Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمهدی میرغفاری گفت: سال گذشته ۵۱۰ فرصت شغلی ایجاد شد که امسال این میزان به بیش از دو برابر و حدود هزار فرصت شغلی ارتقاء یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمهدی میرغفاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قزوین اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در راستای تحقق شعار سال قدم برداشته و اقدامات و برنامه‌های خوبی را برای امسال پیش‌بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مهم‌ترین نقطه قوت ستاد در بحث اشتغال‌زایی این است که کارها به شکل تخصصی، علمی و دقیق دنبال می‌شود؛ چرا که اقدام بنیاد فقط ارائه تسهیلات نیست بلکه پس از پیشنهاد شغل از سوی متقاضی، بررسی‌ها و امکان سنجی صورت می‌گیرد و در صورت داشتن شرایط مناسب، تسهیلات به فرد تعلق می‌گیرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان قزوین تصریح کرد: فعالیت‌های ستاد در زمینه اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلفی تعریف شده که یک بخش مربوط به صنایع بزرگ و استراتژیک‌ بوده و میزان تسهیلات آن نیز بالاتر است و فرآیند کار متفاوتی دارد.

وی اضافه کرد: بخش دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مربوط به اشتغال‌زایی در بخش صنایع کوچک مناطق روستایی است که در این زمینه سال ۹۷، ۱۰۰میلیارد تسهیلات برای استان قزوین پیش‌بینی شده بود که از این رقم ۳میلیارد جذب شد.

رکوردشکنی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان در ارائه تسهیلات به متقاضیان

میرغفاری بیان کرد: از آنجا که میزان جذب تسهیلات استان قزوین در سال ۹۷ پایین بود لذا میزان تسهیلات اختصاص یافته در سال ۹۸، ۲۰ میلیارد تومان تعیین شد که از این رقم نیز حدود ۸۰۰ میلیون تومان جذب شد.

وی عنوان کرد: برآورد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در تهران اینگونه بود که استان قزوین توان جذب بالای تسهیلات را ندارد لذا در سال ۹۹ میزان تسهیلات به ۱۰ میلیارد تومان کاهش یافت اما با ورود تیم مدیریتی جدید و اقدامات خوب انجام شده توسط تیمی جهادی،۲۳ میلیارد تومان یعنی حدود ۲.۳ دهم برابر تسهیلاتی که برای استان تخصیص یافته بود؛ جذب شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: خوشبختانه با عملکرد مطلوب ستاد اجرایی حتی در بعضی از مراحل رکورد کشوری توسط استان قزوین شکسته شد به طور مثال میزان واریزی تسهیلات در یک ماه حدود ۲۰۰ مورد بود که یک رکورد بزرگ با فاصله زیاد از سایر استان‌ها به شمار می‌آید.

وی ابراز کرد: امسال نیز با پیگیری نمایندگان استان قزوین میزان تسهیلات تحت عنوان تسهیلات اشتغال‌زایی اجتماع محور به استان افزایش یافت به‌طوریکه سال گذشته ۵۱۰ فرصت شغلی ایجاد شد که امسال این میزان به بیش از دو برابر و حدود هزار فرصت شغلی ارتقاء یافته است.

بومی‌سازی طرح‌های اشتغال‌زایی در سطح استان

میرغفاری عنوان کرد: سال گذشته تنها در سه بخش شهرستان قزوین شامل الموت شرقی و غربی، کوهین و طارم طرح‌های اشتغال‌زایی اجرا شد اما در سال جاری با رایزنی‌های انجام شده شهرستان‌های بوئین‌زهرا و آبیک و البرز هم به این طرح اضافه شد.

وی تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود که حتی بیش از هزار فرصت شغلی در سطح استان قزوین ایجاد کنیم که تسهیلات اشتغال در ۳۸ رسته به متقاضیان ارائه می‌شود و درواقع هر نوع کسب و کاری که بتواند درآمد ایجاد کند مورد حمایت قرار می‌گیرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان قزوین بیان کرد: سقف تسهیلات اشتغال‌زایی در سال گذشته ۴۰ میلیون تومان بود که البته این رقم برای رسته‌ها و مشاغل مختلف متفاوت است اما امسال با افزایش ۲۵ درصدی میزان تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

وی ابراز کرد: در هر روستا کارگروهی از مردم همان روستا شکل می‌گیرد که اطلاعات، ظرفیت‌ها و میزان تسهیلات از طریق این کارگروه‌ها احصا شده و طرح‌ها کاملاً بومی‌سازی می‌شود و بستگی به عملکرد کارگروه و اشتغال‌های ایجاد شده، تصمیم‌گیری در مورد چگونگی انجام اقدامات برای سال‌های آتی صورت می‌گیرد.

شناسایی فرصت‌های شغلی در ۱۶روستای استان قزوین

میرغفاری در ادامه گفت: مقام معظم رهبری سال ۹۶ در بیاناتی فرمودند که هزار روستا در سطح کشور شناسایی و اقدامات مربوط به محرومیت زدایی در مورد آن انجام شود که ستاد اجرایی نیز در این راستا وارد میدان عمل شد.

وی یادآور شد: خوشبختانه در سال‌های اخیر نیروی جهادی خوبی وارد ستاد شده و کارها با سرعت بالا از منظر علمی و تخصصی پیگیری می‌شود؛ درواقع با فرمایش مقام رهبری قرار بر این شد که ستاد اجرایی در بحث اشتغال‌زایی ورود پیدا کند.

میرغفاری بیان کرد: بر این اساس در هر استان اطلس محرومیت تدوین و اطلاعات و منابع آماری از طریق سازمان‌ها و نهادهای مختلف اخذ شد و روستاهای محروم شناسایی و اقدامات لازم اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: در بحث بازاریابی نیز آموزش‌های لازم به تولیدکنندگان ارائه و برای رفع موانع تلاش می‌شود و در هر روستا، صندوق حمایتی از مشاغل ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: سال گذشته ۱۶روستا در سه بخش شهرستان قزوین تحت پوشش طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد حضرت امام قرار گرفت و امسال تعداد روستاها قطعا افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام ره اشتغال زایی میزان تسهیلات استان قزوین فرصت شغلی سال گذشته طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۶۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد

هرمزگان-جام جم انلاین-کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ویژه مسجدی های شهر بندرعباس در محله پل خواجو برگزار شد.     به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، 40 نفر از برادران و خواهران عضو کانون های فرهنگی هنری شهر بندرعباس که به حوزه کارآفرینی و کسب کار علاقه مند بودند در این کارگاه شرکت کردند.   اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در حاشیه برپایی این کارگاه گفت: شناسایی و حمایت از کسب و کار و کارآفرینی ویژه بچه های مسجد، بهره‌گیری بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جلب مشارکت اقتصادی مردم در فعالیت‌های اقتصادی، تحکیم اقتصادی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حمایت از کسب و کار‌های خرد ازجمله اهداف برگزاری این کارگاه است.   وی افزود: محمدحسین قمری مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت، محسن امیدوار مسئول اندیشکده دینا و مهدی آقائی کارشناس ستاد مرکزی کانون های مساجد کشور از مربیان این کارگاه بودند.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه آیین اختتامیه طرح همت در مسجد قریب به یک ماه دیگر برگزار می شود، اظهار کرد: اعطای تسهیلات سه میلیون ریالی و انجام کار عملی(فعالیت اقتصادی و کسب و کار خرد) توسط فعالان از دیگر اقدامات پیش از آیین اختتامیه است.وی افزود: در آینده از طرح و ایده های منتخب مطرح شده در کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد » حمایت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است