Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت تکنولوژی آمریکا اعلام کرد دور جدیدی از حملات سایبری، آژانس‌های دولتی، اندیشکده‌ها، مراکز مشاوره و سازمان‌های غیردولتی این کشور را هدف قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، شرکت «مایکروسافت» اعلام کرد، گروهی که حمله سایبری گسترده به آمریکا را بر عهده داشت، همچنان در حال نفوذ به سیستم‌های سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این هفته حملات سایبری را شاهد بودیم که از سوی گروه نوبلیوم انجام گرفته و آژانس‌های دولتی، اندیشکده‌ها، مراکز مشاوره و سازمان‌های غیردولتی را هدف قرار دادند».

این شرکت برزگ تکنولوژی آمریکا افزود: «این موج از حملات، تقریباً سه هزار حساب پست الکترونیکی و ۱۵۰ سازمان مختلف را مورد هدف قرار داده است».

مایکروسافت در ادامه نوشت، بخش عمده این حملات علیه آمریکا بوده، اما قربانیانی از ۲۴ کشور دیگر نیز در این حملات جدید دیده می‌شوند. همچنین دستکم یک چهارم حملات، علیه سازمان‌های فعال در زمینه توسعه بین‌الملل و مسائل حقوق بشری انجام گرفته‌اند.

این حمله سایبری گسترده در حالی انجام گرفته است که اندکی پیش از آن نیز شرکت خط لوله مواد سوختی شرق آمریکا نیز مورد حمله هکر‌ها قرار گرفت و گفته می‌شود دولت آمریکا با پرداخت مبلغ درخواست شده موافقت کرده است.

چند ماه پیش از این حمله‌ها نیز تعداد قابل توجهی از وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ آمریکا تحت حمله سایبری بی سابقه‌ای قرار گرفته و حجم بالایی از اطلاعات آن‌ها سرقت رفت.

علاوه بر این، هفته گذشته هکر‌های گروه موسوم به «بابوک» که چندی پیش پایگاه‌های اطلاعاتی پلیس واشنگتن را هک کرده بودند، بخشی از اسناد به دست آورده را منتشر کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مایکروسافت هک هکر حمله سایبری جنگ سایبری افول آمریکا سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۳۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت که امارات از حمله آمریکا به اهدافی در یمن و عراق از طریق پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی جلوگیری کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «خلیج آنلاین» با اعلام این خبر اضافه کرد: روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از یک مقام اماراتی نوشت که کشورش محدودیت هایی را برای عملیات جنگنده های آمریکا علیه اهدافی در عراق و یمن اعمال کرد.

این مقام اماراتی که به نام وی اشاره ای نشده است، خاطرنشان کرد که این تصمیم ناشی از ایده دفاع از خود اتخاذ شده است.

این مقام اماراتی اظهار داشت که از حملات جنگنده های آمریکایی مستقر در پایگاه الظفره به عراق و یمن جلوگیری شد زیرا پس از حمله شبه‌نظامیان در این کشورها در آغاز سال ۲۰۲۲، آمریکا برای اتخاذ اقدامات برای دفاع از امارات به کُندی عمل کرد.

در همین حال، مقامات آمریکایی گفتند که این موضع امارات، فرماندهان آمریکایی را بر آن داشت تا هواپیماهای بیشتری را به پایگاه هوایی «العدید» در قطر ارسال کنند.

وال استریت ژورنال نوشت که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، انتقال جنگنده‌های جت، پهپادهای مسلح و سایر هواپیماها را به قطر آغاز کرد و در مورد تمرکز نیروها برای دور زدن محدودیت‌های اعمال شده برای حملات هوایی از پایگاه هوایی در امارات که واشنگتن از مدت‌ها پیش از آن استفاده می‌کرد، تجدید نظر کرده است.

این روزنامه آمریکایی تصریح کرد که این اقدام، نشاندهنده تنش بین واشنگتن و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که نیروهای آمریکایی در آنها پایگاه نظامی دارند.

به نوشته وال استریت ژورنال، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیم آن دارند که جنگی که ۸ ماه است در غزه ادامه دارد، گسترده و به یک درگیری منطقه ای کشیده شوند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات ابوظبی اضافه کرد که امارات متحده عربی به طور فزاینده ای نسبت به احتمال اینکه این کشور از سوی نیروهای مقاومت در منطقه به عنوان کمک کننده آمریکا در انجام عملیات نظامی محسوب شود و هدف نیروهای مقاومت در منطقه قرار گیرد، نگران است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه اشاره کرد که آمریکا در روزهای اخیر با قطری ها برای آوردن جنگنده ها، هواپیماهای شناسایی و پهپادهای مسلح اضافی به پایگاه العدید هماهنگ شده است.

مقامات آمریکایی اظهار داشتند که واشنگتن افزون بر انتقال عملیات به قطر، در حال بررسی حملاتی از سوی جیبوتی در شرق آفریقا است.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، پایگاه هوایی العدید در قطر افزون بر اینکه مرکز فرماندهی منطقه‌ای نیروی هوایی ایالات متحده است یکی از بزرگترین مراکز جنگنده های نیروی هوایی آمریکایی نیز به حساب می‌آید.

پایگاه العدید به عنوان بزرگترین پایگاه های آمریکایی در منطقه به حساب می آید و حدود ۱۰ هزار نظامی آمریکایی را در خود جای داده است.

قطر یکی از متحدان اصلی آمریکا در خارج از ناتو محسوب می شود و به حل و فصل بسیاری از پرونده های پیچیده واشنگتن از جمله پرونده افغانستان کمک کرده است.

دوحه در حال حاضر نیز نقش برجسته ای در تلاش های میانجی گری بین حماس و رژیم اسرائیل ایفا می‌کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود