Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران، مقام‌ های «سن خوزه» در کالیفرنیای آمریکا اسامی 9 قربانی تیراندازی در محوطه کارگاه قطار شهری این منطقه را اعلام کردند. «عبدالوهاب علاقمندان» 63 ساله که رسانه‌ های آمریکایی از او به عنوان یک مهاجر ایرانی یاد کرده‌ اند و به مدت 20 سال کارمند شرکت ریلی و اتوبوسرانی منطقه «سانتاکلارا» بود هم در میان قربانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی قربانیان نشان می‌ دهد که همگی آنها کارمندان این شرکت حمل و نقل شهری بوده‌ اند که در شمال کالیفرنیا به «وی‌ تی‌‎ ای» (VTA) شهرت دارد. وی‌ تی‌ ای بانی 3 خط قطار شهری و 70 خط اتوبوسرانی است.

اسامی قربانیان این تیراندازی عبارتند از: «عبدالوهاب علاقمندان 63 ساله، لارس کپلر لین 63 ساله، تیموتی مایکل رومئو 49 ساله، آلکس وارد فریچ 49 ساله، پل دلاکروز میگا 42 ساله، تاپتجدیپ سینگ 36 ساله، خوزه دیجیسس هرناندز سوم 35 ساله و آدرین بالزا 29 ساله».

«سهیل علاقمندان» پسر عبدالوهاب در گفت و گو با خبرنگاران گفت: «عبدی» {نام اختصاری عبدالوهاب} را از ما دزدیدند.»

 

 

سهیل گفت پدرش عمر خود را وقف کارش کرده بود و اضافه کاری می‌کرد و در تمام دوران همه گیری کرونا هم سر کار حاضر شد... او دست به آچار بود و همه چیز را تعمیر می‌ کرد.

علاقمندان از تعمیرکاران ارشد خطوط ریلی و اتوبوسرانی منطقه سانتاکلارا بوده و 20 سال سابقه کاری در این شرکت را داشت.

اسامی قربانیان در حالی اعلام شد که هنوز از انگیزه اصلی ضارب برای این کشتار گزارش رسمی منتشر نشده است. پلیس روز چهارشنبه اعلام کرد ضارب، فردی به نام «ساموئل کاسیدی» است که 57 سال دارد و کارگر بخش تعمیرات بوده است. روزنامه لس آنجلس تایمز روز چهارشنبه گزارش داده بود در منزل کاسیدی انواع سلاح ها و مهمات پیدا شده است. آزادی حمل سلاح یکی از دلایل کشتارهای جمعی در آمریکا عنوان شده است. قدرتمند بودن لابی سلاح در آمریکا موجب شده وعده های سیاستمداران آمریکایی برای محدود کردن حمل سلاح هیچ گاه عملی نشود. 

این تیراندازی روز چهارشنبه گذشته حدود ساعت 6:34 صبح در محوطه کارگاه و تاسیسات قطار شهری منطقه سانتاکلارا روی داد.

این خونین‌ ترین کشتار با اسلحه در محدوده سانفرانسیسکو از سال 1993 تاکنون محسوب می شود.

نهاد غیردولتی آرشیو خشونت با اسلحه اعلام کرد که این تیراندازی آمار کشتارهای جمعی با سلاح گرم را طی 5 ماه گذشته از ابتدای سال 2021 به 231 مورد رسانده است.

در سراسر سال 2020 با وجود همه گیری کرونا این میزان به 600 مورد رسید.

«گوین نیوسوم» فرماندار کالیفرنیا با ابراز انزجار از تکرار این تیراندازی ها و عادی شدن آن گفت تکرار این گونه فجایع بسیاری از شهروندان را بی تفاوت کرده است.

در واشنگتن سخنگوی کاخ سفید یک بار دیگر بر درخواست رئیس جمهور از سنا برای تصویب طرح های محدود کننده مالکیت اسلحه تاکید کرد. «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا، که خود زمانی مقام کالیفرنیا بود در گفت و گو با خبرنگاران این تیراندازی را «فاجعه» خواند.

جو بایدن پیش از این انتقاد کرده بود که خشونت با سلاح گرم، «یک رسوایی بین‌ المللی» است.

طبق آمار سایت بایگانی خشونت اسلحه، از ابتدای سال 2021 تاکنون بیش از 17 هزار و 635 نفر با سلاح گرم در آمریکا کشته شده‌ اند که خودکشی با سلاح نیز در این آمار گنجانده شده است.

مالکیت سلاح در آمریکا قانونی است و تا به حال قربانیان بسیاری گرفته است. لابی تولیدکنندگان اسلحه تا به حال مانع از این شده‌ اند که مقررات سختگیرانه‌ تری برای محدود کردن مواردی از نوع حمله یاد شده به تصویب برسد.

 

مکان: کالیفرنیا، آمریکا

منبع: نیویورک تایمز

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 کاخ سفید جماران کالیفرنیا سانفرانسیسکو تیراندازی آمریکا سن خوزه سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ کیومرث کشوری یکشنبه گفت: در پی کسب خبری از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی مسلحانه در منطقه احمدآباد این شهرستان با استفاده از سلاح گرم و سرد، بلافاصله عوامل انتظامی به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه قبل از حضور ماموران پلیس در محل عاملان اصلی نزاع متواری شدند، افزود: در تحقیقات اولیه و میدانی پلیس مشخص شد نزاع بر سر اختلافات شخصی بین عده‌ای جوان هنجارشکن بوده که در این نزاع ۲ نفر نیز با سلاح گرم از ناحیه پا زخمی و توسط اهالی به بیمارستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی آبادان گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی پس از تشکیل پرونده، با انجام تحقیقات میدانی و اطلاعاتی موفق شدند، مخفیگاه عاملان هنجارشکنی و تیراندازی منجر به جرح که تعداد هشت نفر بوده‌اند را شناسایی و با همکاری یگان انتظامی کلانتری۱۶ پس از هماهنگی قضایی آنان را در مخفیگاهشان کمتر ازپنج ساعت دستگیر کردند.

سرهنگ کشوری بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲ قبضه سلاح جنگی همراه با چهار قبضه سلاح سرد قمه و قداره به کار رفته در نزاع، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و تعداد ۲ دستگاه خودرو متعلق به متهمان نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

وی از اعتراف متهمان به بزه انتسابی خبر داد و گفت: متهمان دستگیر شده دارای سوابق شرارت از طریق نزاع و درگیری، آتش زدن عمدی خودرو و تیراندازی بوده که در بازجویی با پلیس به بزه انتسابی مبنی بر هنجار شکنی و تیراندازی منجر به جرح افراد معترف شدند.

فرمانده انتظامی آبادان از تشکیل پرونده قضایی علیه متهمان خبر داد و گفت: افرادی که بخواهند با هیبت پوشالی امنیت عمومی مردم را به مخاطره بیندازند مطمئنا با برخورد شدید پلیس مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • بازداشت هشت نفر از عوامل درگیری در آبادان
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان
  • شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • شمار قربانیان سیل مهیب در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های این شهر را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی، پرواز‌های فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • غیرمترقبه‌ترین اتفاق سال ؛ تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد