Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@09:20:21 GMT

مزایای ورق کامپوزیت | مزیت های نمای کامپوزیت ساختمان

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۸۶۲۹

مزایای ورق کامپوزیت | مزیت های نمای کامپوزیت ساختمان

نمای کامپوزیت

ورق کامپوزیت آلومینیوم، متریالی جدیدی در ایران بوده که به علت مزیت ها ویژگی هایی همچون : سبکی وزن، شیک و مدرن بودن، تنوع بالا در رنگ بندی، پایداری و دوام بالا، اجرای سریع و ... مورد استقبال و محبوبیت فراوانی واقع شده است. نمای کامپوزیت دارای انواع مختلفی همچون : نمای کامپوزیت طرح چوب، نمای کامپوزیت طرح سنگ، نمای کامپوزیت طرح آجر، نمای کامپوزیت طرح آینه ای و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می باشد. در این مقاله قصد داریم به مزایای استفاده از ورق کامپوزیت در نمای ساختمان بپردازیم.

وزن سبک

به جهت استفاده از ورق آلومینیوم و مواد پلی اتیلن، وزن ورق کامپوزیت نسبت به دیگر مصالح سنتی ساختمان مانند سنگ، شیشه و آجر از وزن بسیار کمتری برخوردار بوده به طوری که وزن ورق کامپوزیت در هر متر مربع تقریباً ۶ کیلوگرم می باشد که این ویژگی، حمل و نقل و نصب ورق کامپوزیت را راحت‌تر می‌نماید. از مهمترین مزیت های وزن کم ورق کامپوزیت کاهش وزن کلی ساختمان بوده که باعث ایمنی سازه در مقابل زمین لرزه می باشد.

تنوع بالای رنگ بندی

به دلیل تنوع بسیار بالای رنگ در ورق کامپوزیت، امکان اجرای انواع طرح و رنگ های خلاقانه در نمای ساختمان وجود دارد. جهت رنگ آمیزی ورق های کامپوزیت از جدیدترین تکنولوژی برای پاشش رنگ بر روی صفحات استفاده می گردد. همچنین رنگ مورد استفاده در ورق کامپوزیت بالاترین مقاومت را در برابر شرایط نامساعد جوی و همچنین تابش مستقیم نور خورشید را داشته و در برابر تغییر رنگ و خط و خش از مقاومت بالایی برخوردار است.

قابلیت آکوستیک

ورق کامپوزیت به دلیل ویژگی های هسته آن که از جنس پلی اتیلن بوده، دارای قابلیت آکوستیک و عایق صوتی می باشد که این مزیت در شهرهای شلوغ و پرجمعیت باعث عدم ورود آلودگی صوتی به داخل ساختمان می گردد.

قابلیت ضد حریق

ورق کامپوزیت آلومینیوم ضد حریق (Fire Resistance) به دلیل وجود هسته ورق که از جنس مواد نسوز و غیر قابل اشتعال، ساخته می شود و در صورت وقوع آتش سوزی در ساختمان باعث انتشار دود سمی نخواهد شد و همچنین به دلیل مواد به کار رفته در این نوع ورق کامپوزیت، باعث عدم انتشار حریق و آتش می گردد.

امکان آب بندی نمای کامپوزیت

ورق کاموزیت ضد آب بوده و با امکان آب بندی ورق کامپوزیت، آب باران به زیر نمای ساختمان نفوذ نکرده و همچنین توسط شیارها و آب راه های مخصوصی، آب باران و برف به محل مورد نظر هدایت و از نمای ساختمان خارج می‌گردد.

سرعت بالا در اجرای نما

سرعت اجرای نمای کامپوزیت نسبت به دیگر انواع نمای ساختمان، بسیار سریع تر بوده که این مزیت، مورد توجه انبوه سازان و پیمانکاران ساختمان قرار گرفته است که باعث تحویل پروژه در مدت زمان سریع، خواهد گردید.

عمر بالای ورق کامپوزیت

به دلیل مقاومت بالای ورق آلومینیوم به کار رفته در ورق کامپوزیت، مقاومت آن در برابر ضربات افزایش یافته و همچنین به جهت به کارگیری پوشش رنگ از نوع PVDF، مقاومت رنگ ورق کامپوزیت در برابر خط و خش، باران های اسیدی و همچنین اشعه ماورای بنفش نور خورشید افزایش می یابد.

تعمیر و نگهداری آسان نمای کامپوزیت

چنانچه نیاز به تعمیر نمای ورق کامپوزیت ساختمان باشد، فقط همان ورق معیوب تعمیر یا تعویض می گردد و به کل نما آسیبی وارد نمی گردد. همچنین نیازی به شستشو های مکرر نمای ساختمان نمی باشد که در نتیجه باعث کاهش هزینه نگهداری ساختمان خواهد شد.

در زیر بصورت خلاصه به مزیت های ورق کامپوزیت اشاره خواهیم کرد :

وزن سبک
اجرای سریع
تنوع رنگ
ضد حریق
ضد زلزله
تنوع در ابعاد
عایق گرما و سرما
ضد آب
قابلیت آکوستیک
کاهش هزینه های شستشو و نگهداری
تعمیر آسان
امکان خلق انواع ایده و طرح
حمل نقل آسان
قابلیت شکل پذیری

گروه تخصصی نما آلومینیوم

گروه تخصصی نما آلومینیوم با داشتن سال ها تجربه مفید در زمینه تامین و واردات انواع مختلف ورق کامپوزیت آلومینیوم، با بهره گیری از تکنسین ها و طراحان برجسته و حرفه ای، آماده اجرای انواع نمای کامپوزیت ساختمان می باشد. همچنین توانایی تهیه و توزیع انواع برند های ورق کامپوزیت از جمله : آلکوباند، اطلس باند، آلومی پیک، آلوتک، مکس متال، آلواستون، دلتاباند، پلاس باند، آلومکس، گلکسی باند، آلوتایل، پریمیوم باند، نانو باند، گات باند، آلکووست، سان متال، طلوع باند، شاین باند، آلوکس، فوجی، رینوباند، مکس متال، تویو باند، سوپر باند و...  با سرعت و کیفیت بالا را دارا می باشد.

واردات مستقیم انواع چوب ترمو از کشور فنلاند با بالاترین کیفیت و سرعت، همچنین تولید چوب ترمووود ایرانی و فروش رنگ مخصوص چوب ترمو (ترمووود) با برند کیلز (KIKZ) .

تماس با گروه تخصصی نما آلومینیوم :

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان نبوت هفت ، ابتدای گلبرگ غربی ، خیابان کمیجانی پلاک 8

وب سایت : namaaluminium.com

021-77971176   -   021-77972741 : تلفن

09122112901  -  09193800034 : همراه

منبع: فارس

کلیدواژه: کامپوزیت آلومینیوم پلی اتیلن مزیت ها نمای ساختمان ورق کامپوزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه‌ لکه‌ دار واریا از نمای نزدیک(عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) پروانه لکه دار واریا از نمای نزدیک
  • پروانه‌ لکه‌ دار واریا از نمای نزدیک(عکس)
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • تعرفه شستشوی نما ساختمان ۱۴۰۳
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد