Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرتضی عمو‌مهدی روز گذشته در آیین تجلیل از مدال‌آوران و مخترعان جهانی با بیان این‌که علم قدرت است، اظهار داشت: در دنیای امروز کشورهایی دارای  حکم‌رانی برتر هستند که به مقام علم خوب تعظیم کردند، اگر تمام افتخاراتی که در تمدن ایران اسلامی داریم را به رخ بکشیم، جایگاه علمی جایگاه برتری دارد، هرچند در عرصه‌های مختلف موفق باشیم اگر  مقام علمی نداشته باشیم جایگاه بین‌المللی نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با بیان این‌که حکومت کشور ما یک حکومت دینی است، گفت: اگر می‌خواهیم اثبات کنیم که حکومت ما در راستای نجات بشر انجام وظیفه می‌کند نباید به برتری در چند عرصه بسنده کنیم، یکی از عرصه‌هایی که در کشور نیاز به توجه ویژه دارد عرصه علمی است که باید قبل از سرمایه‌گذاری مادی و معنوی گفتمانی برای آن شکل گیرد.

وی افزود: در گام اول انقلاب در عرصه علم و دانش نقطه ضعف نشان دادیم، یکی از عرصه‌هایی که رهبر انقلاب بر قوی شدن آن تأکید دارند عرصه علمی است و اگر خود را قوی نکنیم نقطه ضعف بر ما وارد است و خطرناک‌ترین چیز این است که انسان دارای ضعفی باشد و آن را باور نکند، اگر ضعف داشتن در یک مسأله را قبول کنیم در جهت رفع آن عمل خواهیم کرد.

عمو‌مهدی به موفقیت جوانان ایرانی در ایده‌پردازی و اندیشه اشاره کرد و گفت: کسب رتبه‌های زیر ۲۰ در مسابقات و المپیاد‌های توسط جوانان ایرانی در دنیا نشان دهنده برتری فکر اندیشه و هوش جوانان ایرانی در سطح جهان است، پژوهش‌ها نشان داده IQ ایرانی‌ها در جهان جزء کشورهای برتر است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با ابراز تأسف از عدم حمایت از ایده‌های جوانان و موفقیت آن‌ها در عرصه‌های علمی بیان داشت: در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیج علمی، بسیج دانشجویی و دانش‌آموزی و همچنین مرکز دانش و پژوهش متصدی مباحث علمی در سپاه هستند که وظیفه دارند از افراد دارای ایده و طرح حمایت کنند و این حمایت‌های مادی و معنوی تا مرحله اجرا و تولید محصول ادامه دارد.

وی با بیان این‌که سپاه در حد توان سازمانی از طرح‌ها و ایده‌های جوانان حمایت می‌کند، افزود: با همکاری شرکت پیشگامان توسعه ۲۰ اثر و ایده که قابلیت ارتباط بین علم و تکنولوژی داشت را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دادیم تا مورد حمایت‌های ویژه قرار گیرد.

پروفسور احمد منشی نیز در این مراسم با تأکید بر اهمیت تحقیقات در انجام اختراعات گفت: اولین مرحله در تحقیقات مشاهده آثار علل و بعد از آن کشف علل آثار است و علل آثار راه‌گشا است.

این دانشمند برتر جهانی با بیان این‌که آینده از آن جوانان است، افزود: لازم است جوانان به تحقیقات  توجه کنند و آن را الگویی شایسته تلقی کنند، برای تحقیقات نباید به زمان کم بسنده کنیم و باید به آن نگاه ویژه داشته باشیم.

وی بیان کرد: پیشبرد دانش و تحقیقات وظیفه جوانان است و باید با همکاری همه دست اندرکاران این وظیفه به خوبی ایفا شود.

لیلا سادات ابطحی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این آیین با اشاره به سخن امام علی(ع) که می‌فرمایند خردمند اهل شکیبایی است، اظهار داشت: افرادی که می‌خواهند در راه علم موفق باشند باید هدیه‌ای که در اختیار دارند یعنی استعداد خود را تبدیل به یک ارزش کرده و آن را به جامعه برگردانند.

وی بیان کرد: بعضی از افراد بعد از اتمام تحصیل در مدرسه انگیزه خود را در دانشگاه از دست می‌دهند و این نگرانی بزرگی است، ایران در مسیر توسعه است و برای موفقیت در مسیر توسعه باید نظم فکری و پشتکار باشد، پشتکار از حمایت‌های مالی نیز مهم‌تر است.

ابطحی با بیان این‌که افراد دارای دقت نظر بالا در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرند، گفت: استفاده از  امکانات حداقلی، عجول نبودن، منتظر فراهم شدن شرایط توسط بقیه نبودن و تلاش شخصی اصلی‌ترین ویژگی افراد و دانش‌آموزان موفق است، تحقیق و استفاده از تجربه دیگران ویژگی دیگر این افراد است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین تصریح کرد: در مسیر نخبگی نباید خسته شد و تا رسیدن به موفقیت و هدف باید تلاش جدی را مد نظر قرار داد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ر۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: حمایت از نخبگان استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

سید مسعود عظیمی در بازدید شهرک‌ها و نواحی صنعتی فیروزآباد با بیان اینکه هم‌اکنون شهرک‌های صنعتی روزبدان و میمند فعال و آماده جذب سرمایه‌گذار است، گفت: فعال‌سازی ناحیه صنعتی جایدشت نیز در برنامه قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: ۵۵ واحد تولیدی، صنعتی بهره‌بردار با اشتغال ۴۶۰ نفر نیز در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد مشغول فعالیت هستند.

عظیمی با بیان اینکه شهرستان فیروزآباد به علت موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر محور مواصلاتی استان با پارس جنوبی از ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است، افزود: توسعه اراضی شهرک‌های صنعتی این منطقه با هدف بسترسازی برای استقرار صنایع در برنامه قرار دارد.

او با اشاره به اینکه در راستای تکمیل زیرساخت‌ها، ۵ پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته در شهرک‌های صنعتی روزبدان و میمند انجام یا در حال انجام است، گفت: این طرح‌ها شامل تکمیل شبکه داخلی آب و فاضلاب و جدول‌گذاری و زیرسازی معابر در شهرک روزبدان و طرح‌های تکمیل زیرسازی و شبکه داخلی آب در شهرک صنعتی میمند است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه واحد‌های صنعتی بزرگی در شهرک صنعتی میمند در مرحله استقرار هستند و این شهرک صنعتی افق درخشانی برای توسعه و تبدیل شدن به‌عنوان یک قطب صنعتی دارد، افزود: از واحد‌های صنعتی مطرحی که هم‌اکنون مراحل پایانی ساخت‌وساز را طی می‌کند، دو واحد صنعتی تولید روغن پایه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۶۰ نفر انجام است که نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو