Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود مردانی عضو کمیته علمی کشوری کرونا در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر مردمان کشورمان موضوع ماسک زدن و فاصله اجتماعی را کمی فراموش کرده اند، زیرا تصور می کنند با زدن واکسن دیگر نیازی به ماسک و موارد شیوه نامه های بهداشتی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در کشور های دیگر حتی با این که ۷۰ درصد مردمشان واکسن زده اند، باز هم شیوه نامه های بهداشتی رعایت می شود. در حال حاضر واکسیناسیون ما در کشور بین ۱ تا ۱/۵ درصد است، این وضعیت موجود اصلا سازگاری با واکسیناسیون کامل، قطعی ندارد و نمی‌توانیم عادی انگاری کنیم که دیگر به ویروس منحوس کرونا مبتلا نمی‌شویم.

مردانی بیان کرد: در حال حاضر ما در معرض سوژه‌های جهش یافته جدید کرونا هستیم. به طور مثال ویروس هندی و آفریقایی، کالیفرنیایی، بیریتانیایی در کشور ما به خوبی جولان می‌دهند.

او گفت: از کجا معلوم است که واکسن‌های موجود می‌توانند بر ویروس‌های مختلف از جمله آفریقایی غلبه کنند؟ در مطالعات ثابت شده است واکسن آسترازانکا روی گونه آفریقایی تاثیر خوبی ندارد. هنوز آحاد جامعه به وضعیتی نرسیده اند که درصد قابل توجه‌ای از آن‌ها  آنتی بادی محافظت کننده‌ای در برابر کرونا را داشته باشند.

مردانی بیان کرد: الان موقعیتی نیست که بتوانیم زدن ماسک را فراموش کنیم  و توجه‌ای به فاصله اجتماعی نداشته باشیم. حتی کشور‌هایی که بالای ۶۰ درصد مردم خود را واکسینه کردند نباید عادی انگاری را رایج کنند.

او گفت: طبق بررسی های صورت گرفته که  روی واکسن فایزر در آمریکا به برخی افراد زده شد، به این نتیجه رسیدند برای این که حداقل و حداکثر کارایی واکسن تامین شود باید مسیر‌های زیادی را طی کنند.  واکسیناسیون ابتدا بعد از چند ماه دوز‌های آن تزریق شد و یک سال بررسی های آن طول کشید زیرا  این موضوع برای ایجاد اطمینان نسبت به واکسینه شدن افراد صورت گرفت.

بیشتر بخوانید

ویروس کرونای هندی سرایت و کشندگی بالایی دارد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: همچنین بهترین زمان تزریق این واکسن برای زنان در سن ۹ تا ۲۶ سالگی و برای مردان ۹ تا ۲۱ سالگی بیان شده است.

دکتر شیما نصراله‌الحسینی افزود: متقاضیان این واکسن می‌توانند با در دست داشتن نسخۀ متخصصین بیماری‌های عفونی یا زنان به واحد امور دارویی مدیریت غذا و دارو مراجعه نمایند و پس از دریافت حواله، به داروخانه‌های مشخص شده جهت خرید و دریافت واکسن مراجعه نمایند.

او گفت: ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV، از طریق تماس بین پوست افراد انتقال می‌یابد و معمولا آلودگی در مردان و زنان، علائمی از قبیل سوزش، درد و یا خارش ایجاد نمی‌کند و به همین دلیلی اکثر افراد نسبت به آلودگی خود بی‌اطلاع هستند.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: برخی از گونه‌های ویروس می‌توانند منجر به ایجاد زگیل تناسلی و گونه‌های پرخطر عامل ایجاد کننده سرطان دهانه رحم، مقعد و سرطان‌های سر و گردن (خصوصا دهان و حلق) هستند که نیاز به پیشگیری و انجام آزمایش‌های غربال‌گری را ضروری می‌سازد.

دیگر خبرها

  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • انتقاد امام جمعه یاسوج از شراب‌خواری پزشکان در شیراز
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟