Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@20:00:11 GMT

توضیح ستاد زاکانی درباره حکم محکومیت او در سال ۹۵

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۳۸۴۷

توضیح ستاد زاکانی درباره حکم محکومیت او در سال ۹۵

ستاد زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با انتشار اطلاعیه‌ای به ابهامات مطرح شده پیرامون حکم محکومیت او در سال ۱۳۹۵ پاسخ داد.

به گزارش ایسنا؛ توضیحات ستاد علیرضا زاکانی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با عنوان «پاسخ به شایعه در خصوص ابهام مطرح شده پیرامون حکم محکومیت دکتر علیرضا زاکانی در سال ۱۳۹۵» به شرح زیر است:

«انتشار تصویری از رأی دیوان عالی کشور مبنی بر محکومیت دکتر علیرضا زاکانی در سال ۱۳۹۵، به‌عنوان مدیرمسئول هفته‌نامه پنجره، موجب ابهاماتی در شبکه‌های اجتماعی و هجمه‌های ناآگاهانه و بعضاً کینه‌توزانه به شورای نگهبان شد، از این رو لازم به توضیح و شفاف‌سازی است که این حکم به دلیل شکایت نهاد ریاست جمهوری و وزارت نفت به اتهام نشر اکاذیب صادر شده بود که پس از فرجام خواهی از رأی صادره با اعتراض و درخواست دکتر زاکانی، مورد اعاده دادرسی و اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری قرار گرفت و نهایتاً موجب برائت ایشان از اتهامات وارده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رأی قطعی‌الصدور شعبه سیزدهم دیوان عالی کشور مورخ ۱۳۹۸/۴/۴ مبنی بر نقض دادنامه مذکور و استماع دفاعیات دکتر زاکانی از سوی هیأت منصفه مطبوعات و با اشاره به اینکه ایشان در چند دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون تحقیق و تفحص پس از اطلاع یافتن از مفاسد اقتصادی در جهت دفاع از بیت‌المال و حقوق عامه مبادرت به اطلاع‌رسانی نموده و هیچ‌گونه نفع شخصی در انتشار مطالب نداشته و در جهت مصالح کشور اقدام نموده، رأی سال ۹۵ خلاف شرع بین تشخیص داده شد و به استناد ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی کیفری، برائت ایشان اعلام و محکومیت ایشان نقض شد و به استناد ماده ۴ قانون آئین دادرسی کیفری حکم بر برائت از اتهام انتسابی (نشر اکاذیب) صادر گردیده است.

بر اساس توضیحات فوق استناد منتقدین به حکم سال ۹۵ در خوشبینانه‌ترین حالت از سر ناآگاهی به اعاده دادرسی و حکم سال ۹۸ می‌باشد و دکتر علیرضا زاکانی در لحظه تأیید صلاحیت برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هیچ‌گونه محکومیت نداشته و از حکم پیشین تبرئه شده است.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: علیرضا زاکانی انتخابات ۱۴۰۰ علیرضا زاکانی ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۴ میلیاردی برای متخلفی دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس شعبه پنجم تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: پرونده نگهداری کود‌های شیمیایی به وزن ۳۱ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم خارج از ضوابط تعیینی دولت به ارزش ۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال به عنوان قاچاق در شعبه پنجم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان اصفهان رسیدگی شد.
دانش پناه افزود: شعبه پس از بررسی پرونده، تخلف نگهداری ۶۳۰ کیسه کود شیمیایی خارج از ضوابط تعیینی را محرز و متهم را به پرداخت ۴ میلیارد و ۸۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
وی گفت: رای صادره شعبه بدوی پس از قطعیت اجرا و جریمه وصول شد.

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • توضیح آهنگران درباره ادعایش از نفوذ سرویس‌های جاسوسی بین بعضی هیئت‌ها و مداح‌ها + فیلم
  • محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها
  • توضیح وزیر کشور درباره کشتی توقیف شده پرتغالی
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • محکومیت ۴ میلیاردی برای متخلفی دراصفهان
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • راهپیمایی نمازگزاران همدانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • تجمع مردم یمن در محکومیت نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه