Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@23:35:33 GMT

لیتوانی دو دیپلمات بلاروس را اخراج کرد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۲۷۶۸

لیتوانی دو دیپلمات بلاروس را اخراج کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه لیتوانی روز جمعه در بیانیه ای ضمن اعلام این موضوع اضافه کرد که از دو افسر اطلاعاتی در پوشش دیپلمات خواسته شده تا کشور را ترک کنند.

در این بیانیه آمده است: لیتوانی با این تصمیم همچنین با لتونی که چند روز پیش دیپلمات ها و کارکنان سفارتش در مینسک به شکل ناعادلانه توسط بلاروس اخراج شدند، اعلام همبستگی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی تصمیم دولت بلاروس برای اخراج سفیر و کارکنان سفارت لتونی، این کشور حوزه بالتیک هم سفیر و همه کارکنان سفارت بلاروس را عنصر نامطلوب خواند که باید خاک این کشور را ترک کنند.

روابط بلاروس و کشورهای غربی و کشورهای حوزه بالتیک طرفدار غرب از اوایل هفته جاری به دنبال فرود اضطراری هواپیمای رایان ایر در مینسک به شدت پرتنش شده است.  

روز دوم خرداد (۲۳ مه) به دستور آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس یک جنگنده نیروی هوایی بلاروس، هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت رایان ایر را وادار به فرود کرد. این هواپیما با ۱۲۳ مسافر از آتن راهی ویلنیوس، پایتخت لیتوانی بود. هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ رایان ایر در فرودگاه مینسک فرود اضطراری انجام داد و  «رومان پروتاسویچ»، بنیانگذار کانال تلگرامی نکستا (Nexta) و از مخالفان دولت بلاروس که سرنشین این هواپیما بود توسط پلیس بلاروس دستگیر شد. بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ بعد از کنترل امنیتی مسافران از مینسک حرکت کرده و راهی ویلنیوس شد. 

منبع: Reuters برچسب‌ها لتونی مینسک ویلنیوس لیتوانی بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لتونی مینسک ویلنیوس لتونی مینسک ویلنیوس لیتوانی بلاروس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فرود اضطراری یک هواپیما بر اثر تگرگ شدید

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعترافات ناامیدکننده رایان بابل: در لیورپول تنها و مضطرب بودم
  • (ویدئو) فرود جنگنده F۳۵ بر روی برج العرب دوبی
  • فرود آمدن جالب هواپیمای جنگی بر روی برج العرب دبی + فیلم
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • زندگی سخت است، اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
  • (ویدئو) فرود اضطراری یک هواپیما بر اثر تگرگ شدید
  • زندگی سخت است اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • جاه‌طلبی هالیوودی‌ها؛ ظرفیت ورزشگاه رکسهم به 50 هزار نفر افزایش می‌یابد
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی