Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی از اجرای طرح ساماندهی دانشآموزان عشایر بازمانده از تحصیل خوزستان خبر داد و گفت: در این راستا با راه‌اندازی هنرستان کشاورزی گامی مهم در مسیر تحول خدمات حوزه آموزش و پرورش و ایجاد تحولی در رونق کشاورزی استان برداشته می‌شود.

«سید هدایت‌الله موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با بیان اینکه طرح ساماندهی دانش‌آموزان عشایر بازمانده از تحصیل در استان خوزستان آغاز شده است اظهار کرد: این طرح با همکاری مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی شهرستان دزفول وابسته به سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور عشایر خورستان افزود: قرارداد مربوط به این طرح امضا شده و با هدف تحصیل دانش‌آموزان عشایر از پایه یازدهم در هنرستان کشاورزی فعالیت خود را آغاز کرده است و همچنین با اجرای آن، گامی مهم در مسیر تحول خدمات حوزه آموزش و پرورش استان خوزستان برداشته می‌شود و زمینه را جهت ایجاد تحولی در رونق کشاورزی خوزستان فراهم می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی دانش‌آموزان عشایر بازمانده از تحصیل در استان خوزستان امکان تحصیل در رشته‌های امور زراعی، امور دامی و ماشین‌آلات کشاورزی را برای دانش آموزان عشایری استان فراهم می‌کند ادامه داد: هزینه‌های خوابگاه و تسهیلات دانش‌آموزان عشایری استان خوزستان بر عهده سازمان امور عشایر کشور و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی است.

 

موسوی با اشاره به تامین اعتبارات و تسهیلاتی بانکی زنجیره گوشت قرمز عشایر استان خوزستان تصریح کرد: پنج میلیارد تومان تسهیلات بانکی از ماده ۱۰ و ۱۲ قانون زنجیره گوشت قرمز به تامین زنجیره گوشت قرمز عشایر خوزستان اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از این اعتبارات، جذب نهایی شده و در اختیار عشایر استان خوزستان قرار گرفته است عنوان کرد: از محل تسهیلات بند (ب) صندوق توسعه ملی نیز ۱۹ میلیارد تومان برای تامین علوفه و تکمیل زنجیره گوشت قرمز، به عشایر استان خوزستان اختصاص یافته است.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: هنرستان کشاورزی مدیرکل امور عشایر خوزستان عشایر خوزستان آموزان عشایر بازمانده از تحصیل طرح ساماندهی دانش دانش آموزان عشایر زنجیره گوشت قرمز استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری شامگاه جمعه پس از بازدید از کشتارگاه صنعتی ساوانا گلوگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه روز کارگر این روز را تبریک گفت و این مجموعه بزرگ ساوانا به واسطه ایجاد زنجیره تأمین، ارزش آفرینی بسیار خوبی داشته است.

وی افزود: مجموعه ساوانا ۴۰ هزار تن در سال تولید دارد و امسال با مشارکت‌مردم به ۶۰ هزار تن هدف گذاری شد.

استاندار مازندران یادآور شد: با جدیت و پیگیری مدیر ارشد و مدیران مجموعه، زنجیره تأمین را کامل ایجاد کرده و تا انتهای زنجیره و پساب برای زنجیره بعدی بهره برداری می‌کنند.

نوری گفت: این صنعت از اهمیت بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است و با توجه به شعار سال با مشارکت مردم این مجموعه مواد اولیه جوجه یک روزه، خوراک دام و خرید تضمینی را از تولیدکننده اصلی و مردم تأمین می‌کنند.

به گفته استاندار مازندران، موانع قیمت‌های دستوری و صادرات برای مجموعه وجود دارد که باید پیگیر باشیم تا زمینه صادرات این مجموعه که استانداردها و کنترل کیفیت جهانی را تأمین کند، را فراهم کنیم.

وی افزود: نیازهای ارزی و دریافت ارز برای خرید تجهیزات و همچنین صادرات از نیازهای مهم مجموعه است.

به گفته استاندار مازندران، این مجموعه باید تکثیر شود که البته سخت است و با مشارکت مجموعه‌ها، تلاش شود تا در این صنعت که استان مازندران رتبه اول و تأمین کننده است، نقش ممتازتری داشته باشیم.

نوری با برشمردن ظرفیت‌ها و مزیت‌های کشاورزی استان و قابلیت صادرات گسترده محصولات تولیدی مازندران به خارج از کشور، خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای تحقق شعار سال همراه با رفع موانع تولید و تسهیل در امر جهش تولید محصولات کشاورزی استان و نیز جهش در صادرات محصولات کشاورزی استان شد.

استاندار مازندران همچنین به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش کشاورزی محقق می‌شود.

وی در ادامه بازدید از مراحل مختلف کشتار و بسته‌بندی گوشت مرغ در گروه تولیدی ساوانا، اظهار داشت: راه‌اندازی واحدهای زنجیره تولید در محصولات مختلف کشاورزی استان در دستورکار قرار گیرد.

یوسف نوری استاندار مازندران با همراهی بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان و فرماندار گلوگاه از مجموعه تولیدی ساوانا در شهرستان گلوگاه بازدید کرد.

کد خبر 6089324

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود