Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با رادیو فرهنگ به تشریح برنامه‌های خود در حوزه فرهنگ پرداخت و اظهار داشت: ما در بخش فرهنگی نیازمند یک تحول و جهش هستیم. باید بگویم مدتی است در بحث اقتصاد و فرهنگ یا متوقف شده‌ایم و یا در بسیاری از زمینه‌ها در حال حرکت رو به عقب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که ایران با سابقه تاریخی و فرهنگی خودش می‌تواند پیشرفت‌های بسیاری در این عرصه‌ها داشته باشد و وضعیت فعلی نامطلوب است.

وی تصریح کرد: از شرایط اقتصادی و فرهنگی امروز کشور ناراحت هستم و می‌دانم بسیاری از مردم ناراضی هستند و حال خوشی ندارند علت این مسائل به کم کاری‌ها، انحرافات و ورود نااهلان و ناکارآمدها به اداره کشور برمی‌گردد زیرا ظاهر مردم، باطن مسئولین است، وقتی باطن مسئولین تغییر کرده چگونه انتظار داریم مردم «علی وار» و فاطمی زندگی کنند. وقتی در صداقتمان با مردم کوتاهی می‌کنیم چطور انتظار داریم وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رو به بهبود برود بنابراین نیازمند یک تحول هستیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: تحول باید از مسئولین کشور آغاز شود. دولت من تحولات فرهنگی را از خود آغاز خواهد کرد زیرا فرهنگی که امروز جایگزین فرهنگ انقلاب اسلامی دهه اول انقلاب شده رو به انحرافاتی رفته و موجب آسیب‌های اجتماعی و ناکارآمدی در کشور شده است. ما نیازمند یک قیام فرهنگی- اقتصادی در کشور هستیم.

رضایی تاکید کرد: با صراحت عرض می‌کنم در شرایط فرهنگی-اقتصادی امروز کشور بدون یک قیام فرهنگی-اقتصادی نمی‌توانیم پیشرفت کشور و زندگی مردم را سامان دهیم به همین دلیل ما کار را از دولت شروع خواهیم کرد. مساله فرهنگ زیربنای همه امورات کشور است و اگر درست شود کشور درست خواهد شد و اگر تخریب شود کشور تخریب می‌شود. به همین دلیل برنامه‌های ویژه‌ای در عرصه فرهنگ داریم که به آنها عمل خواهیم کرد.

وی در خصوص چالش جمعیتی و سن جمعیت در ایران، گفت: ۱۰ سالی است که با این پدیده آشنا هستم و در مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست‌های کلی نظام تهیه و خدمت مقام معظم رهبری ارائه کردم که این سیاست‌ها تصویب و به سران قوا ابلاغ شد اما متاسفانه دولت و مجلس در تدوین قانون متناسب با این سیاست‌های کلی عقب ماندگی‌های جدی دارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در اولین اقدام، سیاست‌های کلی جمعیت که مربوط به نرخ باروری و جلوگیری از سالخوردگی جمعیت است را قانون و آن را اجرایی خواهیم کرد. همچنین از اشتباهاتی که در بدنه وزارت بهداشت و درمان و دیگر وزارتخانه‌ها در جریان است جلوگیری خواهیم کرد و سعی می‌کنیم قوانین و ابلاغات غلطی که در این حوزه وجود دارد را کنار بگذاریم.

رضایی گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص ساماندهی سالخوردگان داریم، همچنین بازنشستگی را پایان کار نمی‌دانیم و سعی می‌کنیم این پنجره جمعیتی که از ۱۰ سال پیش باز شده افزایش دهیم و از دو دهه به سه دهه برسانیم. از سوی دیگر سعی می‌کنیم سن بازنشستگی را بین ۵۰ تا ۷۰ سال تعیین کنیم. همچنین برنامه‌های تشویقی و تهییجی برای ازدواج جوانان خواهیم داشت.

وی درباره برنامه‌هایش در حوزه آموزش و اشتغال، یادآور شد: یکی از کارهای جدی که ما خواهیم کرد این است که نظام آموزشی کشور را به یک سبد ذهنی حرفه‌ای تبدیل خواهیم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما باید درصد آموزش‌های حرفه‌ای را در سطوح ابتدایی، متوسطه و عالی افزایش دهیم، افزود ما سعی می‌کنیم در دوره مهدکودک و دبستان روحیه کار و حرفه‌ای‌گری، کار و خلاقیت را با زندگی نوجوانانمان آشتی دهیم که به جای تفکرات غیرمفید به سوی خلاقیت حرکت کنند و با تخصص گرایی و حرفه‌ای‌گری آشتی دهیم.

رضایی گفت: وقتی امروز به مدارس، دانشگاه ها، وضعیت فرهنگی جامعه، وزارت ارشاد و بخش های مختلف تعلیم و تربیت نگاه می کنیم می بینیم مشکلات فراوانی دارند. ما سعی داریم این مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: در کشور با یکسری گسست های تصمیم گیری رو به رو هستیم یعنی جزایر مختلفی در زمینه آموزش و پژوهش وجود دارد که هر کدام برای خود تصمیماتی می گیرند. این جزایر مختلف، متعدد و بدون یکپارچگی باعث مشکلات جدی شده است. ما سعی خواهیم کرد بدون اینکه وارد اجراییات شویم در سیاستگذاری ها، یکپارچگی ایجاد کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ارتباط بین پژوهش، آموزش و صنعت را افزایش خواهیم داد. متاسفانه به دلیل عدم ارتباط بین پژوهش، آموزش و صنعت اکثر پژوهشگران ما به خارج از کشور می روند و صنعت تولید شده با قیمت گزافی به کشور ما بازمی گردد در حالی که مبدا این صنعت یک مقاله ایرانی بوده است.

رضایی در خصوص غیرکاربردی بودن مقالات و پایان نامه ها و برنامه های او برای از بین بردن این نقص، گفت: در دهه اخیر اقدامات خوبی در خصوص ارتباط دادن فناوری ها، پژوهش ها و مقالات با نیازهای جامعه و کاربردی شدن علم پژوهش در کشور صورت گرفت که معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری یک بخشی از این موفقیت ها بوده و بخش دیگر مربوط به پارک های توسعه فناوری است و حرکت سوم مراکز رشد است. اما متاسفانه اینها به صورت یکپارچه دیده نشده و ارتباط یکپارچه ای ندارند.

وی اضافه کرد: ما تلاش خواهیم کرد پلی برای ارائه تقاضای جامعه به این مراکز علمی ایجاد کنیم تا بتوانیم از رساله ها و پایان نامه های دانشجویان برای حل مشکلات کشور استفاده کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه هایش در حوزه تولید هنر تراز انقلاب اسلامی، گفت: اگر ما می توانستیم بین انقلاب اسلامی و هنر ایرانی اسلامی پیوند عمیق تری برقرار کنیم امروز شاهد نوآوری های خلاقانه ای حتی در سطح سلایق بین المللی بودیم، در دولت ما توجه جدی به کرامت انسانی که عنصر مشترک فطرت آدمی، انقلاب اسلامی، لطافت هنری برای صیقل یافتن روح آدمی است خواهیم کرد.

رضایی ادامه داد: مساله جدی دولت من این است که چگونه کرامت انسانی مبنای یک تحول هنری در هنرهای ایرانی اسلامی ما باشد و برای این کار سعی می کنیم پژوهش های عمیقی را مستند بر قرآن و مبانی فرهنگی و فلسفی مدرن و جدید داشته باشیم تا بتوانیم پایه های نوین معرفت هنر را در ایران تقویت کنیم.

وی درباره برنامه او برای حمایت از هنرمندان انقلابی، گفت: من اصولا مخالف دوگانه سازی هستم، هنرمندان ما همه ایرانی هستند و دولت من هم دولت همه ایرانیان است و واقعا دولت جناحی نیست. سابقه مدیریتی من این را نشان می دهد، چه زمانی که ۱۸ سال در سپاه بودم و این ۲۰ سالی که به عنوان مشاور رهبر معظم انقلاب در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می کنم سعی کرده ام از همه نیروهای مفید و موثر و شایسته استفاده کنم اما در عین حال معتقدم هنرمندان انقلابی ما می توانند پیشران تحول در کل کشور باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: می توانیم با کمک هنرمندن انقلابی کل هنر ایرانی اسلامی را توسعه دهیم.

رضایی در خصوص برنامه هایش برای گسترش فرهنگ کار در جامعه، گفت: من معتقدم نفرت کار در ایران ذاتی نیست و اگر برخی از مردم ما به دنبال راحت طلبی می گردند در ذات آنها نیست و یک جنبه تربیتی دارد که متاسفانه این جنبه تربیتی در صد سال اخیر وارد زندگی ما ایرانی ها شده است.   ما ریشه این موضوع را در تربیت می دانیم. بر همین اساس معتقدم مبنای آموزش کشور را از آموزش ذهنی به سمت تربیت و ساماندهی رفتاری تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه کار را باید از مدارس آغاز کنیم تا دانش آموزان آشتی کردن با کار را از مدرسه فرا بگیرند، تاکید کرد: ما باید به مساله تربیت توجه کنیم به همین دلیل تلاش می کنیم مساله توجه به فردیت در کنار کار ذهنی را تقویت کنیم. از سوی دیگر مساله خلاقیت بسیار مهم است، به همین دلیل دانشکده های ما باید به مهارتکده هم تبدیل شوند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص برنامه هایش برای شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: اگرچه رئیس جمهور نفر دوم کشور است اما همه متولیان فرهنگی در دولت نیستند. حوزه های علمیه امروز نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی دارند و دستگاه های فرهنگی که در اختیار نهاد رهبری هستند که کارهای فوق العاده مهمی نیز در داخل و خارج از کشور انجام داده اند وجود دارد. اما حُسن شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که می تواند حتی برای چنین نهادهایی دستورالعمل هایی داشته باشد.

رضایی افزود: من سعی خواهم کرد با مشورت با مقام معظم رهبری اختیاراتی را برای شورای عالی انقلاب فرهنگی بگیرم و سعی خواهم کرد یک نوع سیاست یکپارچه فرهنگی را از مدرسه و مسجد تا نهادهای رهبری و وزارت ارشاد به وجود بیاورم.

وی تاکید کرد: من ترجیح می دهم اگر نتوانیم کار اساسی انجام بدهیم حداقل دَر شورای عالی انقلاب فرهنگی را ببندیم و این همه هزینه و وقت و انتظاری که آنجا شکل می گیرد و بی نتیجه می ماند را به نهادهای دیگر بسپاریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی در فرهنگ سازی برای من بسیار مهم و تعیین کننده است.

رضایی در خصوص راهکارهای دولتش برای افزایش سرانه مطالعه در کشور، گفت: متاسفانه با گسترش فضای مجازی سرانه مطالعه در کشور ما بسیار کاهش یافته که این یک خطر جدی برای کتابخوانی است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس ما باید ابتدا یارانه فرهنگی را تصویب کنیم، دولت ما یک یارانه فرهنگی  از خریدن کتاب تا گرفتن تشویق کتابخوانی و همچنین نقد و مناظره بر روی کتب را خواهد داشت زیرا نظریه پردازی بدون کتابخوانی و نقد و بررسی کتاب امکان پذیر نیست به همین دلیل سعی خواهیم کرد از همین طریق یارانه فرهنگی، یک جایزه ملی و بین المللی برای کتابخوانی و تشویق به مطالعه در کشور ایجاد کنیم.

تکمیل می‌شود... د.

کد خبر 5222420 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری محسن رضایی انتخابات 1400 ریاست جمهوری بازنشستگی انتخابات 1400 مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان آیت الله سید ابراهیم رئیسی محمد باقر قالیباف صحن مجلس برجام علیرضا زاکانی انتخابات ریاست جمهوری اسحاق جهانگیری فلسطین نبرد شمشیر قدس ریاست جمهوری عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شورای عالی انقلاب فرهنگی انقلاب اسلامی همین دلیل برنامه هایش سعی می کنیم سیاست ها دولت من حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟

افزایش هزینه‌های زندگی در کشور‌های اروپایی همچنین باعث شده تا بسیاری در این قاره مجبور شوند سن بازنشستگی خود را بیشتر کنند تا شکاف پیش آمده را جبران نمایند تا بتوانند در سال‌های پس از بازنشستگی همچنان سرپا باقی بمانند. 

یک مطالعه جدید توسط موسسه «محاسبه سن» که با استفاده از داده‌های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) جمع‌آوری‌شده بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰، صورت گرفته نشان می‌دهد که سن بازنشستگی در چندین کشور اروپایی در این دوره به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

بلغارستان با افزایش ۱۳.۲۶ درصدی، سن بازنشستگی مردان و زنان از ۵۶ سال در سال ۲۰۰۰ به ۶۳ سال در سال ۲۰۲۰ رسیده است. استونی با افزایش ۱۱.۹۳ درصدی در رتبه دوم قرار دارد و از ۵۸ در سال ۲۰۰۰ به ۶۵ در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. در لتونی هم این عدد از ۵۹ به ۶۵ سال رسیده است. 

سایر کشور‌های اروپای شرقی و مرکزی مانند مجارستان، رومانی و اسلوونی نیز در رده‌های پایین‌تر این فهرست هستند. با این حال، کشور‌های اروپای غربی نیز به طور قابل توجهی آسیب دیده اند، به طوری که پرتغال شاهد افزایش ۷.۹۲ درصدی سن بازنشستگی و در هلند هم این سن بیش از ۷.۶ درصد افزایش یافته است.

اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی پس‌انداز می‌کنند؟

سخنگوی AgeCalculator.com در یک بیانیه مطبوعاتی در این خصوص می‌گوید: «روند افزایش سن بازنشستگی در بسیاری از کشور‌ها نشان دهنده تأثیر متقابل پیچیده عوامل مختلف است. برخی از این عوامل شامل افزایش امید به زندگی مردم است که به لطف پیشرفت‌های پزشکی و اقتصادی افزایش یافته است. بعد دیگر ماجرا، اما فشار‌هایی است که به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی و تغییرات جمعیتی و کاهش نرخ زاد و ولد پیری جمعیت پدید آورده است.» 

با افزایش سن بازنشستگی، این موضوع نیز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد که اروپایی‌ها چقدر پس‌انداز بازنشستگی دارند؟ 

عوامل متعددی بر میزان پس‌انداز‌های بازنشستگی کارگران اروپایی تأثیر می‌گذارند، مانند نوع شغلی که دارند، هزینه‌ها، کشوری که در آن زندگی می‌کنند، اینکه آیا محل کارشان برنامه بازنشستگی شغلی ارائه می‌دهد یا خیر، و همچنین اینکه آیا آنها یک برنامه بازنشستگی شخصی نیز دارند یا خیر.

در سال ۲۰۱۷، یک موسسه پژوهشی به نام سرمایه‌گذاری جهانی شرودرز در پژوهشی حدود ۲۲ هزار نفر در سراسر جهان را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که حتی سرمایه‌گذاران هم تقریباً به اندازه کافی برای بازنشستگی پس‌انداز نمی‌کنند. 

در آن فهرست اروپایی‌ها در انتهای فهرست قرار دارند و تنها ۹.۹ درصد از آنها بخشی از حقوق خود را برای بازنشستگی پس‌انداز می‌کنند در حالی‌که این عدد برای آسیایی‌ها ۱۳ درصد و قاره آمریکا حدود ۱۲.۵ درصد بوده است.

اروپایی‌ها کمتر پس‌انداز می‌کنند

بر اساس نظرسنجی موسسه Insurance Europe در بین ۱۶ هزار نفر در ۱۵ کشور اروپایی که در این پژوهش شرکت کرده‌اند، اوضاع برای بازنشستگان اروپایی اندکی تاریک به نظر می‌رسد، زیرا بیش از یک سوم اروپایی‌ها برای بازنشستگی پس انداز نمی‌کنند. 

همچنین طبق نتایج این پژوهش که در سال ۲۰۲۳ انجام شده ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان نیز فاش کرده اند که عواملی نظیر فضای اقتصادی کنونی، مانند تورم بالاتر، هزینه‌های زندگی و عدم اطمینان اقتصادی، در کاهش دادن میزان مبلغی که در صندوق‌های بازنشستگی خود می‌گذاشتند، موثر بوده اند.

پاسخ‌ها بر اساس جنسیت، سن، وضعیت تاهل، شغل و سطح تحصیلات متفاوت بود. حدود ۳۵ درصد از کسانی که می‌گفتند پس انداز نمی‌کنند، خوداشتغال بودند، در حالی که ۳۱ درصد در بخش خصوصی و ۳۲ درصد در بخش دولتی کار می‌کردند. همچنین ۶۴ درصد باقی‌مانده بیکار بودند. 

میزان پس انداز به سواد ربطی ندارد

۵۱ درصد از پاسخ دهندگان غیر پس انداز گفتند که سطح تحصیلات پایینی دارند، در حالی که ۴۳ درصد سطح تحصیلات متوسط و ۳۷ درصد سطح تحصیلات بالایی داشتند. حدود ۴۵ درصد از افراد مجرد پس انداز نمی‌کردند، در حالی که ۳۲ درصد از افراد متاهل هم اعتقادی به پس انداز نداشته‌اند. ضمن اینکه ۴۱ درصد از زنان بیوه نیز همین را گفتند و ۴۵ درصد از پاسخ دهندگانی که از همسر خود جدا شده بودند نیز پس‌انداز نمی‌کنند. 

نیکلاس ژان‌مارت، رئیس بیمه‌های شخصی و عمومی در Insurance Europe در وب‌سایت خود گفت: «ما نیاز داریم که سیستم‌های بازنشستگی ما برای هدف و آینده مناسب شوند و اطمینان حاصل شود که همه در دوران بازنشستگی خود کیفیت زندگی خوبی خواهیم داشت.

واقعیت این است که با نگاهی به چشم انداز پیچیده کنونی، مردم باید برای بازنشستگی، بیشتر پس انداز کنند، اما همه پول کافی برای انجام این کار ندارند. صنعت بیمه متعهد است نقش موثرتری در حفاظت از افراد ایفا کند و همزمان به سیاستگذاران توصیه‌های کلیدی ارائه نماید.»

اروپایی‌ها واقعا چقدر برای بازنشستگی نیاز دارند؟

طبق بررسی‌های موسسه GoBankingRates، پس‌انداز‌های بازنشستگی اروپای شمالی به طور متوسط حدود ۱۰۰ هزار یورو است، در حالی که مردم اروپای غربی، از جمله بریتانیا، تمایل دارند بین ۵۰ هزار تا ۱۵۰ هزار یورو پس‌انداز کنند. در اروپایی غربی این عدد به مراتب کمتر است و بین ۲۰ هزار تا ۷۰ هزار یورو برای بازنشستگی پس‌انداز می‌شود. 

میزان بازنشستگی شما در اروپا به طور قابل توجهی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و کشور‌های اروپای غربی به طور قابل توجهی گرانتر از اروپای شرقی هستند.

برخی از اروپایی‌ها ممکن است برنامه ریزی کنند که قاره را به طور کامل ترک کنند و در سایر نقاط جهان مانند جنوب شرق آسیا و دریای کارائیب ساکن شوند، جایی که درآمد بازنشستگی و پس انداز آنها ممکن است بسیار فراتر از هزینه‌های جاری برود. 

با این حال، برای کسانی که قصد دارند در طول سال‌های بازنشستگی خود در خانه بمانند، تخمین زده می‌شود که دست‌کم ۴۶۷ هزار تا ۹۳۴ هزار یورو برای زندگی راحت در دوران بازنشستگی نیاز خواهد بود. 

یاهو فایننس هم در گزارش خود می‌گوید افراد در کشور‌های گران‌تر مانند سوئیس یا کشور‌های اسکاندیناوی ممکن است برای بازنشستگی به مبلغی حدود یک میلیون دلار نیاز داشته باشند در حالی که در پرتغال، اسپانیا و اروپای مرکزی و شرقی ممکن است ۵۰۰ تا ۷۵۰ هزار دلار هم کافی باشد. 

توصیه این است که به دلیل مخارج پزشکی غیرمنتظره، نیاز‌های خانوادگی و غیره، یک صندوق اضطراری با موجودی حدود ۶ تا ۱۲ ماه از هزینه‌های زندگی تهیه شود. داشتن پس‌انداز برای مواضع اضطراری و هزینه‌های غیرمنتظره امری کلیدی است؛ بودجه احتیاطی برای سفر و اوقات فراغت بسیار خوب است، اما به یاد داشته باشید که در درجه دوم از میزان اهمیت برخوردار است.

منبع: یورونیوز

tags # بازنشستگان سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • توضیحات وزیر کار درباره بیمه کارگری
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود