Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:17:33 GMT

افزایش ۷۱ درصدی موارد بستری کرونا در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۷۹۸۶

افزایش ۷۱ درصدی موارد بستری کرونا در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این هفته آزمایش‌ها و غربالگری ۱۴ درصد افزایش داشت که ۲۴.۵ درصد نیز موارد مثبت شناسایی شده و ۱۶ درصد موارد بستری در بیمارستان‌ها افزایش داشت و در موارد بستری در آی سی یو نیز افزایش ۷۱ درصدی داشتیم که این یک افزایش شدید است.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: در هفتمین روز از خردادماه، دو نفر دیگر بر اثر ابتلاء به کرونا در هرمزگان جان باختند و مجموع شمار جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۲۶۱ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امروز نیز ۱۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند، تصریح کرد: اکنون در مجموع ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند، از مجموع بستری ها، ۸۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۷ نفر از آن‌ها وخیم است.

نوروزیان در همسنجی آماری این هفته کرونا با هفته گذشته عنوان کرد: این هفته آزمایش‌ها و غربالگری ۱۴ درصد افزایش داشت که ۲۴.۵ درصد نیز موارد مثبت شناسایی شده و ۱۶ درصد موارد بستری در بیمارستان‌ها افزایش داشت و در موارد بستری در آی سی یو نیز افزایش ۷۱ درصدی داشتیم که این یک افزایش شدید است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: در شهرها بیشترین دلیل افزایش انتقال و شیوع کرونا حضور در جمع‌های شلوغ مانند رستوران ها، دربازارهای سنتی، کافی شاپ‌ها و بویژه استفاده از قلیان و حضور در مراسم‌هایی مانند عروسی‌ها است.

وی با بیان اینکه در روستاها نیز بیشترین دلیل افزایش انتقال و شیوع کرونا حضور در مراسم‌های جمعی مانند عروسی‌ها و مراسم‌های مذهبی بویژه در فضای بسته است، اظهار کرد: بطور کلی نیز درصد استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان کاهش یافته و در کنار آن با افزایش گرمای هوا و استفاده بیشتر از لوازم سرد کننده درها و پنجره‌ها معمولا بسته می‌شود که این می‌تواند عاملی برای آلودگی بیشتر محیط باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: به عنوان نمونه در جاسک کهنه یک طغیان ۵۴ نفره داشتیم که به علت حضور یک آشپز مبتلا به کرونا در مراسم‌های مختلف روز عید فطر بود که در نهایت منجر به فوت این فرد نیز شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا بیمارستان ها موارد بستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۷۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد رئیسی، رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در یک  گفتگوی رادیویی درباره خبر افزایش آمار مالاریا اظهار كرد: افزایش موارد قابل توجهی طی دو سال اخیر داشتیم كه به ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بازمی‌گردد و نسبت به سال‌های قبل به‌شدت دچار افزایش موارد شدیم. این مسئله متأثر از وضعیت نابسامان مرز‌های شرقی است و اگر فكر اساسی و كمك به دانشگاه‌های علوم پزشكی نكنیم ممكن است ما هم به مشكل كشورهای همسایه شرقی دچار شویم.

رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در این خصوص افزود: در بدترین شرایط طی ۱۰ سال اخیر حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ مورد داشتیم كه قابل قیاس با شرایط آن سوی مرز نیست.

رئیسی ادامه داد: در این باره می‌بایست فكری اندیشیده شود چون كشوری هستیم كه راه توسعه را به‌شدت می‌پیماییم و وضعیت ما باید نسبت به بلوچستان پاكستان متفاوت باشد.

او لزوم اختصاص منابع و بودجه به سیستان و بلوچستان و سه دانشگاه علوم پزشكی این منطقه را متذكر شد و افزود: اگر این كار صورت گیرد در برابر وبا، سل، مالاریا و بیماری تب كنگو مقاومت صورت می‌گیرد.

رئیسی از ۱۰ هزار كیس مبتلا خبر داد و تصریح كرد: كووید هم بحثی مهم بوده است چون مشكل ما نبوده است و به دنیا بازمی‌گردد ولی همه توجه بخش سلامت را به خود اختصاص داده است كه در برابر كاهش منابع به نظر می‌رسد ما نیز کم‌توجهی كردیم.

وی اضافه كرد: در سه الی چهار سال موارد مالاریا به صفر رسیده بود ولی منابع كافی و لازم را اختصاص ندادیم و پیش‌بینی نكردیم كه ممكن است شرایط پاكستان بدتر شود.

رئیسی همچنین به مشكلات تردد و حركت آزادانه انتقاد كرد و گفت: حمل سوخت در شهرستان‌های مرزی سیستان و بلوچستان افزایش‌یافته و فشار بسیاری به برنامه‌های سلامت‌محور ما وارد می‌كند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان