Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه‌ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با بیان اینکه امروز در آستانه یک آزمون بزرگ قرار داریم، گفت: ملت بزرگ، شهیدپرور و انقلابی ایران در آستانه انتخابات قرار دارند و باید بدانند این انتخاب به منزله سپردن سرنوشت کشور به دست یک فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اختیارات گسترده رئیس جمهور را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: همه مسائل کشور اعم از سیاست، اقتصاد، امنیت، عمران، آبادانی، تولید و توزیع، بودجه کشور و مواردی از این دست به نوعی به ریاست جمهوری مرتبط می‌شود، از این رو باید در انتخاب آن دقت لازم را داشته باشیم. 

صدیقی حساس‌ترین پست بعد از جایگاه رهبری را ریاست جمهوری دانست و با تأکید بر لزوم حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خاطرنشان کرد: اگر حضور مردم پای صندوق‌های رأی کمرنگ باشد و در انتخاب نیز دقت‌های لازم صورت نگیرد، دشمنان خوشحال می‌شوند و به کشور آسیب‌های جدی وارد خواهد شد. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلی أَهلِها»، بیان کرد: امروز شیاطین و ایادی استکبار و صهیونیسم در کمین ما هستند و باید با عملکرد خود آن‌ها را مأیوس و ناامید کنیم. 

وی بر ضروت صداقت نامزدها در انتخابات تأکید و ابراز کرد: انتخابات جای حزب و حزب بازی نیست، بلکه این موضوع را باید جزء حقوق نسل‌ها بدانیم و امانت الهی را به دست افراد صالح و شایسته بسپاریم؛ امروز باید به انتخابات به چشم یک عبادت بنگریم. 

صدیقی با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس بسیار سازنده و از یک دلسوزی و حکمت برخوردار بود، اظهار داشت: ایشان تأکید کردند که در انتخاب مسئولان باید خدا را در نظر گرفته و با اخلاص عمل کنیم؛ ایشان فرمودند رأی دادن یک روز است و اثر آن چند سال باقی می‌ماند، از این رو ما باید بار امانت کشور را به دست فرد اصلح بسپاریم؛ اگر فردی با کفایت، مردمی، مردم دوست، ساده زیست، فساد ستیز، خوش نام، درون نگر، خوش سابقه و ایثارگر انتخاب کردیم، امام زمان (عج) را خشنود ساخته‌ایم و ملت را در مسیر عزت قرار داده‌ایم. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به توطئه‌های دشمن در راستای ترغیب مردم به قهر با انتخابات، عنوان کرد: اگر در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان جبهه‌ها را پر نکرده بودند، امروز مملکتی را با این اقتدار نداشتیم؛ امروز جنگ سیاسی و اقتصادی داریم و مردم باید با حضور خود دشمن را مأیوس کرده و شخصی را انتخاب کنند که با مدیریت خود مشکلات کشور را حل کند، زیرا عمده مشکلات کشور مربوط به سوء مدیریت است و با توجه به اینکه امروز پنجه در پنجه قدرت‌های بزرگ انداخته‌ایم، رئیس جمهور آینده باید نگاه ویژه‌ای به معیشت، تنظیم مسأله قیمت‌ها، بورس و تورم داشته باشد. 

وی در ادامه پشت پرده هجمه‌ها به شورای نگهبان در زمینه احراز صلاحیت‌ها را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در همه کشورها یک فیلتر وجود دارد تا هر کسی نتواند به مسئولیت‌های حساس دست پیدا کند؛ عده‌ای چون کاندیدای مورد نظرشان تأیید صلاحیت نشده و عده‌ای همچون رسانه‌های معاند نیز از سر عناد عملکرد شورای نگهبان را زیر سؤال می‌برند؛ این در حالی است که رسالت و وظیفه این نهاد مقدس صیانت از حقوق و آرای مردم است. 

صدیقی در پایان با تأکید بر ضرورت رعایت هنجارها در تبلیغات انتخاباتی و با بیان اینکه هنجارشکنی کار آدم مؤمن و متین نیست، یادآور شد: همه نامزدها باید نسبت به نتیجه نظر شورای نگهبان و قانون ملتزم باشند؛ البته این را باید دانست که‌ عدم احراز صلاحیت به منزله رد صلاحیت نیست، بلکه این افراد دارای شرایط لازم برای قرار گرفتن در پست ریاست جمهوری نبوده‌اند.

کد خبر 604020 برچسب‌ها حجت الاسلام صدیقی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام صدیقی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم امام جمعه موقت تهران ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران

نمازجمعه این هفته تهران، به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

به گزارش ایسنا، درب‌های دانشگاه تهران از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.
مجموعه های ذیل این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه
• کمیته امداد امام خمینی(ره)
• شهرداری تهران
• فرمانداری تهران
در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع)، کتاب «نامه امام صادق (ع) به شیعیان» معرفی می‌شود.
کتاب «نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان» را محمدباقر انصاری گردآوری و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.
فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران فراهم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • «با مردم»، نماهنگ جدید مهدی رسولی منتشر شد + دانلود
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • وحیدی: مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود