Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@03:37:01 GMT

20.98 درصد ازدواج‌های کشور فامیلی است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۳۰۸۳

20.98 درصد ازدواج‌های کشور فامیلی است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به نتایج طرح سنجش آمادکی تحصیلی دانش‌آموزان پایه اول اظهار کرد ۱۶،۲۹ درصد خانواده‌ها فاقد هر نوع بیمه هستند و 20.98 درصد ازدواج‌های کشور فامیلی است که می‌تواند منشا مشکلات و اختلالات ژنتیکی در دانش‌آموزان باشد.

به گزارش برنا؛ سید جواد حسینی در مورد سنجش آمادگی تحصیلی پایه اول اظهار کرد: این برنامه از سال ۷۱با ۱،۵درصد پوشش آغاز شد و در سال گذشته به ۹۹درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: پس از سرشماری های عمومی نفوس و مسکن، موثرترین و منظم ترین طرح، برنامه سنجش آمادگی تحصیلی پایه اول است که تمامی نهادهای بین المللی آن را تایید و تشویق کرده اند.

او گفت: در این ارزیابی تمامی اطلاعات دانش آموزان از قبیل قد، وزن، بیماری های جسمی یا روانی و مداخلات به هنگام انجام می شود که لزوم شروع هر نوع مداخله ای، غربالگری درست است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹، ۷۰،۱۴درصد دانش آموزان سابقه پیش دبستانی داشته اند و ۱۶،۲۹درصد خانواده های دانش آموزان هیچ گونه بیمه تامین اجتماعی نداشته اند.

او با اشاره نتایج استخراج شده طرح سنجش آمادگی تحصیلی پایه اول، گفت: اختلالات ژنتیکی بیشتر در ازدواج های فامیلی دیده می شود که 20.98درصد ازدواج های کشور به صورت خانوادگی است و ۴درصد مادران بی سوادی کامل داشتند. ۰،۳۲درصد نوآموزان کوتاه قدی شدید داشتند و ۱،۷درصد لاغری شدید، ۵،۵درصد چاقی مفرط داشتند که با نتایج با طرح کوچ هم همخوانی دارد.

او ادامه داد: ۸۶،۴۱درصد دانش آموزان واکسیناسیون کامل شده بودند و ۶،۱۳درصد نوآموزان چپ دست کامل بودند که این موضوع باید در طراحی و چیدمان کلاس ها در نظر گرفته شود.

اودر مورد طرح های تحولی سنجش آمادگی نوآموزان گفت: پیش بینی می کنیم برای امسال ۴۰۰هزار نوآموز به طرح سنجش اضافه خواهند شد و برای رعایت پروتکل های بهداشتی ۳۰۰پایگاه اضافه شده است و به ۲۵۰۰پایگاه سنجش رسیده است.

حسینی با بیان ابتکاراتی که در این طرح انجام شده است، اظهار کرد: همه استان ها دارای یک پایگاه سنجش دایمی شدند و علاوه بر این زمان در سایر ایام سال هم به کار سنجش اشتغال خواهند داشت که این کار برای اولین بار انجام شد.

او گفت: تبادل اطلاعات با وزات بهداشت و بهزیستی انجام داده ایم که این کار به مداخله به هنگام کمک خواهد کرد. در هر استان ۵۰۰دانش آموز صلاحیت های حرکتی آنان در راستای شناسایی فقر حرکتی انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوشش آموزش و پرورش دانش آموزان خانواده تامین اجتماعی ازدواج لاغری چاقی واکسیناسیون اشتغال بهزیستی فقر سنجش سید جواد حسینی سنجش آمادگی دانش آموزان پایه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، رسولی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های کردستان اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار مدرسه شبانه روزی در حوزه متوسطه اول و دوم در کشور فعالیت دارند که مدارس شبانه روزی متوسطه دوم در حوزه نظری، کار دانش و فنی حرفه‌ای فعالیت دارد که میزان دانش آموزان مشغول به تحصیل در کل این مدارس ۳۵۰ هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۱۴۶ مدرسه نظری در کشور فعال است که ۱۶۷ هزار دانش‌آموز در این مدارس فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه نظری در کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۹ درصد دانش‌آموزان متوسطه نظری در مدارس شبانه روزی کشور مشغول به تحصیل هستند و نشان می‌دهد باید توجه ویژه‌ای به این حوزه شود و مدارس شبانه روزی تقویت شوند.

کارشناس مسؤول برنامه‌ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: مدارس شبانه‌روزی به منظور دسترسی به توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستایی ایجاد شده و نیاز به تقویت دارند تا شاهد کاهش ترک تحصیل و افزایش پوشش تحصیلی باشیم.

رسولی اذعان کرد: رویکرد جدیدی امسال با عنوان تجمیع آزمون‌های ورودی مدارس خاص که شامل مدارس استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی است، در کشور عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: ثبت نام در این آزمون تا چهارشنبه گذشته به مدت ۲۰ روز انجام شد و ۳۴۰ هزار دانش‌آموز برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند.

وی زمان برگزاری آزمون سمپاد و نمونه دولتی را یکم تیر عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان در این آزمون به رقابت می‌پردازند.

کارشناس مسؤول برنامه‌ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: ۱۰۶ مدرسه شبانه روزی در سه دوره تحصیلی در کردستان فعالیت دارند که از این تعداد ۳۶ مدرسه مربوط به دانش آموزان متوسطه نظری است.

کد خبر 6089842

دیگر خبرها

  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند