Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد عبادی زاده عصر امروز در دیدار با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که برای بررسی وضعیت فعالیت‌های استان در حوزه پالایشگاهی و برق به هرمزگان سفر کرده‌اند بیان داشت: استان هرمزگان از جایگاه ویژه‌ای در بخش اقتصاد کشور برخوردار است اما متناسب با این جایگاه توسعه نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در عمده کشورهای جهان، شهرهای ساحلی آبادترین شهرها هستند اما این معادله در کشور ما حالت معکوس دارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در این خصوص ادامه داد: بخشی از این مساله به نوع نگاه تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور به مناطق ساحلی خصوصا در جنوب کشور بر می گردد  که امیدواریم این رویکرد تغییر کند.

 حجت الاسلام عبادی زاده با بیان اینکه همیشه نوعی گریز از مناطق ساحلی در سیاست گذاران کشور وجود دارد، گفت: در گذشته و تاریخ قبل از اسلام بسیاری از مناطق هرمزگان دارای گمرک و منشا تحول اقتصادی برای کشور بوده است که اکنون می توان نام این مناطق را به زور پیدا کرد.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در سال 96، استان هرمزگان به لحاظ فقر رتبه 4 کشور و به لحاظ بیکاری نیز تنها 3  تا 4 استان از هرمزگان در جایگاه پایین تری قرار دارند که همانطور می‌دانید رابطه معنا داری بین فقر و بیکاری است.

مردم هرمزگان وضعیت خوبی ندارند اما 65 درصد واردات و صادرات کشور از بندر رجایی است

حجت الاسلام عبادی زاده  تاکید کرد: استان هرمزگان از وضعیت خوبی برخوردار نیست و مردم مناطق مختلف آن با فقر و بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و این در حالی است که 65 درصد واردات و صادرات کشور از بندرشهید رجایی استان هرمزگان انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: متاسفانه مناطق مختلف استان هرمزگان به لحاظ توسعه تحت الشعاع شهر بندرعباس قرار گرفته اند و این در حالی است که فقر از چهره آنها پیداست و در برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای دیده نمی‌شوند.

حجت الاسلام عبادی زاده گفت : اگر صنعت توسعه یابد و در کنار آن مسائل اجتماعی و فرهنگی دیده نشوند مشکلات زیادی برای جوامع محلی به وجود خواهد آمد.

وی بیان داشت: سهم مردم هرمزگان در برخورداری از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف خصوصا در بخش اشتغال  نادیده گرفته شده است که نیاز به کمک شما و سایر نمایندگان در مجلس برای احقاق این حق داریم.

دیدن مردمی گرسنه در کنار صنایع پیشرفته پسندیده نیست

امام جمعه بندرعباس افزود: باید سهم استان هرمزگان از صنایع و نفت مشخص شود همچنین باید دید توسعه سواحل مکران تا چه میزان در عمران  آبادانی، کاهش فقر و بیکاری مردم منطقه نقش خواهد داشت؟ بودن مردمی گرسنه، فقیر و بیکار در کنار صنایع پیشرفته پسندیده نیست.

حجت الاسلام عبادی زاده تاکید کرد: امیدوارم توسعه نیروگاههای کوچک در کنار نیروگاههای بزرگ در دستور کار شما قرار گیرد و تنها تمرکز بر نیروگاههای بزرگ نداشته باشید.

وی ادامه داد: توسعه نیرو گاههای کوچک نقش مهمی در حوزه امنیت و پدافند غیر عامل دارند و از طرفی نیز بخشی از بار سنگین تامین انرژی از دوش نیروگاه‌ها ی بزرگ برداشته خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت  آب شرب برخی از مناطق استان گفت: شهرستان بشاگرد یکی از شهرهای نادر در زمینه بارندگی خصوصا در تابستان و ۴ فصل و دارای رودخانه های فصلی است که بدون مهار به دریا می ریزند و مردم آن تشنه باقی می مانند.

حجت الاسلام عبادی زاده از شهرستان سیریک و بیابان نیز به عنوان دو منطقه که با بی آبی جدی مواجه هستند یاد کرد و افزود: مردم این مناطق حتی به لحاظ تامین آب شرب مشکل دارند که با احداث سدهای آبخیز داری و ذخیره آب رود خانه‌های فصلی، مشکل بسیاری از این مناطق برطرف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل تامین برق صنایع اشاره کرد و گفت : یکی از مشکلات اصلی صنایع استان تامین برق آنهاست که امیدواریم در سال رفع موانع تولید بتوان با دادن مشوق هایی به این صنایع ، خودشان برق خود را  جدا از شبکه برق سراسری تامین نمایند.

انتهای پیام/ 88055

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان حجت الاسلام عبادی زاده نماینده ولی فقیه استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی به مناسبت گرامیداشت مقام معلم و روز جهانی کارو کارگر به شرح زیر است: 
بسم الله الرحمن الرحیم»

 فرهنگ و اقتصاد مسیر رسیدن به قله‌های اخلاق و معنویت و پیشرفت است، معلمان بعنوان افسران جنگ فرهنگی و جامعه کارگری بعنوان افسران جنگ اقتصادی، دو قشر از مجاهدانی محسوب می‌شوند که با کار و تلاش و کوشش در مسیر سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم برمی‌دارند.

۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف و فقیه شهید آیت الله مرتضی مطهری «ره» است، شهید همیشه زنده‌ای که زندگی و تلاش مومنانه و عالمانه، و همراه با بصیرت او در میدان علم و معرفت و فرهنگ، بعنوان یک الگو در محیط تعلیم و تربیت و فرهنگ عمومی و نسل جوان، منشأ برکات و خدمات ارزشمندی بوده است.

اینکه روز گرامیداشت مقام معلم را در سالروز شهادت این انسان بزرگ و برجسته قرار داده اند، حکایت از مقام رفیع معلم و ارزش نهادن به جایگاه قلم و دانش است که خداوند متعال به آن سوگند یاد نموده است.

آموختن راه و رسم بندگی، اخلاق و ارزش‌های الهی، و تربیت نفوس، از دغدغه‌های جدی انبیاء اولیاء الهی بوده، و در همین راستا معلمان عزیز جامعه اسلامی، در متن تعلیم و تعلم به ترویج و نهادینه کردن آن در جان دانش آموزان اقدام می‌نمایند، که به ارزش و اعتبار این کار می‌افزاید.

معلمان و کارگران با مقاومت، تلاش و مجاهدت‌های پیدا و پنهان، در جنگ ترکیبی اقتصادی و فرهنگی تمام برنامه‌ها و پیش‌بینی‌ها و طراحی‌های دشمنان را خنثی کردند، و در این عرصه موفق ظاهر شدند.

هشت راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی و توسعه اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب اسلامی «مدظله العالی» که شامل حمایت مسئولان از کارگران و تولیدات داخلی، افزایش بهره وری، جذب سرمایه گذاران در تولید، حمایت مردم از تولیدات داخلی، اصلاح الگوی مصرف، توسعه فرهنگ کار، ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد اقتصادی، بهترین چراغ راه برای مسئولین و مدیران و کارفرمایان و کارگران است که باید به جدیت مورد توجه قرار بگیرد.

اینجانب ضمن پاسداشت روز معلم و تبریک به جامعه فرهنگی کشور خصوصاً معلمان و فرهیختگان و اساتید در کشور و استان لرستان، یاد و خاطره شهید والامقام استاد مرتضی مطهری «ره» و شهدای معلم و کارگر را گرامی می‌دارم، و از همه کارگران خدوم و زحمتکش که در عرصه اقتصادی کشور تلاش‌های سازنده و خستگی ناپذیر دارند تشکر و قدردانی را می‌نمایم و از خداوند متعال برای همگان سلامتی و عزت روز افزون خواستارم.

دیگر خبرها

  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد