Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@18:56:43 GMT

یونان خواستار بهبود روابط با ترکیه شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۳۴۲۷

یونان خواستار بهبود روابط با ترکیه شد

میتسوتاکیس نخست وزیر یونان که کشورش روابط تنش آلودی را با ترکیه تجربه کرده، گفت که آتن خواستار بهبودی روابط با آنکارا است.

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، نخست وزیر یونان روز جمعه برغم اعلام اینکه به دنبال بهبودی روابط با دشمن قدیمی خود است اما بیان کرد که ترکیه موظف به خودداری از تحریک، اقدامات غیر قانونی و سخنان تهاجمی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات میتسوتاکیس در حالی مطرح می شود که مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه هفته آینده برای بهبودی روابط بین دو کشور به آتن سفر خواهد کرد. روابط دو کشور عضو ناتو بر سر مسائلی از جمله حق بهره برداری انرژی در شرق مدیترانه دچار تنش شده است.   

نخست وزیر یونان در جریان دیدار با چارلز میشل رئیس شورای اروپا گفت: تنها راه برای دستیابی به یک رابطه اساسی با آنکارا که ما به دنبال آن هستیم، پایان دادن به تحریکات، اقدامات غیرقانونی و سخنان تهاجمی است.

وی با اشاره به روابط متشنج ترکیه با اروپا اضافه کرد که تنها اقدامات سنجیده ترکیه است که گام های اروپا را نیز در بهبود روابط تسریع خواهد کرد.

اتحادیه اروپا با نگرانی از جاه طلبی های ترکیه در مدیترانه بر سر مساله انرژی، در ماه مارس پیشنهاداتی را به ترکیه برای بهبود همکاری در زمینه مهاجرت و تجارت ارائه داد. مساله تحقیقات بر سر کش منابع انرژی در دریای مدیترانه منجر به افزایش شدید تنش ترکیه با اعضای اتحادیه اروپا، یونان و قبرس و همچنین رویارویی کشتی های جنگی این کشورها در مدیترانه شرقی شده بود.

یونان و ترکیه در عرض چندین دهه بر سر موضوعات مختلفی از جمله حق حاکمیت در منطقه اژه، مرزهای دریایی و حریم هوایی و حقوق اقلیت ها با یکدیگر اختلاف داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ترکیه یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

منبع:  مشرق

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • رویای گولر: اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ