Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگویی رادیویی درباره بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون عملکرد شورای نگهبان و انتخابات ۱۴۰۰ گفت: شورای نگهبان همیشه این رویه را داشته که براساس قانون صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را بررسی می‌کرده و در این زمینه اهل مماشات نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:. چون ما یک نظام حزبی نداریم که یک آرایشی در افراد صورت بگیرد و در نهایت تعداد کمی وارد عرصه رقابت شوند در نتیجه ثبت نام‌ها هم همیشه زیاد و خارج از ضابطه و قاعده است.

استاد دانشگاه تهران افزود: چهره‌های زیادی احساس مسئولیت کردند و وارد عرصه شدند، اما شورای نگهبان برای تایید آن‌ها به اجماع نرسید، از این جهت؛ این اتفاق نباید بهانه‌ای باشد تا شخصیت‌هایی که ثبت نام کردند و صلاحیت آن‌ها تایید یا احراز نشده را تخریب کنیم؛ مخصوصاً آن‌هایی که احساس مسئولیت کردند و قصد داشتند به جامعه خدمت کنند.

او اظهار کرد: از سویی نباید فکر کنیم از توان این افراد در جای دیگری در کشور نمی‌توان استفاده کرد، زیرا خیلی از آن‌ها در مناصب دیگر می‌توانند منشا خدمات باشند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: شورای نگهبان در بحث ریاست جمهوری به این نتیجه رسیده که برخی افراد معیار‌های لازم را ندارند، ولی بعضی‌ها شروع کردند به تخریب شورای نگهبان و گفتند شورای نگهبان می‌خواهد جمهوریت نظام را مورد هدف قرار دهد! که این حرف درست نیست.

حسینی اظهار کرد: بعضی‌ها هم گفته‌اند روند بررسی صلاحیت‌ها در زمان امام خمینی به گونه دیگری بوده در صورتی اینطور نیست و در زمان امام عظیم‌الشأن هم بعد از بررسی صلاحیت‌ها؛ سه و یا چهار نفر باقی می‌ماندند و با این حال انتخابات با شور و مشارکت بالا برگزار می‌شد. در زمان فعلی هم این روند چیز عجیبی نیست.

او در تکمیل سخنانش افزود: مثلاً در سال ۹۲ دیدیم که مرحوم هاشمی رد صلاحیت شد و حدود ۷۲ درصد از مردم در انتخابات شرکت کردند و یا در سال ۹۶ هم آقای احمدی‌نژاد ردصلاحیت شد و انتخابات پرشوری هم برگزار شد و حدود ۷۳ درصد از مردم در انتخابات حضور پیدا کردند.

حسینی ادامه داد: هم اکنون از جناح‌های مختلف سیاسی در انتخابات شرکت دارند و امیدواریم انتخاباتی پرشور برگزار شود و ما همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره کردتد از کسانی که نجیبانه علیرغم اینکه تایید نشدند تصمیم شورای نگهبان را پذیرفتند؛ و مردم را هم به مشارکت در انتخابات دعوت کردند، تقدیر می‌کنیم.

او افزود: کسانی هم که به خاطر اینکه خودشان تایید نشده اند کل انتخابات را زیر سوال می‌برند؛ کار درستی نمی‌کنند. مخصوصا آن‌هایی که خودشان از این مکانیزم در گذشته به ریاست جمهوری رسیده‌اند.

حسینی گفت: آن‌هایی هم می‌گویند در انتخابات مهندسی انجام می‌شود دارند با بیگانگان و دشمن همنوایی می‌کنند و نتیجه کار آن‌ها خیانت به ملت و کشور است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اظهارات افرادی که بعد از شکست در مدیریت کشور می‌گویند رئیس جمهور که کاره‌ای نیست؛ تاکید کرد: چطور رئیس جمهور کاره‌ای نیست در حالی که عالی‌ترین مقام کشور بعد از رهبری است و اختیارات بسیاری براساس قانون اساسی دارد؟ و در اصل ۱۱۰ قانون اساسی که مختص اختیارات رئیس جمهور است کاملا این موضوع توضیح داده شده است.

او گفت: انشالله با همت والای مردم و بینش و بصیرتی که مردم ما دارند شاهد انتخابات خوب و با شکوهی باشیم. مردم باید پای صندوق حاضر شوند و کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند. کاندیدایی که بر مسائل و مشکلات جامعه واقف باشد و راهکار‌های عملیاتی ارائه بدهد، چون حرف‌های کلی و شعار‌های زیبا دادن کافی نیست.

حسینی در پایان یادآوری کرد: مردم امیدوار باشند که فصل جدیدی آغاز خواهد شد و مطالبات رهبری که به نفع مردم و در جهت آبادی و پیشرفت کشور است انشالله با یک رئیس جمهور انقلابی؛ کارآمد و پرتلاش محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید

نقش دانشگاهیان در انتخاب کاندید اصلح ریاست جمهوری

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه تهران انتخابات ریاست جمهوری توسعه کشور شورای نگهبان ریاست جمهوری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۳۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: بیداری جوانان غربی و انزجار آن‌ها از اسراییل قابل پیش‌بینی بود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا فرارسیدن میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت را گرامی داشت و اظهار کرد: امیدوارم فعالیت‌های فرهنگی که در دهه کرامت انجام می‌شود، افزایش معرفت دینی جامعه و به خصوص جوانان را به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: احترام فراوانی که ائمه عظیم الشأن برای حضرت معصومه (س) قائل بوده‌اند و جایگاه رفیع آن حضرت نزد علمای بزرگی مانند امام خمینی (ره)، اثبات می‌کند که نگاه دین مبین اسلام به زنان یک نگاه متعالی است.

آیت‌الله جنتی تاکید کرد: تبدیل شدن شهر قم به پایگاه نشر معارف اهل بیت (ع) و تربیت عالمان بزرگ دینی از برکات هجرت مجاهدانه و مخلصانه این بانوی مؤمن ولایتمدار است.

شورای نگهبان آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت اشاره کرد و گفت: این انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه از ۱۵ استان برگزار می‌شود و شورای نگهبان نیز در راستای تحقق راهبردهای چهارگانه تعیین شده رهبر معظم انقلاب برای انتخابات، تمام توان خود را برای انجام وظایف قانونی‌اش به کار خواهد گرفت.

وی همچنین بیان کرد: آنچه امروز از مواجهه مدعیان آزادی و حقوق بشر با دانشگاهیان معترض به ظلم رژیم صهیونیستی از رسانه‌ها پخش می‌شود، نمایش بی‌آبرویی دولت آمریکا و بی‌اعتباری ادعاها و شعارهای خوش‌رنگ و لعاب جهان غرب است.

آیت‌الله جنتی در پایان عنوان کرد: بیداری جوانان غربی و اعلام انزجار آن‌ها از ظلم رژیم صهیونیستی و حمایت‌های دولت غربی از این رژیم غاصب، شاید برای حاکمان دنیاپرست غربی غافلگیرکننده باشد، اما برای خداباوران عالم قابل پیش‌بینی بود و نگاه امیدوارانه رهبر معظم انقلاب در نامه ایشان به جوانان کشورهای غربی، برخاسته از این باور مومنانه است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور سرپرست سازمان ملی سنجش را منصوب کرد
  • آیت‌الله جنتی: بیداری جوانان غربی و انزجار آن‌ها از اسراییل قابل پیش‌بینی بود
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی بودجه تصویب نکند
  • قالیباف: هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم تا مردم ذی‌نفع نهایی باشند
  • عملیات وعده صادق عامل ایجاد احساس غرور ملی است
  • عملیات «وعده صادق» جلوه روشنی از عقلانیت انقلابی بود/ ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/ بیش از ۱۰۰ مدیر ناکارآمد برکنار شدند
  • عملیات «وعده صادق» جلوه روشنی از عقلانیت انقلابی بود/ میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده‌ایم
  • خبر مهم شورای نگهبان برای کاندیداهای دور دوم انتخابات
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود