Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مهلت نام‌نویسی در مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) تا ۱۰ خرداد تمدید شد.

نام‌نویسی مراکز شبانه‌روزی تا ۱۰ خرداد و طرح رحله تا ۲۰ خرداد تمدید شد

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: در روز‌های اخیر مشکلاتی برای سایت مؤسسه بوجود آمد و با توجه به اینکه عده‌ای از داوطلبان نتوانستند نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند، با درخواست این عزیزان مهلت نام‌نویسی در مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه تا ۱۰ خرداد و همچنین نام‌نویسی طرح ملی رحله تا ۲۰ خرداد‌ماه تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌اندازی اولین حوزه علمیه قرآن محور ویژه بانوان

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان از راه‌اندازی اولین حوزه علمیه قرآن محور ویژه بانوان در این مؤسسه خبر داد و گفت: تجربه موفق چندین سال برگزاری حوزه علمیه قرآنی ویژه برادران سبب درخواست‌هایی از سوی خواهران مبنی بر راه‌اندازی حوزه علمیه قرآن محور شد و با توجه به درخواست‌هایی که خواهران طلبه علاقه‌مند به حفظ قرآن کریم داشتند و بررسی‌های صورت گرفته در کارگروه آموزش مؤسسه، رایزنی‌هایی با مدیران مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان قرآنی استهبان داشتیم و بر اساس تفاهم و توافق صورت گرفته، ان شاء الله در سال تحصیلی جدید برنامه‌های این حوزه علمیه نیز همراه با حفظ قرآن کریم خواهد بود.

عدم الزام به حفظ قرآن کریم توسط طلاب از کمبود‌های مهم حوزه‌های علمیه است

وی حوزه‌های علمیه قرآنی را حرکتی اثرگذار در قرآنی‌تر شدن هر چه بیشتر حوزه‌ها ارزیابی کرد و افزود: یکی از کمبودهایی که هم اکنون در حوزه‌های علمیه شیعیان وجود دارد عدم الزام به حفظ قرآن کریم توسط طلاب است و چه خوب است روحانیونی داشته باشیم که علاوه بر تحصیل دروس حوزوی و معارف دینی، بر متن قرآن کریم نیز به طور کامل مسلط باشند و بتوانند تمامی گفته‌های خود را مستند به آیات قرآن کریم کنند. رهبر معظم انقلاب نیز در یکی از سخنرانی‌های خود به لزوم حفظ قرآن کریم توسط طلاب اشاره کردند و امیدواریم با گسترش این گونه مراکز، شاهد جنبش فراگیر حفظ قرآن کریم بین طلاب در تمامی حوزه‌های علمیه باشیم.

عضو هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور شرط حضور در این مرکز را دارا بودن شرایط عمومی حوزه‌های علمیه عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با توجه به قرآنی بودن این حوزه و لزوم حفظ قرآن کریم توسط طلاب، داوطلبان ورود به این مرکز باید تسلط کامل بر روخوانی و روانخوانی قرآن کریم نیز داشته باشند و پیش از ورود به دوره نیز در مصاحبه تخصصی این مرکز شرکت کنند.

حجت‌الاسلام شاهسونی تأکید کرد: جهت نام نویسی داوطلبان ابتدا می‌بایست در سایت حوزه علمیه خواهران به نشانی https://paziresh.whc.ir  نام‌نویسی کنند و سپس با مراجعه به سایت مؤسسه بیت‌الاحزان به نشانی beytolahzan.ir نسبت به نام‌نویسی در این دوره اقدام کنند.

اجرای طرح مختلف حفظ قرآن توسط مؤسسه بیت‌الاحزان

وی درباره سایر طرح‌های مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: علاوه بر این دو طرح، مؤسسه بیت‌الاحزان طرح‌های مختلف دیگری را در سطح ملی و همچنین در شعب مؤسسه برگزار می‌کند که از آن جمله می‌توان به طرح‌های حفظ مجازی، آیات زندگی، طرح ایلاف و سایر طرح‌های قرآنی اشاره کرد. همچنین  علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع از شرایط و نام‌نویسی طرح‌های مختلف حفظ قرآن به پایگاه اطلاع‌رسانی بیت‌الاحزان به نشانی beytolahzan.ir مراجعه کنند.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان در پایان به داوطلبان طرح‌های شبانه‌روزی بیت الاحزان توصیه کرد ثبت‌نام را به روز آخر موکول نکنند و هر چه زودتر نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

به گزارش فارس نام‌نویسی بیست‌ویکمین دوره مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان و هفتمین دوره طرح ملی رحله که ویژه حفظ شبانه‌روزی اجزاء قرآن در فصل تابستان است از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز شده است.

از ابتدای مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) شکل‌گیری تاکنون در این مراکز بیش از هزار و ۱۰۰ نفر حافظ کل و بیش از ۱۵ هزار نفر حافظ اجزاء قرآن کریم شده‌اند.

معرفی مراکز شبانه‌روی حفظ بیت‌الاحزان

مؤسسه بیت‌الاحزان مبتکر راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم است و تا کنون ۱۶ مرکز شبانه‌روزی در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی کرده است. البته به دلیل مشکلات مالی و مکانی تنها ۹ مرکز هم‌اکنون فعال هستند که اسامی آنها به شرح زیر است.

مرکز شبانه‌روزی حفظ حضرت امیرالمؤمنین (ع)، استان فارس، شهرستان فسا، روستای صحرا رود (ویژه برادران) تلفن تماس: ۰۷۱۵۳۴۰۴۰۰۰ و ۰۹۱۷۶۱۱۵۶۸۲ و ۰۹۱۷۸۱۶۴۱۳۹

مرکز شبانه‌روزی حفظ ثامن الحجج (ع) (ویژه برادران)، استان خراسان رضوی، شهرستان چناران تلفن تماس: ۰۹۱۸۴۰۱۴۱۸۶ - ۰۹۱۵۶۵۴۷۴۶۱

مرکز شبانه‌روزی حفظ آل یاسین (ع) ویژه برادران، استان فارس، شیراز تلفن تماس: ۰۹۱۳۹۲۱۵۴۵۷- ۰۹۱۷۶۸۳۸۶۲۱

مرکز شبانه‌روزی حفظ حضرت امام رضا (ع) ویژه برادران، استان خراسان جنوبی، بیرجند تلفن تماس: ۰۹۱۷۵۳۵۶۳۶۸، ۰۹۳۰۵۹۸۱۶۵۷

مرکز شبانه‌روزی حفظ امام محمد باقر (ع) ویژه برادران، استان خوزستان، شهرستان آبادان تلفن تماس: ۰۹۱۷۵۱۸۷۵۷۳

مرکز شبانه‌روزی حفظ حضرت امام سجاد (ع) ویژه برادران، استان قم، شهر قم تلفن تماس: ۰۹۱۰۳۲۸۰۰۳۹- ۰۹۱۷۶۱۱۵۶۸۲- ۰۷۱۵۳۲۸۴۶۰۰

مرکز شبانه‌روزی حفظ حضرت زهرا (س) ویژه برادران، استان لرستان، شهرستان بروجرد تلفن تماس: ۰۹۱۰۹۶۱۳۴۴۸ و ۰۹۳۷۵۹۷۳۲۶۱

مرکز شبانه‌روزی حفظ حضرت زینب کبری (س) ویژه خواهران، استان فارس شهرستان نی ریز تلفن تماس: ۰۹۹۰۶۵۹۰۷۰۹ - ۰۹۱۷۵۳۴۶۵۷۴
مرکز شبانه‌روزی حفظ حرم مطهر امام رضا (ع) ویژه برادران، استان خراسان رضوی، مشهد مقدس تلفن تماس: ۰۹۱۵۶۵۴۷۴۶۱

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن شبانه روزی بیت الاحزان حضرت زهرا مؤسسه بیت الاحزان مراکز شبانه روزی حفظ قرآن مرکز شبانه روزی حفظ حضرت حوزه علمیه قرآن محور مؤسسه بیت الاحزان حوزه های علمیه ویژه برادران راه اندازی نام نویسی تلفن تماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم

رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: در این آزمون ۲۳۷ شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران در دو حوزه اراک و ساوه با هم به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه ۱۸۲ نفز از داوطلبان در حوزه اراک و ۵۵ نفر در حوزه ساوه است، افزود: شرکت کنندگان پس از کسب نمره قبولی درآزمون کتبی به مرحله شفاهی حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء راه خواهند یافت.

او گفت: حضور بانوان را پیشتاز در حفظ قرآن قرآن دانست و گفت: حضور بانوان در این دوره چشمگیر است. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • برگزاری آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه قم رقم زد
  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود