Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@10:48:22 GMT

جنگ مایه‌دارها

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۵۸۱۹

جنگ مایه‌دارها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، حالا امشب بعد از یک فصل داغ فوتبالی در لیگ‌های مختلف اروپا، حساس‌ترین بازی این فصل در ورزشگاه دراگون شهر پورتو برگزار می‌شود. در یک طرف چلسی با هدایت توماس توخل است که با رسیدن به فینال امشب توانسته یک رکورد بی‌نظیر از خودش ثبت کند. او حالا تنها مربی است که توانسته در دو فصل پیاپی، دو تیم را به فینال UCL برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که فصل قبل در فینال با پاری‌سن ژرمن شکست خورد، حالا می‌خواهد بعد از سوت پایان بازی امشب مربی تیم برنده باشد.

در طرف مقابل پپ گواردیولا قرار دارد که می‌خواهد با پیروزی به یک رکورد عالی برسد. او که در سال‌های 2009 و 2011 توانسته با بارسا به قهرمانی در این بازی‌ها برسد، می‌خواهد 10 سال ناکامی در این جام را پایان بدهد. در صورت پیروزی من‌سیتی، نام پپ در کنار مربیانی همچون باب پیزلی، کارلو آنچلوتی و زیدان قرار می‌گیرد که سه قهرمانی در این جام دارند. از طرف دیگر، اگر بخواهیم از لحاظ جام‌های اروپایی بین دو تیم نگاهی بیاندازیم، کفه آبی‌های لندن به مراتب سنگین‌تر است. چلسی در 13 سال گذشته دو بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده که در سال 2008 مقابل منچستریونایتد در ضربات پنالی شکست خورد و چهار سال بعد توانست بایرن مونیخ را در ضربات پنالتی شکست دهد. اما تنها جام من‌سیتی به سال 1970 بر می‌گردد که در کاپ اروپا به قهرمانی رسیدند. دقیقا 9 ماه بعد از تنها قهرمانی من‌سیتی در اروپا، گواردیولا به دنیا آمد و حالا این مربی 50 ساله می‌خواهد به این حسرت نیم قرنی پایان دهد.

طی دو ماه گذشته، این سومین‌بار است که سیتیزن‌ها و آبی‌های لندن مقابل هم قرار می‌گیرند. یک بار در نیمه نهایی جام‌حذفی و یک بار هم در لیگ که در هر دو بازی این تیم توخل بود که پیروز از زمین خارج شد. هر دو تیم تا اینجای لیگ قهرمانان فقط چهار گل خورده‌اند و از این حیث در صدر هستند. وقتی به خط حمله‌شان هم نگاه می‌کنیم، می‌بینیم شاگردان پپ 25 گل و شاگردان توخل 22 گل زده‌اند.

خواندنی‌های فینال امشب

در کنار این موارد، آمارها و نکاتی مربوط به بازی امشب است که جذابیت آن را بالاتر برده است:

 این سومین فینال تمام انگلیسی در لیگ قهرمانان است. اولین فینال در مسکو و در سال 2008 بین چلسی و منچستریونایتد بود که شاگردان فرگوسن به قهرمانی رسیدند. دومین فینال هم دو سال قبل در مادرید بین لیورپول و تاتنهام برگزار شد که قرمزهای آنفیلد پیروز از زمین خارج شدند.

در صورت قهرمانی من‌سیتی، این تیم بیست و سومین تیمی است که در اروپا به قهرمانی می‌رسد آخرین باری که یک قهرمان جدید در این بازی‌ها معرفی شد سال 2012 بود که چلسی قهرمان شد.

پپ در صورت قهرمانی به ششمین مربی تبدیل می‌شود که با دو تیم مختلف در اروپا به قهرمانی رسیده است. پیش از او ارنست هاپل ( با فاینورد و هامبورگ )، هیتزفیلد ( با دورتموند و بایرن مونیخ )، مورینیو ( با پورتو و اینتر )، یوپ هاینکس ( با رئال مادرید و بایرن مونیخ ) و آنچلوتی ( با میلان و رئال مادرید ) به این موفقیت رسیده بودند.

بازی امشب در واقع صد و شصت و نهمین تقابل دو تیم به حساب می‌آید که تا اینجا چلسی 70 و من‌سیتی 59 پیروزی به دست آورده است.

ادوارد مندی، دروازه‌بان چلسی در این فصل از لیگ قهرمانان 11 کلین‌شیت ثبت کرده که بهترین رکورد از طرف یک تیم انگلیسی در لیگ قهرمانان است. در طرف مقابل، ادرسون برزیلی 10 کلین‌شیت داشته است.

توخل قبل از آن‌که مربی چلسی شود، هرگز نتوانسته بود گواردیولا را شکست دهد. او به عنوان مربی ماینتس و دورتموند دو تساوی و سه باخت مقابل پپ به دست آورده بود.

حسین خلیلی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: چلسی منچسترسیتی اروپا لیگ قهرمانان من سیتی دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۵۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود مدافع قهرمانی به فینال لیگ بسکتبال/ مهرام؛ ناکام بزرگ

تیم بسکتبال شهرداری گرگان با شکست دادن مهرام تهران، به فینال لیگ برتر ایران راه یافت.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، امروز (شنبه - ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تیم شهرداری گرگان، مدافع عنوان قهرمانی موفق شد با کسب سومین برد متوالی مقابل مهرام تهران، به عنوان نخستین تیم راهی فینال شود.

شاگردان مصطفی هاشمی در این دیدار خارج از خانه نیز عملکرد قابل قبولی داشتند و کوارترهای دوم و چهارم را با نتایج ۱۸-۲۶ و ۲۶-۳۱ بردند تا با وجود شکست ۲۳-۲۰ و ۱۷-۱۲ در کوارترهای اول و سوم، در مجموع ۸۴ - ۸۹ پیروز این دیدار شوند.

شهرداری گرگان که در سه فصل گذشته لیگ برتر ایران عنوان قهرمانی را به دست آورده است، با این برد سری نیمه‌نهایی مقابل مهرام را ۳ بر صفر برد تا به عنوان نخستین تیم و چهارمین سال متوالی، راهی فینال لیگ شود.

ارسلان کاظمی کاپیتان تیم شهرداری گرگان، با کسب ۱۹ امتیاز، ۱۸ ریباند و ۳ پاس گل ضمن ثبت دبل‌دبل، تاثیرگذاری ۳۱ را در این دیدار داشت و بهترین بازیکن زمین شد.

امتیاز آورترین بازیکن این دیدار هم پری پتی، گارد آمریکایی مهرام بود که ۳۴ امتیاز را به دست آورد، اما نتوانست مانع شکست تیم خود شود. پتی تا فصل گذشته پیراهن شهرداری گرگان را به تن می‌کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترزیچ: رویای دورتموند تکرار قهرمانی سال 1997 است
  • برتری 2-1 چلسی مقابل لیورپول و قهرمانی در جام حذفی انگلیس (5 می، 2012) / فیلم
  • ستاره‌های ایرانی دوباره فاتح لیگ قهرمانان اروپا!
  • تحقیر رقیب در فینال: عجب قهرمانی باشکوهی!
  • دنباله‌دارها، سیارک‌ها و شهاب‌سنگ‌ها: بازدیدکنندگان فضا
  • دوران رویس و دورتموند باید در فینال ومبلی تمام شود!
  • ایران برای دومین بار به فینال رسید
  • ژاوی: مایه شرمساری است، خیلی عصبانی‌ام!
  • صعود مدافع قهرمانی به فینال لیگ بسکتبال/ مهرام؛ ناکام بزرگ
  • قهرمانی آرسنال در جام حذفی انگلیس با برتری مقابل چلسی (4 می، 2002) / فیلم