Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:03:19 GMT

نابودی توطئه دشمنان با مشارکت حداکثری در انتخابات

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۵۵۸۷

نابودی توطئه دشمنان با مشارکت حداکثری در انتخابات

حجت الاسلام محمدرضا صفایی بوشهری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اخلاق انتخاباتی کاندیداها گفت: اصل انتخابات و آنچه در اطراف آن می‌گذرد جهت اعتلای اسلام و پیاده نمودن احکام الهی در زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم این کشور است لذا نامزدها بایستی دارای اخلاق انتخاباتی با محوریت اخلاق الهی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به انتخاب فرد اصلح از جانب مردم با شرکت در انتخابات افزود: اخلاق انتخاباتی چه از جانب مردم و چه از جانب نامزدها بدون اعمال سلیقه شخصی، جناحی و حزبی بایستی رعایت گردد تا اصلح انتخاب شود زیرا هادی و دلسوز و حامی طرفین ذات اقدس خداوند متعال است که به امور روحی، قلبی و آنچه به دنیای او چه به ضرر و نفع بندگانش است علم دارد پس در اخلاق انتخاباتی محوریت با چنین خدایی است که به همه امور آگاه و خبیر است.

حجت الاسلام صفایی بوشهری گفت: متأسفانه در دنیای امروز، اخلاق انتخاباتی با محوریت انسان و علایق شخصی و حزبی روبه‌رو است نه با محوریت خدا و آنچنان با مسئولیت اخروی عجین است که قصور و جهالت در این امر از جانب مردم و نامزدهای انتخاباتی آنها را از صراط مستقیم منحرف و دچار عقوبت آخرتی می‌نماید. پس بر آگاهان متعهد و دلسوزان لازم است با بصیرت افزایی برای مردم و نامزدها راهی را فراهم سازند تا با بینش درست و آگاه پای بر عرصه انتخاب و انتخابات سالم بگذارند و در راستای تحصیل اخلاق انتخاباتی کوشا باشند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم درباره وظیفه مردم گفت: مهمترین وظیفه هر فرد واجد شرایط رأی دادن و مشارکت در انتخابات است و این به لحاظ مسئولیتی، وظیفه‌ای است که در برابر خدا دارند؛ همچنین تحقیق و مشورت با صاحبان عقل و اندیشه برای انتخاب فردی اصلح، لازم است. علاوه بر وظایف فردی، مسئولیت اجتماعی دیگری هم بر عهده مردم می‌باشد و آن تشویق دیگران به شرکت در انتخابات و معرفی فرد اصلح است که حضرت علی (علیه السلام) می‌فرمایند: هرکس با صاحبان عقل و اندیشه مشورت کند به راه راست هدایت می‌شود و امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) نیز فرموده‌اند احدی شرعا نمی‌تواند به کسی کورکورانه و بدون تحقیق رأی بدهد

وی افزود: حفظ آرامش نیز ضرورت دیگری در عرصه انتخابات است و در ایام برگزاری تبلیغات مردم و طرفداران هر نامزد بایستی از ایجاد تشنج، تهمت و افترا، تخریب نامزد دیگر جلوگیری نمایند و با حفظ آرامش و همبستگی به رقابتی منطقی و با اخلاق الهی با رویه برادری و دوستی بپردازند و فرصت سو استفاده از ایجاد تفرقه و اختلاف را به منافقین داخلی و خارجی ندهند.

حجت السلام صفایی بوشهری ادامه داد: در این برهه زمانی، دشمن خواهان کاهش حضور مردم در صحنه انتخابات بوده و به دنبال ایجاد تنش داخلی است و عقل حکم می‌کند که ما در نقطه مقابل آن حرکت کنیم و با همبستگی ملی و مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح، هم توطئه دشمنان را خنثی نموده و هم گام بلندی برای رسیدن به آرمان‌های امام راحل (رحمت الله علیه) و ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) برداریم.ٰ‌

کد خبر 5221961

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 اخلاق قم صفایی بوشهری استاد اخلاق انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان اردبیل آزادسازی خرمشهر چالش شفافیت واکسن کرونا جنبش ازما اخلاق انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۵۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟