Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:07:01 GMT

سیاست‌گذاری‌های غلط عامل بی‌ثباتی بازار است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۵۳۲۴

سیاست‌گذاری‌های غلط عامل بی‌ثباتی بازار است

به گزارش خبرنگار مهر، سید کاظم دلخوش شامگاه جمعه در برنامه در مسیر توسعه با بیان اینکه مدیریت مقوله مهمی در پیشرفت یک مجموعه محسوب می‌شود، بیان کرد: اگر مدیریت به درستی انتخاب نشود مشکلات زیادی برای یک مجموعه به وجود می‌آید.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی در کل کشور تنها ۶۴ دستگاه ماشین در اختیار دارد، افزود: کمبود امکانات تعزیرات باعث می‌شود که روند کنترل قیمت‌ها و نظارت بر اصناف به درستی انجام نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلخوش با بیان اینکه موازی کاری برخی دستگاه‌ها عامل بازار آشفته قیمت کالاها است، افزود: یکی از این موارد مربوط به قیمت نان می‌شود که به دلیل عدم هماهنگی بین دولت و صمت زمینه فعالیت سو استفاده گران را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون جز بخش خصوصی محسوب می‌شوند و باید در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مداخله کنند، افزود: بخش خصوصی شامل نهادها و تشکل‌های مختلفی از جمله سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز می‌شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس عامل افزایش قیمت‌ها و بی ثباتی در بازار را سیاست گذاری‌های غلط و تحریم دانست و عنوان کرد: یکی از عوامل گرانی در کشور افزایش شدید قیمت نهاده‌های دامی است.

وی با تاکید بر اینکه خلأ قانونی درباره مالیات وجود ندارد و اشکالات مربوط به بخش اجرایی است، گفت: مجلس برای اصلاح و تدوین قانون مالیات بر ارزش افزوده اقدامات لازم را در ۳ سال اخیر انجام داده است.

کد خبر 5222558

منبع: مهر

کلیدواژه: گرانی نهاده های دامی انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر گرگان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اردبیل آزادسازی خرمشهر جنبش ازما چالش شفافیت واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، به ۴۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷۹۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۸۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۸ هزار تومان افزایش قیمت به ۳ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۲۰ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۶ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد