Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@16:59:14 GMT

گله‌مندی مردم گیلان از افزایش قیمت نان‌ با وجود کیفیت پایین + فیلم

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۸۵۱۰

گله‌مندی مردم گیلان از افزایش قیمت نان‌ با وجود کیفیت پایین + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- کیفیت پایین انواع نان‌ها با وجود افزایش قیمت باعث نارضایتی و گله‌مندی شهروندان گیلانی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، نان و برنج یکی از کالاهای اساسی در سفره‌های گیلانیان و قوت غالب مردم محسوب می‌شود اما کیفیت پایین برخی نان‌ها با وجود افزایش قیمت در سال گذشته باعث نارضایتی شهروندان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها اخبار گرانی‌ها مجدداً مردم گیلان را نگران کرده و در این میان خبر افزایش قیمت نان در گیلان را می‌شنوند اما به گفته معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت گیلان تاکنون هیچ موضوعی پیرامون افزایش قیمت نان از سوی کشور به گیلان اعلام نشده است.

یکی از شهروندان گیلانی اظهار داشت: اخیراً قیمت نان افزایش پیدا نکرده اما در ماه‌های قبل افزایش پیدا کرده بود؛ بالاخره مسئولان باید فکری برای این مسائل بکنند چون واقعاً مردم تحت فشار هستند؛ نان را در ماه‌های قبل، 750 تومان می‌گرفتم اکنون هزار تومان می‌‌گیرم.

رئیسی: قطعی مکرر برق از مصادیق تعدی به حقوق عامه است / افزایش قیمت نان غیرقانونی استنانواها گران کردند/ دبیر ستاد تنظیم بازار: فعلاً هیچ تصمیمی درباره قیمت نان اتخاذ نشدهافزایش قیمت نان قبل از تشکیل کارگروه شورای آرد و نان در بیرجند تخلف است

یکی دیگر از شهروندان گفت: قیمت هر عدد نان بربری 900 تومان هست که هزار تومان می‌گیریم و حرفی هم نمی‌توانیم بزنیم اما مسئله نان نیست بلکه امروز بسیاری از اقلام افزایش قیمت پیدا کرده و برای ما سخت است؛ ما در خانه چهار نفر هستیم و برنج، نان و مایحتاج را باید جداگانه بخریم که به ما فشار می‌آید.

یکی از بانوان گیلانی با اشاره به اینکه نانوایان مقصر این ماجرا نیستند افزود: نه تنها آرد بلکه همه‌چیز گران شده است بنابراین نانوا هم مقصر نیست؛ بعضی مردم برنج برای خوردن ندارند و از همان نان استفاده می‌کنند.

شهروند دیگری ضمن‌ گلایه از کیفیت نان خاطرنشان کرد: کیفیت نان بسیار پایین است و ما مجبوریم نیمی از نان را استفاده و مابقی را دور بیندازیم از طرفی کیفیت نان با قیمت آن تناسبی ندارد؛ نظارت اگر باشد این مشکلات برطرف می‌شود و مشکلی نخواهیم داشت.

یکی از نانوایان با بیان اینکه قیمت نان افزایش پیدا نکرده و نان را با همان قیمت قبلی محاسبه می‌کنیم ابراز داشت: از مسئولان انتظار داریم قیمت نان را به گونه‌ای تنظیم کنند که به‌نفع نانوایان هم باشد و از نانوایان حمایت کنند؛ بنده ماهانه حدود 920 هزار تومان برای بیمه پرداخت می‌کنم و مشکلات داریم.

یکی دیگر از نانوایان گفت: برای حمایت از نانوا می‌توانند به ما یارانه یا آرد مرغوب بدهند تا هزینه‌های ما کم شود زیرا همه‌چیز گران شده است و به نانوا هم فشار می‌آید؛ مایعی که قبلاً 110 هزار تومان می‌خریدیم امروز به بیش از 400 هزار تومان رسیده و نمک هم افزایش قیمت پیدا کرده است.

وی افزود: یک نانوا با هزینه آب، برق، حمل و نقل آرد و هزینه‌های مختلف روبه‌رو است از طرفی حقوق‌های ما در سطح بسیار پایینی قرار دارد چون با قیمت نان افزایش می‌یابد و در این زمینه هم کمکی به ما نشده و ما در شرایطی قرار گرفتیم که تصمیم گرفتیم با این سن جای دیگری مشغول به کار شویم.

این نانوای زحمتکش‌ گیلانی خاطرنشان کرد: یک کارمند در ایام کرونا یا تعطیلات می‌تواند به سرکار نرود و تعطیل می‌شود اما یک نانوا در ایام مختلف از جمله عید، تاسوعا و تعطیلات مختلف همیشه باید حضور داشته باشد و این تفاوت‌ها از مشکلات زندگی ما است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره نرخ نان اظهار داشت: هنوز هیچ موضوعی پیرامون افزایش قیمت نان از سوی کشور به استان اعلام نشده است و اگر این اتفاق بیفتد به اطلاع خواهد رسید.

مهدی نقدی درباره کیفیت نان، مطالبه‌های مردم را به‌حق دانست و افزود: بخشی از کیفیت نان به کیفیت گندم و آرد مربوط می‌شود البته دستور آمده که آرد خارجی و داخلی را با هم مخلوط کنند تا بتوانند به یک کیفیت مناسب از آرد دست پیدا کنند ولی گاهاً پیش می‌آید که کیفیت مناسبی به دست نمی‌آید.

وی گرانی مکمل‌ها را جزو دیگر مشکلات نانوایان برشمرد و گفت: بعضی از افراد متاسفانه هنگام پخت از جوش‌شیرین استفاده می‌کنند که در نظارت‌های بهداشت شناسایی شده و جریمه می‌شوند و یا شناسایی‌‌های دیگری که در زمینه‌های مختلف انجام شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان گیلان با بیان اینکه مطالبات مردم و نانوایان به‌حق است ابراز داشت: نانوایان با افزایش هزینه‌های کارگر و هزینه‌های جاری خود از جمله آب، برق، گاز و مالیات مواجه هستند و دخل و خرجشان به هم نمی‌خورد.

نقدی با اشاره به ضرورت حمایت دولت و بانک‌ها از نانوایان تصریح کرد: قرار بود به آنها تسهیلات داده شود اما این تسهیلات متاسفانه با درصد سود بالاست در حالی که درصد آن باید پایین باشد تا نانوایان بتوانند نسبت به نوسازی، خرید دستگاه‌ها و تجهیزات نانوایی اقدام کنند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان گیلان افزود: در جلسات رفع موانع تولید و جلساتی که با حضور بانک‌ها تشکیل شد، این مسائل را بارها مطرح کردیم از طرفی بانک‌ها می‌توانند با دادن تسهیلات و عدم سخت‌گیری از نانوایان حمایت کنند اما تاکنون حمایتی از آن‌ها نشده است.

انتهای پیام/616/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش قیمت نان معاون نظارت هزار تومان کیفیت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص

دکتر فرهاد خدایی با اشاره به اینکه ارتباط الکترونیکی تأمین‌اجتماعی‌ و بیمه سلامت، ارتباطی دائمی است و اطلاعات بیمارانی که تحت پوشش تأمین‌اجتماعی و در دسته بیماران مشمول حمایت از صندوق بیماران خاص هستند، به‌صورت مستمر به بیمه سلامت ارسال می‌شود، اظهار کرد: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، در دولت سیزدهم  و در سازمان بیمه سلامت برای حمایت مؤثرتر از همه آحاد جامعه در برابر هزینه‌های بیماری‌های پرمخاطره و بیماری‌های مزمن تشکیل شده است. هر ساله اعتبار مشخصی در بودجه برای حمایت از این بیماران پیش‌بینی می‌شود و در اختیار این صندوق قرار می‌گیرد. بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش تأمین‌اجتماعی نیز با معرفی و ارائه اطلاعات از سوی این سازمان، علاوه بر خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی؛ مشمول حمایت‌های مورد تعهد صندوق یادشده و کاهش سهم فرانشیز پرداختی هستند.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل این بیماران که بیشترین مراجعات آنان را در پی دارد مربوط به هزینه‌های داروهای مورد مصرف آنان است. تا پیش از این، بیماران خاص تحت پوشش تأمین‌اجتماعی، بعد از تهیه داروهای تجویزی باید به واحدهای خسارات متفرقه مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی در استان خود مراجعه می‌کردند تا مابه‌التفاوت سهم مورد تعهد این صندوق در مورد داروهای مشمول را دریافت کنند. با جلسات و نشست‌های متعددی که میان تأمین‌اجتماعی و بیمه سلامت برگزار شد در حال حاضر، ارتباط برخط داروخانه‌ها با سازمان بیمه سلامت برقرار شده است. به این ترتیب سهم موردتعهد صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در همان لحظه نسخه‌پیچی در داروخانه محاسبه و از فرانشیز پرداختی بیمه‌شده کسر می‌شود. درواقع دیگر نیازی به مراجعه حضوری این بیماران به واحدهای خسارات متفرقه نیست. در خصوص اتصال سایر مراکز پاراکلینیک مانند فیزیوتراپی، آزمایشگاه، سی‌تی‌اسکن، ام.آر.آی و ... به این سامانه نیز هماهنگی‌ها و جلسات بین این دو سازمان هنور در حال پیگیری است.

معاون خرید راهبردی اداره‌کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: بیماران خاص و صعب‌العلاج از این پس در هنگام مراجعه به داروخانه‌ها برای دریافت داروهای تجویزی، چنانچه داروی تجویزی برای آنان از داروهای مشمول حمایت صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج باشد، به‌صورت برخط و خودکار از حمایت این صندوق در زمینه فرانشیز دارو بهره‌مند خواهند شد و نیازی به اقدام خاصی از سوی این بیماران نیست.

وی همچنین گفت: در مورد بیماران مبتلا به بیماری‌های پرمخاطره مانند هموفیلی، تالاسمی، ام.اس، سرطان، اوتیسم و  بیماری‌های ژنتیک و برخی دیگر از بیماری‌ها، بهره‌مندی از حمایت صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، منوط به تشکیل پرونده در مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها است. در مورد بیماری‌های مزمن دیابت و فشار خون نیز امکان نشان‌دار شدن بیماران به عنوان بیمار مشمول این حمایت‌ها، توسط پزشکان متخصص و در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک فراهم شده است.

خدایی در مورد هزینه‌های بستری بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز گفت: طبق ابلاغ وزارت بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها ملزم شده‌اند مقررات مربوط به حمایت‌های صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج را در سامانه مدیریت اطلاعات بیمارستانی (HIS) ثبت کنند. به این ترتیب در بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه‌های پایه، سهم این صندوق از هزینه‌های درمان بیمار به‌صورت برخط و خودکار محاسبه می‌شود. در بیمارستان‌های خصوصی غیرطرف قرارداد بیمه‌های پایه نیز این بیماران می‌توانند بعد از ترخیص و با ارائه اسناد و مدارک هزینه‌های بیمارستانی به واحدهای خسارات متفرقه، سهم صندوق یادشده را دریافت کنند.

گفتنی است طبق بند (ن) تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ حمایت‌های ویژه‌ای برای بیماران خاص و صعب‌العلاج در نظر گرفته شده و صندوق ویژه‌ای برای حمایت از این بیماران در دولت سیزدهم تشکیل شده است. موضوع فعالیت این صندوق، فراهم‌آوردن زمینه تأمین مالی بهینه داروها، تجهیزات پزشکی، کالاها و خدمات سلامت‌محور مرتبط با بیماری خاص و صعب‌العلاج مشتمل بر خدمات ارتقای سلامت، خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی و درمانی، خدمات بازتوانی و توانبخشی و مراقبت‌های دوره‌ای و تسکینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل و نظایر آن است فهرست آن به تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان