Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز چهارشنبه اسامی ۸۴ نفر از کاندیداهای شورای شهر در فرایندی بر پایه نظرسنجی از حدود ۹۰ هزار نفر نیروهای محلی جریان انقلاب در شهر تهران معرفی شد و اعلام شد که لیست نهایی برای انتخابات ۱۴۰۰ از میان این افراد انتخاب خواهد شد.
به گزارش فارس،‌ در بین اسامی چهره های ارزشمند و متعهدی به چشم می خورد که حضورشان قطعا برای ایجاد تحول در مدیریت شهری موثر خواهد بود اما این نوشتار ضمن احترام به این افراد و نیز دلسوزان جبهه انقلاب تلاش دارد به نکته ای توجه دهد که به نظر می رسد از آن غفلت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شورای ائتلاف با هدف ایجاد وحدت بین نیروهای انقلاب و پرهیز از تفرقه، جوانگرایی و نیز مشارکت دادن مردم و بدنه جریان انقلاب برای نهایی کردن لیست نهایی، سامانه ای را طراحی کرده که افراد امکان ثبت نام برای کاندیداتوری و نظرسنجی از نمایندگان محلی نیروهای انقلاب را داشته باشند.
تا اینجای کار همه چیز روی کاغذ درست طراحی شده اما معیوب گذاشتن این فرآیند منجر به آن شده است که به ویژه در بین برخی جوانترها رقابتی برای زد و بند سیاسی و لابی هایی برای کسب قدرت ایجاد شود که می تواند سرآغازی برای انحراف بهترین جوانان این مرز و بوم باشد.
گویی ریش سفیدان جریان انقلاب فراموش کرده اند که جنبه های تربیتی و الگوسازی را باید مد نظر قرار داده و دائما متذکر شوند. صحنه های ناراحت کننده از تلاشهای مفرط  برخی افراد برای حضور یافتن در لیست نهایی، بیشتر ناظران دلسوز را نگران می کند که مبادا به بهانه خدمت، ادبیات لابی گری  در بین نیروهای انقلاب نیز متداول شود.
موضوعی که متاسفانه در شیوه تعیین لیست انتخابات مجلس قبل نیز به چشم می خورد اما با گسترش آن در این دوره، می تواند به رویه‌ای نامبارک تبدیل شود.
بدیهی است که در چنین شرایطی بسیار از افراد شایسته و انقلابی، اعلام کاندیداتوری و لابی برای حضور در لیست را دون شان و عملی غیر اخلاقی بر می شمرند و بدین ترتیب مردم و جبهه انقلاب از حضور آنها محروم می شود.

البته مسلما با معیارهای انتخاب لیست نهایی اجازه ورود افراد نامناسب به لیست نهایی ممکن نخواهد شد اما تکلیف چند هزار جوانی که برای کسب قدرت در این فرآیند معیوب به دنبال ارائه خود و مشغول زد و بندهای ناصواب می شوند چه خواهد شد؟

این موضوع می تواند آینده سیاسی جریان انقلاب را مورد مخاطره جدی قرار دهد.

شاید یکی از مهمترین شاخص ها در تشخیص افراد صالح،  بی رغبتی  به حضور در قدرت و کاندیداتوری باشد و باید با اصرارمعتمدین، افراد صاحب صلاحیت را دعوت نمود و قانع کرد تا در فرآیند انتخابات حاضر شوند نه آنکه هر فردی که میل بیشتری برای تصاحب مناصب دنیایی داشت میدان دار شود!

به نظر می رسد به این موضوع دقت کافی نشده و تبعات آن سنجیده نشده است و عملا میدانی طراحی شده  که در شروع آن همه یاد می گیرند که حل هر مسأله ای با زد و بند و لابی ممکن است  و این سرآغازی بر فساد سیاسی و اقتصادی خواهد بود.

امروز بیش از هر زمان دیگری جریان انقلاب به موازات جوان گرایی نیازمند آموزش عملی اخلاق توسط بزرگان و دلسوزان انقلابی به فعالان عرصه های سیاسی و اجتماعی به ویژه جوانان را دارد.

منبع: الف

کلیدواژه: نیروهای انقلاب جریان انقلاب لیست نهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ از حدود ۳ ماه پیش حواشی پیرامون تحویل خودروی پژو پارس (موعد زمستان ۱۴۰۱) شکل گرفت و روز به روز هم به این حواشی افزوده می‌شود؛ ماجرا از آنجایی شروع شد که به دلیل عدم انطباق این خودرو با استانداردهای ۸۵ گانه قرار شد که تولید پژو پارس متوقف شود و پس از اعتراضات اعلام شد که صرفاً تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید خواهد شد.

با این حال چند روز پیش سخنگوی تعزیرات حکومتی اعلام کرد که بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شده تولید این خودرو در سال جاری نیز ادامه یابد. بر همین مبنا هم شرکت ایران خودرو با اعلام قیمت جدید برای پژو پارس، اقدام به ارسال فراخوان به متقاضیان کرد.

ارسال فراخوان با قیمت‌های جدید کافی بود تا متقاضیان با صدای بلندتری اعتراض و مقابل نهادهای ذی نفع از جمله شورای رقابت تجمع کنند.

با توجه به حجم بالای اعتراضات شورای رقابت امروز هشتم اردیبهشت ماه شورای رقابت در ششصد و پنجاه و ششمین جلسه خود به بررسی مسائل پیرامون عرضه پژو پارس می پردازد. در این جلسه نمایندگان وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و همچنین مدیر عامل ایران خودرو حضور خواهند داشت‌.

کد خبر 847530 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • رسمی؛ لیست نهایی تیم ملی والیبال اعلام شد
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود