Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@18:43:06 GMT

فریم به فریم با پنالتی مشکوک هفته‌ی 26

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۷۵۰۹

شب گذشته مس کرمان در خانه ی تیم پارس جنوبی جم با ضربه ای که علی فاتح از روی نقطه ی پنالتی به ثمر رساند شکست خورد. 

به گزارش "ورزش سه، این پنجمین ناکامی مس در هفته های اخیر بود که به سبب از دست دادن امتیاز برای اولین بار در هفته های متمادی صدر جدول را از دست داد. دو تساوی در برابر چوکا و نود ارومیه و شکست در برابر  تیم های خوشه طلایی – قشقایی و پارس جنوبی جم در 5 هفته ی اخیر نه تنها اختلاف امتیازی که مس با سایر مدعیان ایجاد کرده بود را از بین برد بلکه موجب شد تا شاگردان رضا مهاجری صدر جدول را از دست دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

اما در بازی دیشب در شرایطی مس کرمان در برابر پارس جنوبی جم شکست خورد که پنالتی اعلام شده از سوی مهدی سید علی برای تیم پارس جنوبی کمی شبهه بر انگیز بود و البته نظر نهایی در مورد این صحنه با کارشناسان داوری است. در عکس های فریز شده مشخص است زمانی که مهاجم پارس جنوبی تصمیم می گیرد به داخل بزند و مدافع مستقیم خود را از پیش رو بردارد مدافع مس روی پای تکیه گاه زودتر به توپ می رسد و با پای چپ توپ را از مهاجم دور می کند. به واقع مدافع تیم مس کرمان زودتر توپ را لمس و توپ را از جلوی پای مهاجم دور می کند. بعید به نظر می رسد داور این صحنه را خطا اعلام کرده باشد چون ضربه به توپ پنالتی نیست. در ادامه مهاجم تیم پارس جنوبی وقتی توپ را از دست می دهد نقش بر زمین می شود و اینجاست که داور به سود تیم پارس جنوبی اعلام می کند. این صحنه می تواند درگیری فیزیکی مهاجم پارس جنوبی با مدافع مس کرمان باشد و نه بالعکس و از سویی سخت است در چنین صحنه ای مدافع تیم مس که در حال دفع کردن توپ است بعد از دفع کردن توپ مراقب باشد که هیچ برخوردی با مهاجم تیم حریف نداشته باشد. نکته ی جالب اینکه در تصاویر ثبت شده اثری از داور نمی بینیم و این نشان می دهد از صحنه به دور بوده است  و طبیعتا نمی توانسته تصمیم خوبی را گرفته باشد. 

 

 

 

 

 

به هر صورت در هفته های پایانی لیگ یک کمیته ی داوران به خصوص برای بازی های مهم باید از داوران باتجربه و کم اشتباه بهره بجوید چرا که یک اشتباه که بدون شک سهوی است می تواند سرنوشت یک تیم در یک سال را تغییر دهد. البته در مورد این صحنه هم نظر ارجح با کارشناسان داوری است. 

 

و در فوتبال همه ی تیم ها از اشتباهات داوری هم متضرر می شوند و هم منتفع و بدون شک پارس جنوبی هم از جمله تیم هایی است که حتی در همین فصل از اشتباهات داوری متضرر شده است اما امیدواریم اشتباهات داوری در فوتبال ایران به خصوص در هفته های پایانی روز به روز کمتر شود.

مس کرمان دسته یک پارس جنوبی جم

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مس کرمان دسته یک پارس جنوبی جم تیم پارس جنوبی پارس جنوبی جم مس کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۷۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حبس هشت ساعته سایپا در اتوبوس بین شهری!

به گزارش ورزش سه، مجتبی سرآسیایی سرمربی تیم سایپا پس از شکست دو بر یک تیمش مقابل ملوان در نشست خبری حاضر شد و درباره شرایط تیمش گفت: من از این بازی لذت بردم. تیم تارتار یک تیم گردن کلفت، تاکتیکی و فوق العاده است و همچنین از شور و هیجان ورزشگاه لذت بردم.‌ درود می‌فرستم به شرف بازیکنان تیمم که با وجود خستگی زیاد، تمام وجودشان را گذاشتند تا پرچم تیمشان را بالا نگه دارند و مقابل این تیم مقاومت کردند.

او ادامه داد: دقیقا تا لحظه آخر بر اساس کار های تاکتیکی کار کردند و یکی دو مسئله است که باید درباره آن صحبت کنم. از چند زاویه پنالتی را دیدم و نسبت به این صحنه هیچ مشکلی ندارم. همه‌اش فوتبال بود و به هیچ وجه پنالتی نبود. دوست دارم شما هم ببینید اما فوتبال این است پنالتی گرفته شد و ما هم که به بازی برگشتیم، فایده‌ای نداشت. گل دوم را خوردیم و این اشتباه به ما لطمه زد. درباره نکته‌ای که می‌خواهم صحبت کنم که مسئله دیگری اتفاق افتاد. من حداقلش می‌گویم که بخواهیم یک روز زودتر حرکت کنیم تا ریکاوری خوبی داشته باشیم. ما با اتوبوس ۵ ساعت در راه بودیم و ۷ ساعت معطل شدیم. باید پیش بینی این اتفاق را می‌کردیم. من از مدیریت باشگاه خواستم تا شرایط ریکاوری را با توجه به پروازها درست کند. ما از سازمان لیگ خواستیم بازی را یک روز عقب بیاندازند چون ما از عسلویه دیرتر برمی‌گردیم. تمام تعویض‌ها از سر این بود که بچه‌ها دچار گرفتگی شدند. اینکه من واقعا گله‌مند هستم و متاسفانه با ما همکاری نشد. ما تلاش کردیم چهارشنبه بیاییم و ریکاوری کنیم اما متاسفانه این اتفاق افتاد. ما به خودمان باختیم و این بچه‌ها باید به غیرتشان درود فرستاد.

سرمربی سایپا تاکید کرد: بچه‌ها ۵۰ درصد پول گرفتند و به قول مدیران قرار بود باز هم پول بگیرند اما چک یک ماهه گرفتند و من باید از حق بازیکنانم دفاع کنم. ما لیگ را از دست دادیم و نمی‌خواهم در این شرایط قرار بگیرم. ما اینجای داستان هستیم و این چک یک ماهه اثر گذاشته و روی شرایط کاری ما اثر گذاشته است. آنها گفتند چک‌ها به شرط وصول در پایان فصل، ۶۵ درصد حقشان را گرفتند. این چیزهایی است که می‌توانست خیلی بهتر مدیریت شود. اتفاقات دیگری هم است که از مدیریت خارج است و می‌شد بهتر رفتار شود. ما ۸ ساعت در اتوبوس بودیم و همه دچار گرفتگی بودند. ملوان و این جو خاص بود اما ما به خودمان باختیم.

سرآسیایی در پایان گفت: من سعی کردم منصفانه رفتار کنم و صحنه های تاثیرگذار را ببینم. ده بار جلو و عقب کردم که ببینم چه شده. آن صحنه تاثیرگذار بود و ما یک هیچ عقب افتادیم و این پنالتی نبود. بازی را بسیار خوب مدیریت کردند. مهیار زحمتکش از لحاظ اخلاقی و فوتبالی پرچم انزلی‌چی‌ها را در تیم ما بالا نگه داشته و کیف می‌کنیم همچین بازیکنی داریم. خوشحالی بازیکن ما هم می‌خواست واکنش نشان بدهد و اگر چه خوشحالی‌اش خارج از مدار بود ولی بازیکن است. آن لحظه هیجان شدن بود و کار خاصی نبود. خوشگلی‌های بازی را پنهان نکنید.

دیگر خبرها

  • شروین بزرگ: وقتی پنالتی خراب کردیم، گفتم حتما پرسپولیس را می بریم!
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • حبس هشت ساعته سایپا در اتوبوس بین شهری!
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • کلانتری: خدای نکرده مشکوک بود!
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • صحنه مشکوک سن سیروس بدون سوت پنالتی
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت