به چه قیمتی باید بستری را فراهم کند که سنگ بنای آن بر بی‌قانونی باشد و اثری که سنگ بنای آن بر موضع انفعالی نظام باشد چه ارزشی دارد نهایتاً اکثراً هم بیایند اکثر می‌شود همان اکثری که قرآن کریم می‌فرماید: مورد تائید ما نیست آن اکثر چند صباحی گردوغباری تولید می‌کند و از بین می‌رود.

امام‌جمعه ازنا اظهار داشت: حداکثری خوب است که با بصیرت باشد از روی عقلانیت و شرعیت و منافع عموم باشد و در استحکام نظام و در حمایت از خون شهدا باشد آن اکثر باید ایجاد شود و اینکه سال‌ها بگذرد، بصیرت جامعه ایجاد شود آن روز برسیم به اکثر وضعیت ما وضعیت خوبی است و امدادهای غیبی یکی پس از دیگری خود را نشان می‌دهد.

وی گفت: انتخاب رئیس‌جمهور سوریه جناب آقای بشار اسد خود یک نوید است بیش از ۹۵ درصد رأی قاطع را می‌آورد که بخشی از عمق راهبردی ایران اسلامی است و همگان این را می‌دانیم، پیروزی مردم مظلوم فلسطین بخش دیگری از عمق راهبردی ایران اسلامی و موفقیت حاکمیت ایران اسلامی است در یمن نیز همین‌طور و قطعاً این‌ها مقدمی هستند و این عمل شجاعانه شورای نگهبان نیز همین‌طور همه این‌ها زمینه‌ساز و بسترساز هستند.

سپهوند خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: مسائل فضای مجازی و سیاست‌های خارجی و ارتباط با فلان کشور اولویت اول مردم نیست اولویت اول مسئله اشتغال جوانان، مشکلات معیشتی جامعه، مبارزه با واردات بی‌رویه کالاهای قاچاق رسمی و غیررسمی مبارزه با فساد بسط عدالت این‌ها اولویت مردم هستند و مردم نیاز به این‌ها دارند، مردم نگاه نمی‌کنند ببینند چه کسی آمده است و عمل را نگاه می‌کنند پیشینه عملیاتی او را می‌بینند اصالت شخصیتی، ولایتمداری  و شجاعت او را می‌بینند و مردم بایستی بیایند و خواهند آمد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه این هفته جمهوری اسلامی ایران شورای محترم نگهبان مجلس شورای اسلامی اشاره به اهمیت امام جمعه کوهدشت مقام معظم رهبری نمایندگان مجلس ریاست جمهوری شورای نگهبان حجت الاسلام نظام اسلامی صلاحیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی

«توانمندی‌های صادراتی ایران»، «ابلاغ ۲قانون برای اجرا»،‌ « نشست خبری کاندیداهای زن تهران برای انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم» و «خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی» از موضوعات مهم خبری هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با حضور سید ابراهمی رئیسی برگزار شد.

رئیس‌جمهور در بخشی از اظهارات خود در این مراسم با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم  امروز، در نامه‌ای به رئیس‌ دولت سیزدهم ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد که عبارتند از:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

****

با توجه به اینکه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود،‌ تبلیغات داوطلبان نمایندگی از یک هفته قبل از تاریخ برگزاری انتخابات انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکلیف ۲۴۵ کرسی برای ۴ سال آینده مشخص شد و داوطلبان ۴۵ کرسی باقی‌مانده نیز در ۲۱ اردیبهشت برای ۲۲ حوزه انتخاب  می‌شوند. انتخابات در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه  تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران نیز با اشاره به کشیده شدن انتخابات در برخی حوزه ها به دور دوم، یاداوری کرد که ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ را برگزار کردند.

در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم،‌ نشست خبری انتخاباتی تعدادی از کاندیداهای زن دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم در محل خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد.

زینب قمصری، سمیه رفیعی و سمیه گلپور سه کاندیدی انتخابات دومین دوره مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران در نشست خبری به تشریح برنامه‌های خود پرداختند و درباره لزوم مشارکت برای دور دوم انتخابات، آسیب شناسی نوسان مشارکت و اهمیت فضای مجازی سخن گفتند.

از طرف دیگر با مشخص‌شدن نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در بیشتر کرسی‌های نمایندگی،‌ رقابت‌ها برای ریاست بر قوه مقننه شدت گرفته است که شنیده‌ها از محافل سیاسی و راهروی مجلس از لابی‌های پشت‌پرده و برگزاری جلسات گوناگون حکایت دارد.

برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

****

در پی کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در دوی ۴۰۰ متر توسط دونده زن ایرانی،‌ سخنگوی دولت این موفقیت را به نازنین‌فاطمه عیدیان تبریک گفت.

علی بهادری جهرمی نوشت: این دختر قهرمان، نمونهٔ جوان ایرانی موفقی است که با انگیزه و تلاش، توکل و ایمان، و حمایت خانواده، یکی پس از دیگری موانع را پشت‌سر گذاشت و حالا در قلهٔ قهرمانی پرچم پرافتخار ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده است.

****

با توجه به شکل گیری موج اعتراض دانشجویان در آمریکا به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز مرگبار به نوار غزه که طی روزهای اخیر در «دانشگاه کلمبیا» در شهر نیویورک آغاز شده است، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار توییت‌هایی در صفحات شخصی خود، این اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان دانستند.

محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس گفت که اعتراضات دانشجویان آمریکایی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و برخورد شدید با آنها نشان داد که دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است و همچنین تفکرات پوسیده دولتمردان آمریکایی تاثیری روی مردم به خصوص آزادیخواهان ندارد.

همچنین روح‌الله متفکرآزاد عضو دیگر هیات رئیسه مجلس تاکید کرد که خیزش دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی نشان داد که جنایات این رژیم برای دنیا غیر قابل پذیرش است و امیدواریم در نهایت این اتفاق منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود.

مهدی باقری از دیگر نمایندگان مجلس نیز با اشاره تاثیر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد انگیزه در دانشجویان کشورهای دیگر در امید داشتن به مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوز، تاکید کرد: هم عملیات «وعده صادق» در ایجاد و افزایش انگیزه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه اثرگذار بوده و هم این اعتراضات موجب ضریب پیدا کردن این عملیات می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت