Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست علنی مجلس شورای اسلامی در این هفته روزهای یکشنبه و دوشنبه ۹ و ۱۰ خرداد ماه برگزار می‌شود که دستورکار آن به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح اصلاح قانون اسـتفاده از خـدمات تخصصـی و حرفـه‌ای حسابداران

گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه موافقتنامه بین دولـت جمهـوری اسـلامی ایـران و دولـت جمهوری اسلامی افغانستان درخصوص ارتباط بین المللی راه آهن

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح الحاق یک تبصره به قانون بیمه محصولات کشاورزی

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحـاقی بـه کنوانسـیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات واردشده بـه شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تغییر ساعت رسمی کشور

گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلـس بـر رفتـار نمایندگان

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح مدیریت تعارض منافع

گزارش کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت براجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد لایحه تأسیس نهاد مستقل تنظیم‌گر بخش برق

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نظام رتبه بندی معلمان

گزارش شور دوم کمیسیون صنایع و معادن در مورد: طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار (در اجرای تبصره ۱ ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس)

سوال‌ها

سؤال‌های آقایان فرهاد بشیری نماینده پاکدشت (یـک فقـره) و الهـویردی دهقانی نماینده ورزقـان (یـک فقـره) از وزیـر محتـرم راه و شهرسـازی (۸:۰۰ ساعت ۱۴۰۰/۳/۱۰ مورخ دوشنبه)

موارد زیر نیز در دستور هفته جاری قرار دارد:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش وزیر نیرو در مورد علـل خاموشی های اخیـر برق در کشـور (در اجرای تبصره ۱ ماده ۱۰۷ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی)

۲. گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی وضعیت صنعت اسـتخراج رمزارزهـای جهان روا و مبادلات داخلی آن در کشور(در اجرای تبصـره ۱ مـاده ۴۵ آئـین نامـه داخلی مجلس)

۳. گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان ملی استاندارد ایران(در اجـرای ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس)

۴. گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصـوص موارد اعلامی نقض اصول ۷۷ و ۱۲۵ قــانون اساســی در موضــوع ســند ۲۰۳۰(در اجـرای مـاده ۲۳۴ آیـین نامـه داخلی مجلس)

۵. گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بـر تصـویب تقاضـای تحقیـق و تفحـص از نحـوه احداث پتروشیمی الوند(در اجـرای ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس)

۶. گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحـص از پرداخت حقوق‌های نامتعارف در دسـتگاه‌های اجرایـی(در اجـرای ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس)

۷. گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی مغایرت‌های قـانونی در نحـوه انتخـاب و انتصاب رئـیس سـازمان بـورس و اوراق بهـادار(در اجـرای مـاده ۲۳۴ آیـین نامـه داخلی مجلس)

۸. گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مبنـی بـر تصـویب تقاضـای تحقیـق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آمـوزش کشـور از سـال ۱۳۹۱(در اجـرای ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس)

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم صحن علنی دستور کار مجلس گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد مورد لایحه مورد طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد

به گزارش «نماینده»، در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس گزارش کمیسیون اجتماعی درباره جزییات لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار در دستور کار قرار گرفت.

در جریان بررسی ماده ۱ این لایحه، تعدادی از نمایندگان مجلس پیشنهاداتی را مطرح کردند که به تصویب نرسید. ادامه بررسی این ماده و جزییات لایحه به جلسات بعدی مجلس موکول شد.

ماده ۱ گزارش کمیسیون اجتماعی در لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سورفتار به شرح زیر است:

«ماده ۱- تمامی زنانی که در قلمروی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران حضور یا سکونت داشته باشند، در برابر هرگونه آسیب ناشی از سوء رفتار فرد دیگری که به بدن، روان، حیثیت، حقوق و آزادی‌های قانونی آنان وارد گردد، از تدابیر پیشگیرانه، حمایتی و کیفری این قانون برخوردار می‌شوند.

تبصره ۱- تمامی اقدامات پیشگیرانه و حمایتی موضوع این قانون باید مطابق اصل ۱۰ قانون اساسی با محوریت خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی و مطابق اصل ۲۱ قانون اساسی، با رعایت موازین اسلامی و با ابتناء بر سیاست‌های کلی نظام در حوزه خانواده و به منظور ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی او و حمایت از نقش مادری او صورت گیرد.

تبصره ۲- منظور از سوءرفتار، هرگونه فعل و ترک فعل مجرمانه‌ در این قانون یا قوانین لازم‌الاجرا در جمهوری اسلامی است که موجب آسیب‌های مذکور در این ماده شود.»

دیگر خبرها

  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟