Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@10:46:56 GMT

مکمل خوراکی طبیعی موجب تسکین اضطراب می شود

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۳۷۸۲

به گزارش جام جم آنلاین، محققان مشاهده کردند که ماده گیاهی موسوم به بتاسیتوسترول، هم به تنهایی و هم در ترکیب با داروی ضدافسردگی در کاهش اضطراب بسیار مؤثر است.

به گفته محققان، اگر این یافته‌ها در آزمایشات بالینی تأیید شود، می‌تواند راهی را برای استفاده از بتاسیتوسترول به عنوان درمانی برای تسکین اضطراب در انسان نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اضطراب همیشه چیز بدی نیست. در حقیقت، از نظر تکاملی، احساس اضطراب در مورد تهدیدهای احتمالی برای زنده ماندن حیاتی است زیرا به ما کمک می‌کند پاسخی مناسب به دست آوریم.

دقیقاً به همین دلیل تولید داروهای ضد اضطراب بسیار چالش برانگیز است. مدارهای اضطراب در مغز با مدارهای که مسئول حافظه، آگاهی و سایر عملکردهای حیاتی برای مقابله با خطر هستند ارتباط نزدیک دارد، بنابراین دانشمندان به دنبال ترکیباتی هستند که می‌توانند اضطراب را بدون ایجاد عوارض جانبی ناخواسته سرکوب کنند.

به گفته محققان، «یکی از مشکلات عمده داروهای ضد اضطراب موجود، تولید عوارض جانبی است، بنابراین اگر بتاسیتوسترول می‌تواند به کاهش دوز این نوع داروها کمک کند، به طور بالقوه ممکن است عوارض جانبی ناخواسته را نیز کاهش دهد.»

یک مزیت بزرگ بتاسیتوسترول این است که به طور طبیعی در انواع گیاهان خوراکی وجود دارد و بی خطر است. این ماده به ویژه در غلظت‌های زیاد در آووکادو، و همچنین در پسته، بادام و سایر مغزها، در روغن کانولا، و غلات مختلف یافت می‌شود.

اگرچه این بدین معنا نیست که خوردن آووکادو تأثیرات آرامش بخش دارد چراکه حاوی مقادیر کافی بتاسیتوسترول نیست.

مکانیسم دقیق تأثیر بتاسیتوسترول بر اضطراب هنوز مشخص نشده است، اما دانشمندان دریافتند که تجلی چندین ژن شناخته شده برای فعال شدن در موقعیت‌های استرس زا در موش‌ها با توجه به مکمل کاهش یافته است.

آنها همچنین دریافتند که این موش‌ها در برخی از متابولیت ها و انتقال دهنده‌های عصبی در مناطق مغزی درگیر اضطراب تغییراتی دارند.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اضطراب افسردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذر زمان بر پل زمانخان سامان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیماچهارمحال و بختیاری، تخریب‌های ناشی از عوامل طبیعی و غیر طبیعی بر سازه‌ی پل تاریخی زمانخان، موجب نگرانی‌های بسیاری شده است که در گذر زمان کمرنگ می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در سال ۱۳۹۹ شرکت آب منطقه‌ای به دلایلی اقدام به ساخت و ساز در عرصه پل زمانخان کرد که همین موضوع موجب شکایت ما از این شرکت شد.
جیلان افزود: طبق نظر مشاوران و کارشناسان مرمت پل زمانخان، اقدام شرکت آب منطقه‌ای موجب حذف حوضچه آرامش ضلع غربی سازه شده که به همین دلیل، فشار آب ورودی بر پایه‌ها به ویژه پایه میانی افزایش یافته است.
وی گفت: در دوسال گذشته هم به دلیل عوامل طبیعی برف و سرما، بخشی از نواحی سطحی پایه‌ها آسیب دیده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: به همین منظور با تشکیل یک گروه از کارشناسان با تجربه از خارج استان و تخصیص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار، کار مطالعات مرمت پل زمانخان در دست انجام است.
جیلان گفت: کار مرمت پل در دو بخش اظطراری برای سطوح سنگی و اساسی برای قسمت زیرین پل میانی انجام خواهد شد.
پایه‌های پل تاریخی زمانخان در زمان ساسانیان با تغییر مسیر رودخانه به محل فعلی، بر روی یال سنگی کوه مجاور به تعداد یک دهانه تراشیده شد.
در دوره صفوی با ایجاد دهانه دوم، سازه اصلی فوقانی به دست زمانخان، در دوره قاجار به دست خوانین ایلبگی و در دوره پهلوی دوم به دست عبدالحسین قزوینی حاکم روستای چم عالی مرمت اساسی شد و اکنون آنچه به سرعت بر پل زمانخان می‌گذرد، مساله زمان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • گذر زمان بر پل زمانخان سامان
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی