Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:27:10 GMT

هشدار شرکت توزیع برق کردستان به مشترکین پرمصرف

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۸۳۷۵

هشدار شرکت توزیع برق کردستان به مشترکین پرمصرف

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با هشدار به مشترکین پرمصرف باغ ویلاها (خانه باغها) در خصوص عدم رعایت اصلاح الگوی مصرف وافزایش مصرف بی‌رویه برق، اظهار کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده درخصوص لزوم کاهش و مدیریت مصرف برق بویژه دربخش خانگی (خانه باغ ها) و کشاورزی، متاسفانه برخی ازصاحبان و ساکنین باغ ویلاها با وجود هشدارها و اخطارهای مکر، نه تنها مصرف برق خود را به میزان تعیین شده کاهش نداده‌اند بلکه اقدام به نصب چراغ و نورپردازی در بیرون از ساختمان باغ ویلا و یا اطراف آن نموده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری ازبروز روند خاموشی، شرکت توزیع برق کردستان با ارزیابی و پایش مستمر، درصورت مشاهده مواردی از این قبیل، اقدام به قطع برق این مشترکان خواهد کرد.

به گفته وی،  مصرف برق در بخش خانگی در کشور نزدیک به ۵ برابر میانگین جهانی است باید این مصرف مدیریت و سبک زندگی مردم در زمینه مصرف انرژی، اصلاح و فرهنگ‌سازی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان کاهش و مدیریت مصرف را در این برهه زمانی برای تامین برق کشوربسیار حیاتی و ضروری  عنوان کرد و هشدارداد: هرمشترکی که ابلاغیه های مربوط به اصلاح الگوی مصرف را رعایت نکند بطورحتم با قطع برق واعمال خاموشی مواجه خواهد شد.

لهونیان گفت: عملکرد تمامی مشترکین این بخش رصد شده و درصورت عدم همراهی و توجه به دستورالعمل ها و این اخطارها برقشان قطع به یقین قطع خواهد شد، رعایت الگوی مصرف بیش ازگذشته نیازمند همکاری مردم ومشترکان برق دربحش خانگی است تا با این امر شاهد کاهش برنامه مدیریت اضطراری بارواعمال خاموشی های گسترده باشیم.

وی با اشاره به وجود ۶۷۰ هزار مشترک در سطح استان، گفت: اگر هر مشترک در استان فقط ۱۰۰ وات در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند دیگر نیازی به اعمال خاموشی نخواهد بود و در کنار این مهم دستگاه‌ها و ادارات استان با به مدار آوردن مولدهای انرژی می‌توانند نقش مهمی را در به حداقل رساندن خاموشی‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان کردستان مشترکین برق سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان

مدیرعامل شرکت توانیر از اختصاص پاداش ٤ برابر بیشتر از هزینه های تامین برق به مشترکان کشاورزی خبر داد که در طرح های مدیریت مصرف تابستان امسال مشارکت فعال تری داشته باشند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که بخش کشاورزی از ظرفیتهای خوبی برای مشارکت اختیاری در طرحهای تشویقی صنعت برق برخوردار است، افزود: امسال برای نخستین بار با موافقت هیات وزیران مقرر شده تا در کنار اختصاص برق رایگان به مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت با طرحهای مدیریت مصرف همکاری کنند، امکان قرار گرفتن در لیست پاداش مشارکت نیز فراهم شده است.

وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، برق مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت در طرحهای مدیریت مصرف مشارکت کنند، رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در صورتی که کشاورزان 80 درصد دیماند مصرفی خود را که معادل ١٥ درصد از مصرف روزانه آنهاست، از نیروگاههای تجدیدپذیر تامین کنند، از برنامه های مدیریت مصرف معاف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: علاوه بر این اگر کشاورزان بیش از ٥ ساعت نیز در طرحهای مدیریت بار مشارکت داشته باشند، تا ٤ برابر هزینه های تامین برق از پاداشهای صنعت برق برخوردار خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که این میزان بیش از 2500 تومان به ازای هر کیلووات ساعت است، گفت: در حقیقت این پاداش، متناسب با ساعاتی که در این طرح مشارکت می کنند از 500 تا 2500 تومان متغیر است.

وی اضافه کرد: در واقع مشترکان کشاورزی این فرصت را دارند که با بهینه سازی فناوری مورد استفاده در موتورهای پمپاژ آب، استفاده از تجدیدپدیرها و... از این پاداشها بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه