Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@00:31:27 GMT

باید‌ها و نباید‌های بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۴۹۷۵

باید‌ها و نباید‌های بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بر اساس دستورالعمل‌انتخاباتی ستاد ملی مقابله با کرونا، تعداد حوزه‌های رأی‌گیری افزایش یافته‌است. اما نگرانی اصلی جلسات و تجمع‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شهر‌های مختلف است که طبق اعلام رئیس ستاد انتخابات کشور در انتخابات پیش‌رو بناست تجمعات تبلیغاتی به شکل دوره‌های گذشته نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این دستورالعمل، برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات و انعکاس بیشتر برنامه‌های هر یک از نامزد‌ها و مشارکت حداکثری در سایه حفظ سلامت اجتماعی، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها برای همه افراد مرتبط با انتخابات، الزامی است.


همچنین هرگونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفتگو و مناظره در مکان‌های سربسته از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالار‌های پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع است.

بیشتر بخوانید

رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در ستاد‌های انتخاباتی تخلف است


همچنین مقرر شده است به منظور کاستن از تعداد و تراکم تجمعات انتخاباتی و همزمان انعکاس وسیع بیان دیدگاه‌ها، نظرات و برنامه نامزد‌ها و فراهم نمودن زمینه اطلاع رسانی حداکثری از طریق صدا و سیما و فضای مجازی برای جبران خلأ تجمعات، برنامه‌ریزی کند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت کشور به منظور اعلان شعبات اخذ رأی نزدیک و خلوت به مردم نسبت به ایجاد نرم افزار شعبه یاب اقدام می‌کند.


به وزارت کشور هم اجازه داده می‌شود با هماهنگی شورای نگهبان به منظور جلوگیری از ازدحام در شعب، ساعت اخذ رأی را از ساعت ۷ صبح روز ۲۸ خرداد آغاز و در صورت لزوم در شعبه‌های شلوغ تا ساعت ۲ صبح روز بعد تمدید کند.


مقامات استانی، ناجا، بسیج و سپاه مجری این مصوبات هستند و نظارت عالی بر اجرای این دستورالعمل بر عهده وزارت بهداشت و درمان است. عدم رعایت این دستورالعمل و سایر شیوه نامه‌های بهداشتی تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و برابر با قوانین مربوطه اقدام خواهد شد. تشخیص تخلف انتخاباتی بر عهده قاضی رسیدگی کننده است.


برگزاری الکترونیکی انتخابات شورا‌ها در ۲ شهر چهارمحال و بختیاری


اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای فرهنگ عمومی با اشاره در پیش بودن زمان برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات شورای اسلامی امسال در ۲ شهر این استان به‌طور کامل الکترونیکی برگزار خواهد شد.


او افزود: انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر در شهرکرد و لردگان به‌صورت کامل الکترونیکی برگزار می‌شود و با این روش می‌توان از بروز تخلف‌های انتخاباتی جلوگیری کرد.


عباسی اضافه کرد: انتخابات شورا‌های اسلامی در تمامی مراکز استان‌های کشور به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.


او ادامه داد: همچنین انتخابات شورا‌های اسلامی برخی شهر‌های کشور در تعدادی از استان‌ها الکترونیکی خواهد بود که در چهارمحال و بختیاری لردگان انتخاب شده است.


عباسی گفت: اختصاص تعرفه رای‌گیری در روش الکترونیکی از طریق شناسایی هویت افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات با ارائه اثرانگشت مطابق با اطلاعات شناسنامه‌ای و کدملی انجام و در این صورت از بروز تخلف‌های احتمالی جلوگیری می‌شود.


بر اساس آخرین بندی چهار شهرستان خانمیرزا، کوهرنگ، بن و سامان در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌های این استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.


تجمع روند شیوع کرونا را صعودی می‌کند


مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اگرچه موج چهارم کرونا پشت سر گذاشته شده است، اما این روند نزولی شکننده بوده و با هرگونه تجمع و یا سفر‌های بین استانی صعودی می‌شود.

او  افزود: تعداد بیماران سرپایی و بستری استان همانند کشور در روند نزولی قرار دارد و قله موج چهارم را پشت سر گذاشته‌ایم، اما با توجه به تعطیلات پیش‌رو و احتمال پراکنده شدن ویروس جهش‌یافته هندی و افریقایی و از سوی دیگر تجمعات، نگرانی در خصوص شکل‌گیری موج بعدی کرونا وجود دارد.


شیرانی ادامه داد: سهل‌انگاری و خستگی مردم نیز تهدید مضاعفی بر شیوع ویروس کرونا است، اما باید همچنان نسبت به توصیه‌های بهداشتی اهتمام ورزید و به ویژه بیماران مبتلا به کرونا ایزوله ۲ تا سه هفته‌ای را با حساسیت لازم رعایت کنند.


ستاد‌های انتخاباتی باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند


دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری، حفظ سلامتی مردم را اولویت مسئولان دانست و گفت: ستاد‌های انتخاباتی باید براساس شیوه‌نامه‌های موجود، پروتکل‌های بهداشتی را متناسب با شرایط کرونا را رعایت کنند.


ملک‌محمد قربانپور افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرایط حاکم بر فضای انتخابات نیز متفاوت است و برهمین اساس شیوه‌نامه‌های جدیدی تدوین شده که می‌طلبد متناسب با این شرایط و حفظ جان و سلامتی مردم شیوه‌نامه جدید در دستور کار ستاد‌های انتخاباتی آن‌ها قرار گیرد.


او تصریح کرد: پیش‌بینی شده است که چنانچه ضرورتی به برگزاری نشست‌های داخلی در ستاد‌های انتخاباتی وجود داشته باشد جلسات در شهرستان‌های قرمز با حضور ۱۵ نفر، در شهرستان‌های نارنجی با ۲۰ نفر و در مناطق زرد با حضور ۳۰ نفر برگزار شود و بیشتر از آن غیرقانونی است.


دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیش‌بینی بیش از یک هزار شعبه اخذ رای در استان، اظهار داشت: در صورت ضرورت می‌توان این تعداد را افزایش داد و محدودیتی در این خصوص وجود دارد و شهرستان‌ها چنانچه نیاز به تعداد شعب بیشتری داشته باشند اعلام کنند.


قربانپور خاطرنشان کرد: برای بیماران مبتلا به کرونا و افرادی که در قرنطینه به سر می‌برند نیز در روز انتخابات شعبه سیار درنظر گرفته شده است.


حضور گسترده پای صندوق‌های رأی شتاب بخش حرکت نورانی انقلاب اسلامی است


دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری با صدور بیانیه‌ای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در خرداد ۱۴۰۰ بر حضور گسترده پای صندوق‌های رأی تاکید کرد و حضور گسترده پای صندوق‌های رأی را شتاب بخش حرکت نورانی انقلاب اسلامی عنوان کرد.


در این بیانیه آمده است: «اکنون که انقلاب شکوهمند اسلامی با ورود به گام دوم و مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی در پی فراهم آوردن زمینه تحقق حکومت مهدوی در جهان است و چشم آزادی‌خواهان جهان و مظلومان و ستمدیدگان به گام‌های استوار و حرکت‌های تعالی‌بخش ملت عزیز ایران اسلامی است و استکبار جهانی و ظالمان و ستمکاران با تمامی ابزار و امکانات خود در میدان هستند تا جلو پیشرفت انقلاب اسلامی را گرفته و مانع این حرکت انسان‌ساز و تحول‌آفرین باشند، آنچه وظیفه همگانی است حضور گسترده پای صندوق‌های رأی است که هم شتاب بخش حرکت نورانی انقلاب اسلامی و هم بازدارنده استکبار و عوامل مزدور آن است.»


شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری در این بیانیه با بیان اینکه تحقق وعده پروردگار را حرکت پرشتاب و جهادی امّت اسلامی رقم می‌زند، افزوده است: «امروز مصداق روشن این حرکت جهادی حضورآگاهانه پای صندوق رأی است»

 

در بیانیه دبیرخانه این شورا آمده است: «همه برادران و خواهران ایمانی و همه اقشار در این آزمون سرنوشت‌ساز مشارکت داشته و به هر شکل ممکن نقش‌آفرین باشند. همه می‌دانند آراء ریخته شده در صندوق‌ها می‌تواند آبرو بخش ایران اسلامی و شاد کننده و امیدبخش امت اسلامی باشد. قطعاً درصد بالای آراء عزت و عظمت کشور و انقلاب را صد چندان خواهد نمود و امید و شادی را از دشمن خواهد گرفت، همه می‌دانند درصد بالای آراء با حضور تک‌تک و آحاد انسان‌ها محقق می‌شود لذا عدم حضور یک نفر، عامل کاهش یک رأی است و به همان میزان آسیب‌زا برای صندوق‌های رأی».


در ادامه این بیانیه ذکر شده است: «همه می‌دانند از آنجا که این مشارکت عامل عزّت ایران اسلامی و اسلام عزیز است از همان آغاز نیّت برای حضور پای صندوق‌های رأی تا ریختن آرا به صندوق همه و همه عبادت پروردگار است و اجر محسنانه و بهشت آفرین دارد. همه می‌دانند رأی به صندوق انداختن یعنی نه به دشمن گفتن یعنی تبرّی و بیزاری از دشمن جستن و این همان بخشی از زیارت عاشورا زمزمه حسینیان است».

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستورالعمل انتخاباتی مشارکت حداکثری حضور گسترده پای صندوق های رأی ستاد های انتخاباتی چهارمحال و بختیاری انتخابات شورا انقلاب اسلامی همه می دانند شهرستان ها شیوه نامه شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت

تاکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگه تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عصر امروز سه شنبه، دومین جلسه هیات موسس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم با حضور تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد.

چه‌کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟

در این جلسه، مدعوین به ارائه نقطه نظرات خود درباره موضوعات مرتبط با مجلس دوازدهم پرداختند.

در پایان درباره هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی رای‌گیری شد و هیات 9 نفره‌ای انتخاب شد تا برای تدوین پیش‌نویس اساسنامه و مرامنامه و تدارک مقدمات برگزاری مجمع عمومی با حضور تمام منتخبین جریان انقلاب پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس برنامه ریزی کنند.

گفتنی است تاکنون نزدیک به 100 نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگه تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد