Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه زارع در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این واحد صنعتی در زمینه بسته بندی قلمه و تهیه پودر شیرین بیان فعالیت می‌کند، افزود: محصول فرآوری شده به صورت غیر مستقیم به کشورهای فرانسه، ایتالیا، سوئد، سوئیس و هند صادر می‌شود.

وی بیان داشت: در این واحد صنعتی، برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی مرودشت اظهار کرد: این واحد صنعتی به عنوان تنها واحد فرآوری شیرین بیان است که با مجوز جهاد کشاورزی به بهره برداری رسیده است.

او با اشاره به موانعی که برای برداشت این محصول وجود دارد، افزود: محصول خام شیرین بیان عمدتاً از کشورهای آذربایجان، ارمنستان و از شهرستان‌های، اقلید، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، اهواز و اردبیل تأمین می‌شود.

زارع با اشاره به اینکه حدود ده هکتار شیرین بیان در شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: کشت دیم این گیاه دارویی برای جلوگیری از واردات شیرین بیان از کشورهای آسیای میانه و خروج ارز از کشور توصیه می‌شود.

این کارشناس صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی مرودشت تولید داروهای گیاهی، تهیه شکلات و قرص شیرین بیان و طعم دار کردن آب معدنی و… را از موارد مصرف شیرین بیان برشمرد.

او ادامه داد: مدت زمان، کاشت، داشت و برداشت گیاه دارویی شیرین‌بیان، سه ساله است و بوسیله بذر و قلمه تکثیر می‌شود.

زارع یادآور شد: این شهرستان قطب صنایع کشاورزی در استان فارس است و بیش از ۱۰۴ واحد صنعتی در زمینه تولید رب گوجه، شوری، ترشی، صنایع بسته بندی مواد لبنی و… فعال است.

کد خبر 5222796

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی فارس واحدهای صنعتی مرودشت انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان اردبیل واکسن کرونا سوم خرداد فتح خرمشهر چالش شفافیت جنبش ازما انتخابات شورای شهر و روستا واحد صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۸۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مراسم سیده مریم محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پارسال بیش از ۳۰ تصفیه‌خانه در واحد‌های صنعتی و تولیدی استان ساخته شد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که از این شمار ۲۱ تصفیه‌خانه تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
دیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان هم با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته شده است، گفت: ملایر قطب تولید انگور و کشمش و دارای واحد‌های فرآوری کشمش متعددی است که برای پیشگیری از آسیب به محیط زیست از سوی این واحد‌ها نیازمند ایجاد تصفیه خانه در آنها هستیم.

دیگر خبرها

  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور