Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@16:40:19 GMT

۲۰۰ هزار مترمکعب رواناب در نوار مرز کنترل می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۸۶۶۲

۲۰۰ هزار مترمکعب رواناب در نوار مرز کنترل می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: با اجرای بند خاکی حوزه مشوکی دهستان لانو ۲۰۰ هزار متر مکعب رواناب در این بخش از نوار مرزی استحصال می‌شود.

علیرضا نصرآبادی، امروز شنبه ۸ خرداد  با اشاره به بخشی از حجم رواناب‌ها که از نوار مرزی استان خارج می‌شود، به خبرنگاران گفت: بند خاکی حوزه مشوکی دهستان لانو از ابتدای دی ماه سال گذشته  با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: این طرح با مشارکت قرارگاه شهید ناصری با هدف کنترل رواناب‌ها در نوار مرزی و همچنین ماندگاری روستاییان در این منطقه کلید خورد.

وی با بیان اینکه هم اکنون عملیات خاکی این پروژه که قابلیت کنترل ۲۰۰ هزار متر مکعب رواناب را دارد به پایان رسیده، اظهار کرد: در بارندگی‌های اخیر در منطقه لانو ۱۰ هزار متر مکعب رواناب کنترل شد که برای ساکنان روستاهای دهستان لانو بسیار مسرت بخش بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: با اجرای کامل این سازه منابع آبی ۷ روستا  که شامل ۷ قنات با جمعیت هزار و ۱۷ نفر (۲۸۸ خانوار) است تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

نصرآبادی با توجه به اهمیت اجرای سازه‌های آبخیزداری در مناطق مرزی استان در شرایط سخت خشکسالی گفت: در شهرستان‌های مرزی با مدیریت رواناب‌ها و سیلاب‌ها موجب بهبود کمی و کیفی منابع آب، کاهش مخاطرات سیل و اثرات خشکسالی و همچنین کاهش فرسایش خاک می‌شود.

وی بیان کرد:  این عوامل نقش بسزایی در جلوگیری از مهاجرت و ثبات شغل و درآمد در روستاهای مرزی می شود که مانند پدافند غیرعامل عمل می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: حدود۱۸۴ میلیون متر مکعب آب شرب پارسال در استان تولید شد.

یاسر اکبریان امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین گزارشاتی که در سامانه معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت ثبت شده سال ماقبل نیز رقمی حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب تولید داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: علت افزایش تولید آب پارسال ناشی از توسعه شهرنشینی و افزایش مشترکان شرکت و همچنین اجرای پروژه‌هایی که تامین آب آن‌ها می‌بایست از طریق تاسیسات و منابع آبی شرکت آب و فاضلاب باشد بوده است.

اکبریان درخصوص سرانه مصرف آب لرستانی‌ها بیان کرد: سرانه مصرف آب در استان بین حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز برای هر شهروند و در سطح کشور بین ۱۸۰ الی تا ۱۹۰ لیتر و مطابق استاندارد کشور کمتر از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت کاهش هدررفت و محاسبه آب بدون درآمد با استفاده از شبکه‌های هوشمند و به روز کردن تجهیزات است.

اکبریان ادامه داد: همچنین با استفاده از آگاهی و اطلاع رسانی به مردم از طریق برنامه‌های فرهنگی تلاش شده مصرف آب هم‌استانی‌ها به سمت نرم کشور و استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

وی درخصوص تاثیر بارندگی‌های اخیر بر منابع آبی استان افزود: در استان تا اواسط دی ماه شاهد بارندگی‌های آنچنانی نبودیم و همین امر باعث شد منابع آبی کاهشی شود اما در بازه زمانی بهمن تاکنون و به‌خصوص در اسفندماه بارندگی‌ها مناسب‌تری را شاهد بودیم که در برخی شهرها همچون ازنا و الیگودرز روند تولید منابع آبی منفی نسبت به بازه زمانی بلندمدت کاهشی بوده و لازم است که در این شهرها تمهیدات لازم بکار گیرد.

اکبریان اضافه کرد: در لرستان هیچ‌گونه سدی برای تامین آب شرب پایدار وجود ندارد و بایستی برای تامین آب در فصل گرما تمهیداتی از سوی شرکت و همچنین مردم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان صورت گیرد تا در فصل گرما از نظر تامین آب شرب با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس