Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: مشکلات موجود در جامعه با تکیه بر فرهنگ دفاع‌ مقدس حل می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ پاسدار حسین مصطفی‌پور صبح امروز در آئین اختتامیه همایش استانی ادبیات پایداری اظهار داشت: بسیار حائز اهمیت است که نخستینن همایش ادبیات پایداری در گیلان مصادف با ایام آزاد‌سازی خرمشهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ‌ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه ضرورت پرداختن به دفاع مقدس بسیار مهم است عنوان کرد: ادبیات پایداری از دفاع و مقاومت 8 ساله ملتی سخن میگوید که با دست‌های خالی در برابر دشمن متجاوز مقاومت کردند.

مصطفی‌پور 8 سال جنگ تحمیلی را میدان مبارزه حق علیه باطل دانست و ابراز داشت: قدم به قدم جنگ تحمیلی مملوح بود از معجزات الهی و کمک‌های خداوند و همچنین رشادت‌های مردمی که با ایثار، فداکاری و مقاومت در خون خود غلطیدند.

گلایه‌های مردم گیلان از قطع مکرر برق؛ مردم از سوءمدیریت‌ها خسته‌ا‌ند+ فیلمبروکراسی‌ اداری از موانع تولید در گیلان؛ مشکلات واحد‌های تولیدی در هیئت اندیشه‌ورز بسیج کارگری بررسی می‌شودفرمانده سپاه گیلان: در حال رصد دقیق دشمن هستیم ‌

وی خاطرنشان کرد: بازگو کردن این رشادت‌ها نیازمند قلمی شگفت است تا بتواند گنجینه دفاع مقدس را به ورق بیاورد تا به نسل‌های امروز نشان دهد که در پی 8 سال دفاع مقدس که توسط ملت ایران انجام شد چه درس‌هایی نهان شده است.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: دفاع مقدس سرمشق گرفته از عاشورا بود و همیشه در تمام طول این 8 سال رمز  عملیات‌ها "یا حسین" و امام حسین(ع) خودشان انگیزه و سرلوحه رزمندگان بود‌ند.

مصطفی‌پور با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های قابل توجه، حوزه هنر و ادبیات است خاطرنشان کرد: نسل‌های امروز و آینده می‌توانند با استفاده از هنر و ادبیات درس‌های مقاومت و ایثار را بیاموزند و از گذشتگان الگو‌برداری کنند.

وی با بیان اینکه ادبیات‌ پایداری توانسته است فرهنگ دفاع مقدس را به قلم بیاورد افزود: اگر بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه نهادینه کنیم و آن را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم مشکلات موجود در جامعه حل می‌شود و دیدیم که هر کجا جامعه با شکست مواجه شد به دلیل آن بود که فرهنگ دفاع مقدس در آن حوزه ورود نکرده بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: ادبیات‌ پایداری ایران سرمشق ادبیاتهای جهان به حساب می‌آید و آنچه در دوران دفاع مقدس باعث شد که ادبیات پایداری امروز سرمشق باشد قلم نویسندگان توانای این عرصه بود که تمام رخداد‌ها را نمایان کرد.

ابراهیم صفری خاطرنشان کرد: ادبیات پایداری نشان داد که جنگ در کنار تمام بدی‌هایش زیبا است و از آن جهت زیبایی دارد که مردم از هر قوم و نژادی در کنار هم جنگیدند و از حق خود در برابر ظالمان دفاع کردند و ادبیات پایداری نشان داد که نیروی انسانی ایران در کنار هم هر چیز ناممکنی را ممکن می‌کند.

به گزارش تسنیم، 40 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در سال 1399 رونمایی شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته امسال نیز 60 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس می‌رسد.

انتهای پیام/613/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگ دفاع مقدس ادبیات پایداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در نشست هم‌اندیشی با منتخبان مردم گیلان در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت، گفت: با آغاز لایحه‌ی هفتم توسعه در سال ۱۴۰۳ ضروریست تا مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان بررسی و تصمیم گیری شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای حل مشکلات استان با همه مسئولان پای کار باشند افزود: مشکلات حوزه کشاورزی، توسعه شهرستان‌ها، گردشگری و زیرساختی با حضور نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم مطرح شد تا برای حل مشکلات در سطح استانی و ملی تلاش شود.

دکتر اسدالله عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: برای اجرای طرح‌ها ملی در استان باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و رییس محترم قوه قضاییه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: باید مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف جمع آوری شده و همزمان با سفر این مسئولان به کشور پیگیر چگونگی برطرف شدن آن‌ها شویم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست انسجام میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف استانی و شهرستانی را از دستاورد‌های این نشست دانست و گفت: با برگزاری این جلسات می‌تواند مشکلات استان را در همه بخش‌ها شناسایی کرده و نزد رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه مطرح کنیم.

ابراهیم نجفی اسپیلی در ادامه، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و افزود: در روز‌های آینده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کند.

در این نشست همچنین احمدی سنگری نماینده رشت و خمام، دنیامالی نماینده بندرانزلی، علیجانی منتخب رودسر و املش، گودرزوند چگینی نماینده رودبار، لاهوتی منتخب لنگرود، فلاح منتخب رشت و خمام، رحمت زاده منتخب صومعه سرا، زارع منتخب لاهیجان و سیاهکل، معصومی منتخب فومن و شفت و اسلامدوست منتخب شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال هر یک در سخنانی با تاکید بر تداوم همدلی برای توسعه استان، دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان