Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هشتمین جمهور گزیده‌ای از آخرین اخبار انتخابات و حواشی آن را پیگیری خواهیم کرد.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو_ «هشتمین جمهور» عنوان بستۀ خبری-تحلیلی است که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب هشتمین رئیس جمهور، به بازخوانی اخبار انتخابات و نامزد‌های ریاست جمهوری می‌پردازد.

آخرین اخبار انتخابات را از بیست و چهارمین شماره‌ی «هشتمین جمهور» بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وعدۀ انتخاباتی رضایی؛ یارانه ۴۵۰ هزار تومانی

محسن رضایی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «اولین مسئله‌ای که در دولت من به آن توجه خواهد شد، سامان دهی به یارانه‌های پنهان در کشور است. به این صورت که بنزین و گازوئیل به قیمت واقعی به دهک‌های ثروتمند فروخته می‌شود.»

رضایی همچنین در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت: «در سال ۱۳۹۹ ارزش یارانه‌های پیدا و پنهان کشور، معادل ۱۳۸ میلیارد دلار بوده است، ولی عملاً کمکی به بهبود معیشت مردم نکرده است. چرا؟ چون به درستی توزیع نشده و اکثراً به نفع ثروتمندان توزیع شده است و نتیجه‌ای جز مصرف بی رویه و کمک به ثروتمندان بالای جامعه نکرده است.

به ملت عزیز ایران می‌گویم که با رای قاطع شما ملت ایران و تشکیل دولت اقدام و تحول، سریعاً با تعیین نرخ و قیمت ترجیحی، معادل چهار میلیارد دلار از محل فروش محصولات نفتی به ثروتمندان و معادل همین مقدار از خرید نهاده‌های دامی، صرفه جویی خواهیم کرد و با جلوگیری از اتلاف ثروت عمومی و قطع دست ویژه خواران، یارانه را به مبلغ چهارصد و پنجاه هزار تومان ماهانه برای هر فرد، به چهل میلیون نفر از ملت ایران (که درآمد کمتری دارند) واریز خواهیم کرد.»

اگر رئیس‌جمهور شوم؛ آمریکا به اجبار تحریم‌ها را بر می‌دارد

علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «بنده رئیس‌جمهور شوم آمریکایی‌ها التماس می‌کنند و مجبور می‌شوند تحریم‌ها را بردارند، آمریکا نیازمند بازگشت به برجام است، زیرا تمام سیاست‌های آمریکا در برخورد با ایران در تمام سطوحش شکست خورده است.»

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین با تاکید بر اینکه نمی‌گذاریم تیغ بانک بر گردن تولید باشد اظهار داشت: «با نظارت قوی اجازه این کار را نخواهیم داد، کاری که آقای همتی انجام نداد. الان هم می‌گوید صدای خاموش مردم هستم!»

بخشی از تغییر وضعیت موجودم؛ توسعه با انفعال ممکن نیست

عبدالناصر همتی در توئیتر نوشت: «‏برخی افرادی که خود از بانیان این وضعیت هستند می‌گویند عملکرد همتی بخشی از وضعیت فعلی است. من از دو سال و نیم پیش تا به حال بخشی از تغییر وضعیت موجودم نه بانی وضعیت موجود. اگر روند قبلی سیاست‌های ارزی و پولی ادامه می‌یافت با شوک اقتصادی ناشی از کرونا چیزی برای رقابت باقی نمی‌ماند.»

وی ادامه داد: «چند دهه مساله حل نکرده‌ایم. در سایه انفعال سیاست‌گذاری اقتصادی مسایل کشور به بحران و بحران‌ها به اَبَربحران تبدیل شده‌اند. فرصت کوتاهست و ایران تشنه توسعه اقتصادی است، توسعه با انفعال ممکن نیست.»

از خبرسازی بپرهیزید

روابط عمومی ستاد محسن مهرعلیزاده در واکنش به خبر "حمایت ‏جبهه اصلاح طلبان ایران از محسن مهر علیزاده به عنوان کاندیدای اختصاصی خود" اعلام کرد: «‏اگرچه می‌دانیم انتظار بیهوده‌ای است، اما رسانه‌های وابسته به نهاد‌های خاص، بهتر است اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده و از خبرسازی به قصد تخریب و تفرقه بپرهیزند. مواضع و خبر‌های مهندس مهرعلیزاده از طریق شبکه‌های اجتماعی ایشان به اطلاع ملت خواهد رسید.»

فهرست اموال زاکانی

علیرضا زاکانی با حضور در برنامه اینترنتی تبادل اظهار کرد: «دو واحد ۹۵ متری در خیابان ایران تهران داریم و همسرم یک‌خانه ۷۵ متری در پردیسان قم دارد، کل دارایی ما همین است و چیزی غیر از این ندارم، خودرو هم ندارم.»

وی افزود: «درآمد هیات علمی به عنوان پزشک متخصص می‌گیرم؛ هیات علمی‌ها بالغ بر ۲۰ میلیون تومان می‌گیرند، اما من میزان هزینه کرد برای زندگی ام یعنی ۴.۵ میلیون تومان برای هزینه‌های منزل به خانمم می‌دهم البته هزینه آب، برق، گاز و تلفن بر عهده من است. مابقی حقوق را صرف کار خیر و امور انقلابی می‌کنم.»

حق‌شناس رییس ستاد انتخاباتی مهرعلیزاده شد

محسن مهرعلیزاده طی حکمی محمدجواد حق‌شناس را به عنوان رییس شورای سیاست گذاری ستاد انتخاباتی خود تعیین کرد.

مهرعلیزاده واقعا اصلاح طلب است

محمدصادق جوادی حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: «اگرچه آقای مهرعلیزاده واقعا یک نیروی اصلاح طلب است، اما باید دید که در مصاحبه‌ها و مناظرات پیش رو آیا توانایی دفاع از مطالبات اصلاح طلبانه را خواهد داشت یا خیر. اگر بتواند توانایی خود را به رخ کشیده و تصمیم سازان شورای عالی اصلاح طلبان را به این نتیجه برساند که درباره عدم انتخاب او اشتباه کرده اند در این صورت ممکن است که مجموع اصلاح طلبان یا خودشان از او حمایت و یا افکار عمومی را برای حمایت از او قانع کنند؛ بنابراین این موضوع بستگی به شیوه عمل مهرعلیزاده در مصاحبه‌های پیش رو دارد.»

توصیه می‌کنیم که مشارکتی پرشور داشته باشید

سید کاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: «ما به مردم توصیه می‌کنیم مشارکت پرشوری در انتخابات داشته باشند و اجازه ندهند این فرصت تعیین سرنوشت از دست برود، حضور حداکثری در انتخابات موجب می‌شود که جهان در تصمیم گیری‌ها نسبت به ما با عینک بدبینی نگاه نکند، بنابراین مشارکت حداکثری اهمیت فراوانی برای کشور و مردم به همراه دارد»

وی افزود: «افرادی که از سوی شورای نگهبان تایید شدند از فیلتر اصلی گذشته و مورد تایید هستند، حال باید منتظر باشیم و ببینیم نتیجه آرای مردم چه خواهد شد و مردم هر انتخابی داشته باشند کاندیدا‌ها باید تابع آن باشند.»

مشارک حداکثری در انتخابات موجب یاس دشمنان می‌شود

حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: «حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۸خردادماه امسال موجب ناامیدی دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی می‌شود.»

وی افزود: «رییس جمهور اصلح به لحاظ مردمی بودن کسی است که درد مردم را داشته باشد و توان علاج درد مردم را داشته و زندگی اش در سطح ضعیف‌ترین مردم باشد، زیرا نمی‌شود در کاخ زندگی بکند و درد کوخ نشسینان را درک و علاج کرد و مساله اشتغال جوانان را حل کند و اینکه جوانان را موتور پیشران همه جانبه امور کشور قرار دهد.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری هشتمین جمهور نامزدهای انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی ابراهیمی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما مقرر شد مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات، همانند دور نخست در رسانه استانی پخش شود، گفت: ضبط مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی چهار نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ پایان یافت و پخش این برنامه‌ها از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

ابراهیمی افزود: ۳ مناظره انتخاباتی ۶۰ دقیقه‌ای با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و بومی محلی با شرکت این نامزدها در صداوسیمای مازندران ضبط شده است که پخش آن از فردا آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه هر مناظره تلویزیونی یک بار پخش و یک بار نیز بازپخش می‌شود، ادامه داد: نخستین مناظره انتخاباتی ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه از سیمای مازندران پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران گفت: مناظره‌های دوم و سوم انتخاباتی نیز به ترتیب در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روزهای یک شنبه ۱۶ اردیبهشت و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت پخش خواهد شد.

دکتر هادی ابراهیمی افزود: صدا و سیمای مازندران از هر کدام از ۴ نامزد راه یافته به دور دوم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ یک ویدئوی ۲۰ دقیقه‌ای نیز ضبط کرده است که پخش این فیلم‌های تبلیغاتی از سیمای مازندران نیز از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه فیلم‌های تبلیغاتی هر نامزد انتخاباتی نیز روزانه یک بار پخش می‌شود، ادامه داد: با توجه به زمان یک هفته‌ای تبلیغات که در قانون انتخابات به آن اشاره شده است فیلم تبلیغاتی هر نامزد در مجموع ۷ بار در طول یک هفته پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران پخش فیلم‌های تبلیغاتی و مناظره‌های انتخاباتی میان نامزدها از جذاب‌ترین برنامه‌های رسانه استانی در طول انتخابات‌های گذشته دانست و گفت: رسانه ملی تلاش کرده است با تولید و پخش مناظره‌های انتخاباتی و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای مجلس فضای جامعه را به سمت مشارکت پرشور سوق دهد.

هادی ابراهیمی گفت: تولید و پخش مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدها در دور دوم انتخابات به صورت رایگان انجام شده و هیچ هزینه‌ای دریافت نشده است.

کد خبر 6094252

دیگر خبرها

  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی