Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران، تحقیقات تازه‌ای که در کشور اروگوئه انجام شده نشان می‌دهد که واکسن «کروناواک» که توسط شرکت داروسازی چینی «سینواک» تولید شده تاثیر بیشتری از واکسن آمریکایی فایزر در کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا دارد.

بر اساس نتایج اولیه این تحقیق که روز پنجشنبه در اروگوئه منتشر شد واکسن کروناواک تا میزان ۹۷ درصد مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ را کاهش می‌دهد در حالی که میزان تاثیرگذاری واکسن فایزر بر کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا ۸۰ درصد عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحقیق توسط وزارت بهداشت اروگوئه و با بررسی یک جامعه آماری از میان جمعیت ساکن در این کشور انجام شده و نتایج اولیه آن میزان تاثیرگذاری واکسن بر کاهش مرگ و میر ناشی از کووید۱۹، بیش از چهارده روز پس از تجویز دوز دوم را نشان می‌‌دهد.

بر اساس این تحقیق، از میان کل افراد دریافت کننده دوز دوم واکسن کروناواک در تاریخ ۲۵ مه که تعداد آنها ۷۱۲ هزار و هفتصد و شانزده نفر است، تست کرونای ۵ هزار و سیصد و شصت نفر مثبت شد.

از میان این افراد همچنین ۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند و ۶ نفر نیز به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست دادند.

همین مطالعه روی ۱۴۹ هزار و سیصد و بیست و نه دریافت کننده واکسن فایزر در تاریخ مشابه انجام شد که از میان این افراد ۶۹۱ نفر برغم واکسیناسیون به بیماری کووید۱۹ مبتلا شدند و از میان بیماران تنها یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و هشت نفر نیز جان خود را از دست دادند.

مسئولان این تحقیق مطالعاتی اعلام کردند که افراد فوت شده پس از ابتلا به کووید که قبلا واکسن فایزر دریافت کرده بودند همگی هشتاد ساله بودند.

بدین ترتیب نتایج اولیه تحقیق نشان می‌دهد که واکسن کروناواک از حیث تاثیر‌گذاری بر کاهش موارد ابتلا به بیماری کووید ۵۷ درصد موثر بوده در حالی که میزان تاثیرگذاری واکسن فایزر از این لحاظ ۷۵ درصد شده است.

در زمینه کاهش موارد بستری شدن در بخش مراقبت‌‌های ویژه نیز وضع واکسن فایزر بهتر است. تاثیر کروناواک از این لحاظ ۹۵ درصد و تاثیر فایزر ۹۹ درصد عنوان شده است.

به گزارش یورونیوز،مقامات وزارت بهداشت اروگوئه اعلام کرده‌اند که آمار ارائه شده در این تحقیق مقدماتی است و باید با در نظرگرفتن جوانب احتیاط تعبیر و تفسیر شود زیرا در این مطالعه سن افراد، ابتلای آنها به یک بیماری دیگر و یا احتمال تعلق آنها به گروه‌هایی نظیر کادر درمان که بیش از دیگران در معرض ویروس کرونا هستند، لحاظ نشده است.

قرار است جزئیات بیشتری از نظر آماری که از نتایج حاصل از این تحقیق استخراج شده به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

اروگوئه، کشوری با جمعیت سه میلیون و پانصد هزار نفری در آمریکای لاتین است که هرگز برای مهار ویروس اقدام به قرنطینه شهروندان خود نکرده و بخش زیادی از فعالیت‌ها و کسب و کارها را نیز باز نگه داشته است.

واکسیناسیون در اروگوئه از ابتدای ماه مارس آغاز شده و با تاکید و مساعدت دولتمردان با سرعت قابل قبولی پیشرفت کرده است.

به گزارش وزارت بهداشت اروگوئه تاکنون ۴۷ درصد جمعیت این کشور دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ۲۸ درصد جمعیت نیز با دریافت دوز دوم واکسن ایمن شده‌‌اند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 ویروس کرونا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مرکز آمار در گزارشی اطلاع داد: در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­‌های صنعتی کشور نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به منفی ۴.۱ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (منفی ۲.۰ درصد)، ۲.۱ واحد درصد کاهش یافته‌است. در میان قلم­‌های مرغداری­‌های صنعتی، بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به قلم" مرغ حذفی " (۱.۶ درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۱.۱- درصد) می‌باشد.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­های صنعتی کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد بوده‌است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵۸.۴ درصد) ۶.۶ واحد درصد کاهش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری­های صنعتی به ازای تولید قلم­های خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۱.۸ درصد افزایش دارد. در بین قلم­های مرغداری­‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم " کود" (۲۴.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۲۹.۲ درصد) می­‌باشد.

کاهش تورم سالانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری­های صنعتی در داخل کشور در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۵۷.۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۹.۵ درصد)، ۱.۷ واحد درصد کاهش نشان می­دهد. در ماه مورد بررسی، در میان قلم­های مرغداری­های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم " تخم مرغ خوراکی" (۲۵.۴ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۰۰.۷ درصد) می­‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است