Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ امام‌جمعه قم گفت: کسی که قصد دارد رئیس‌جمهور شود باید ظرفیت‌های نسل جوان را بشناسد و درزمینهٔ اشتغال‌زایی برنامه داشته باشد، بیکاری ازجمله مشکلات کشور است و در هر خانه یک و دو جوان بیکار وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه جمعه طی سخنانی در حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: در دنیا امکانات و تجهیزات زیادی درزمینهٔ بیماری‌های جسمی وجود دارد ولی این نکته وجود دارد برای رفع بیماری‌های روحی راه علاجی وجود دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از راه‌های علاج بیماری روحی این است که انسان از خواب غفلت بیدار شود و راه دیگری که برای آن وجود دارد این است که انسان به طبیب و استاد اخلاق مراجعه کند چون به همه‌کسی نمی‌تواند مراجعه کند.

امام‌جمعه قم بیان کرد: امام معصوم می‌فرماید ای مردم چراغ روح خود را از کلام واعظان اهل عمل روشن کنید، متأسفانه امروز در جامعه ما افرادی خود را به‌عنوان عارف و راهنما و مرشد مطرح می‌کنند و متأسفانه این عرفان‌ها کاذب بوده و جز گمراهی چیزی نیست.

امام جمعه قم: هر چقدر در برابر دشمنان کوتاه بیاییم آنان پیمان ‌شکن‌تر می‌شوندامام جمعه قم: اشغالگری و غارت در ذات آمریکا نهفته استامام جمعه قم: آمریکا جرات کوچکترین اقدام علیه نفتکش‌های ایرانی را ندارد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه عنوان کرد:  اگر دشمن عیب ما را فاش و مطرح کرد این موضوع سبب می‌شود نسبت به بیماری روحی و اخلاقی خود آشنا شده و برای اینکه زبان دشمن را ببندیم نهایت تلاش این است که این عیب را از خود دور کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند گاهی دشمنان انسان مفیدتر از برادرانش هستند چون عیوب و نقص‌های وی را مطرح می‌کنند، اگر انسان زودتر متوجه عیوب خود شود در راستای رفع آن اقدام می‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام جواد(ع) می‌فرماید دشمنی می‌کند با تو کسی که رشد شمارا پنهان کند، آنجا که انسان عیب دارد و به وی گفته نمی‌شود این موضوع سبب می‌شود انسان درجا بزند و موفق نشود، دشمنان انسان عیب وی را از سر کینه‌توزی بیان می‌کنند و این سبب می‌شود انسان به فکر راه علاج باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: روز 28 خردادماه شاهد برگزاری چهار انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی هستیم که بسیار بااهمیت هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمود رئیس‌جمهور در نظام جمهوری اسلامی دارای اختیارات زیادی است و نسبت به انتخابات ریاست جمهوری باید اهتمام داشته باشیم، مجریان انتخابات باید پاک دست وامانت دار باشند که انتخابات سالمی داشته باشیم و همچنین نامزدهای انتخابات باید مراقبت لازم را داشته باشند که دارای چه ویژگی‌هایی باشند و اینکه آماده ورود به این عرصه هستند یا خیر.

امام‌جمعه قم بیان کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید برنامه و سابقه خوب اجرایی داشته باشند تا مردم به آن‌ها اعتماد کنند و همچنین اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، درگذشته شاهد مناظراتی بودیم که جز سیاه نمایی چیزی از آن بیرون نیامد.

  نامزدهای ریاست جمهوری هدفشان خدمت باشد 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه عنوان کرد: نامزدهای ریاست جمهوری هدفشان خدمت به خلق خدا باشد، رای دهندگان به هرکسی رای ندهند و باید به نامزدی که به ولایت‌فقیه و قانون اساسی اعتقاد دارد رای داد، اینکه دارای توانایی لازم باشد چون موضوع انتخابات در بُعد داخلی و بین‌المللی بسیار مهم است و سبب اقتدار است وباید فردی انتخاب کنیم که سبب عزت ایران اسلامی باشد و در برابر دشمنان تسلیم نشود و همچنین به نقشه‌های دشمنان توجه داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کسی که قصد دارد رئیس جمهور شود بایدظرفیت های نسل جوان را بشناسد و در زمینه اشتغال زایی برنامه داشته باشد، بیکاری از جمله مشکلات کشور است و در هر خانه یک و دو جوان بیکار وجود دارد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: روزهای گذشته شاهد درگیری شدید بین رزمندگان فلسطین و رژیم صهیونیستی بودیم و پس از 12 روز اسرائیل اعلام شکست و آتش بس کرد که شکست مفتضحانه ای بود، امکانات فلسطینی ها با رژیم صهیونیستی قابل مقایسه نبود ولی مردم مظلوم فلسطین استقامت کرده و دست از مبارزه برنداشتند.

انتهای پیام/452/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ریاست جمهوری امام جمعه قم حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان بیان کرد: هفته معلم را به همه جامعه فرهنگیان، اساتید در حوزه و دانشگاه تبریک می‌گوئیم.

وی افزود: امروز در جامعه با مشکلاتی مواجه هستیم، اما سوال اینجاست که راه حل اساسی این مشکلات کجاست؟

شعبانی با اشاره به اینکه یکی از مسائل و معضلاتی که امروز با آن روبرو هستیم، مساله اشتغال جوانان است، گفت: نسل جوان ما باید به عنوان یک تولید کننده ثروت مطرح شود.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین نهادی که می‌تواند و باید در این مسیر حرکت کند، نظام تعلیم و تربیت کشور است، گفت: علاوه بر آموزش باید این مسائل تبدیل به رفتار اجتماعی و عملی بشود.

امام جمعه همدان اظهار کرد: تعلیم و تربیت، اساسی‌ترین و حساس‌ترین بخش از وظایف جریانات انقلابی است که گاهی از موارد به آن بی‌توجهی شده است.

شعبانی با اشاره به اینکه کار نهاد تعلیمی و آموزشی ما تربیت انسان است و فقط بنا نیست به دانش آموزان آموزش داده شود، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز به مساله معاونت پرورشی اشاره کردند و این اهمیت کار را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مبانی اصیل و قابل دفاعی که ما داریم، باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار بگیرد، گفت: طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی برای جوانان این کشور دارد.

شعبانی بیان کرد: با طولانی شدن دوره تحصیل، فرصت جوانی از فرزندان ما گرفته می‌شود و لذا نیازمند اصلاح است که وزیر آموزش و پرورش نیز به آن اشاره دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در ایام اخیر پس از شکست در میدان نظامی، با شایعه پراکنی و دروغ‌پردازی به سراغ جنگ رسانه‌ای رفته است، ادامه داد: وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است.

شعبانی با اشاره به اینکه فراموش نکنیم که جریان رسانه‌ای دشمن ابلیس صفت است، گفت: سال‌ها بسیاری از غرب زده‌ها، صحبت از آزادی بیان در غرب داشتند، اما امروز شاهدیم که چگونه با دانشجویان خودشان برخورد می‌کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی از اول معتقد بود آزادی بیان در غرب، یک شعار تو خالی است و امروز حقانیت موضع‌گیری ما در بلاد کفر دیده می‌شود، افزود: امروز مواضع جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا فراگیر شده و این موفقیت جمهوری اسلامیست.

وی با اشاره به اینکه شأن امامت جمعه مطالبه‌گری است، اضافه کرد: هدف از مطالبه‌گری تقویت و حمایت از مسئولان در مسیر حل مشکلات مردم است نه تضعیف آنها.

شعبانی با بیان اینکه خیلی از مطالبات مردمی در جلسات خصوصی و عمومی مطرح و ائمه جمعه پیگیر مشکلات مردم هستند، ادامه داد: تریبون نماز جمعه، تریبونی برای بیان دغدغه‌ها و مطالبات همه مردم است که انتظار دارند حرف آنها شنیده شود.

وی با اشاره به اینکه انتظار این است که مسئولان در سطح استان و در سطح ملی نسبت به این مطالبات برخورد شایسته داشته باشند، گفت: امام صادق (ع) تشیع، امامت و ولایت را زنده کردند و امروز همه ما سر سفره امام صادق (ع) هستیم.

شعبانی ادامه داد: آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای حضرت آیت الله طه‌محمدی که در بیمارستانی در قم بستری هستند، داریم.

کد خبر 6095821

دیگر خبرها

  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • بیداری امروز دانشگاهیان در غرب، تحقق راهبرد الهی برای تغییر است
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ