Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر صمت با بیان اینکه کالاهای ایرانی برای کشورهای غربی جذاب است و مرزهای پیرانشهر و سردشت در این راستا ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای دارند گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های این شهرستان‌ها با همسایه‌های غربی صادرات گسترده‌تری داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، علی‌رضا رزم‌حسینی در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی در پیرانشهر به مشکلات کولبران اشاره کرد و اظهار داشت: آذربایجان‌غربی باید به عنوان آزمایشی در این تصمیم، تمامی اختیارات وزارتخانه را برای ساماندهی مرزنشینان به کار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت از مرزهای اقتصادی به شمار می‌روند بنابراین باید با استفاده از ظرفیت‌های این شهرستان‌ها با همسایه‌های غربی صادرات گسترده‌تری داشته باشیم.

 وزیر صمت با بیان اینکه کالاهای ایرانی برای کشورهای غربی جذاب است و مرزهای پیرانشهر و سردشت در این راستا ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای دارند، گفت: وزارت صمت آمادگی تامین زیرساخت‌های لازم در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی را دارد.

وی عنوان کرد: امنیت مرزها مرهون پایمردی مردمان مرزنشین از جمله پیرانشهر و سردشت است و این شهرها در تامین امنیت ملی خدمات ارزنده‌ای داشته‌اند.

ضرورت تجمیع کارت‌های مرزنشینی و ساماندهی مشکلات کولبران باید در اولویت قرار بگیرد

 استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: سال گذشته با وجود مشکلات تحریمی و شیوع بیماری کرونا در استان شاهد افزایش صادرات کالا از مرزهای استان بودیم.

مشکلات دو مرز تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت بررسی می‌شودصادرات و واردات در مرز تمرچین پیرانشهر برقرار استقرارداد شرکت‌های فعال در مرز تمرچین پیرانشهر لغو شد

محمدمهدی شهریاری با بیان اینکه سقف صادرات در سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون دلار بوده است، افزود: این میزان از صادرات نشان از ظرفیت قابل توجه استان در صادرات از مرزها است.

وی تاکید کرد: حل سریع مشکلات کولبران و تامین معیشت آنان باید در اولویت قرار گرفته و امور کولبران در حوزه واردات نیز باید ساماندهی شود.

استاندار آذربایجان غربی در حوزه جلوگیری از قاچاق کالا نیز گفت: باید تمامی امور مربوط به کارت‌های کولبری و کارت‌های دیگر تجمیع‌ شود تا بتوان یک برنامه ریزی مدون در این حوزه انجام داد.

انتهای پیام/7548/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیرانشهر و سردشت آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر


به گزارش تابناک، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: مدیر یکی از دستگاه های اجرایی به همراه یک نفر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام دریافت رشوه دستگیر شدند.

 ناصر عتبانی در این خصوص اظهار کرد: طبق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی های به عمل آمده و با انجام کار دقیق اطلاعاتی یکی از اعضای شورای شهر سردشت و نیز رییس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرسی رسیدگی کننده قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: مبارزه با فساد با قاطعیت در جریان است و اجازه نخواهیم داد کسی با سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی خود قوانین را زیر پا بگذارد.

سردشت از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است.

 

ایرنا

دیگر خبرها

  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم