Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجواد رجائیان مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد گفت: با هدف تسهیل صدور مجوز‌های مکانی و زمانی برای تردد خودرو‌های باری در محدوده شهر، اپلیکیشن موبایلی سامانه جامع حمل بار طراحی شده که به کاربران اجازه می‌دهد بدون مراجعات و پیگیری‌های حضوری و در کمترین زمان ممکن، شخصا با استفاده از گوشی همراه نسبت به اخذ مجوز‌های لازم اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با تأکید بر تسهیل فرایند صدور مجوز‌ها با استفاده از نسخه موبایلی افزود: در این سامانه که با همکاری سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون‌شهری طراحی شده است، با توجه به ثبت اطلاعات رانندگان دارای پروانه در سامانه، کاربران می‌توانند صرفا با ورود اطلاعات پلاک وسیله نقلیه، مبدأ، مقصد و نوع بار، مجوز لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد در خصوص ویژگی‌های این سامانه ادامه داد: فرایند کسب مجوز در این سامانه تک مرحله‌ای است؛ لذا نیاز به صرف زمان انتظار برای تأیید درخواست نبوده و مجوز مورد نظر در زمان درخواست ارائه می‌شود. عدم نیاز به ثبت نام و محاسبه آنلاین هزینه دریافت مجوز، از ویژگی‌های دیگر سامانه حمل و نقل بار درون‌شهری است که با هدف تسهیل فرایند کار برای رانندگان پیش‌بینی شده است.

رجائیان همچنین با اشاره به آماده‌سازی وب‌کیوسک‌های صدور مجوز‌های زمانی و مکانی بیان کرد: این وب‌کیوسک‌ها با استقرار در مبادی ورودی شهر و اتصال آنلاین به سامانه جامع حمل و نقل بار درون‌شهری، این امکان را در اختیار رانندگان خودرو‌های باری برون‌شهری قرار می‌دهند که بدون مراجعه حضوری به کارگزاری‌های مربوطه و معطلی در روند‌های اداری، به سادگی مجوز‌های لازم را برای تردد در محدوده شهری دریافت کنند.

بیشتر بخوانید

افزایش غیرقانونی کرایه‌ حمل و نقل درون شهری در مشهد



او  ضوابط تعیین شده در این حوزه را متناسب با وضعیت ترافیکی مناطق مختلف شهر برشمرد و تصریح کرد: بر اساس شرایط ترافیکی و میزان آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر، سه محدوده سبز، زرد و قرمز در نظر گرفته شده است که در هر یک از آن ها، ساعات خاصی برای تردد خودرو‌های باری مجاز تلقی می‌شود. همچنین با ارتباط سامانه جامع حمل بار درون‌شهری و اطلاعات برگرفته از دوربین‌های سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد، مغایرت‌های احتمالی بین مجوز‌های دریافت‌شده و نحوه تردد خودرو‌های باری، تشخیص داده شده و پیامک ارشادی برای رانندگان ارسال می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تأکید کرد: نسخه موبایلی سامانه جامع حمل بار درون‌شهری و نیز وب‌کیوسک‌های پیش‌بینی‌شده برای مبادی ورودی شهر، پس از طراحی، مراحل آزمایشی را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته و آماده بهره‌برداری است که با استفاده از آن ها، شاهد تسهیل دریافت مجوز‌های لازم برای رانندگان خودرو‌های باری و گرایش بیشتر به استفاده از امکانات هوشمند شهری خواهیم بود.

 

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری مشهد سامانه جامع حمل بار حمل و نقل درون شهری سامانه جامع حمل بار خودرو های باری بار درون شهری شهرداری مشهد حمل و نقل مجوز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری

محمد حیدری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : رعایت نکردن مقررات عبور و مرور در داخل شهر‌ها از سوی عابران پیاده بیشترین عامل تصادفات و مرگ و میر افراد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه جان خود را از دست دادند عنوان کرد: سال گذشته حدود ۷۰ درصد متوفیان در معابر شهری عابران پیاده بودند.

حیدری گفت: سال گذشته در مجموع ۱۳۳ نفر در تصادفات ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از متوفیان در معابر تندرو و بزرگراهی جان خود را از دست داده‌اند افزود: ۲۷ نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه وجود دارد که ۱۲ نقطه آن در شهر کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه پلیس در راستای انجام وظایف خود اقدامات کنترلی را انجام داده است عنوان کرد: در نقاط حادثه‌خیز تیم‌های گشتی مستقر هستند و در ساعات پیک ترافیک و تصادفات حضور دارند و نسبت به تخلفات به ویژه تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد شد.

حیدری گفت: شهرداری باید در زمینه اقدامات زیرساختی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی اقدامات موثرتری را انجام دهد.

وی افزود: بزرگراه حضرت امام (ره) و بزرگراه جانبازان دو نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه هستند و نیاز است شهرداری پل عابر پیاده نصب کند و علاوه بر این با نصب نرده یا سایر تجهیزات مانعی ایجاد کند که عابران ملزم شوند از پل استفاده کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند