Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@17:18:40 GMT

هشدار! سرطانی که در مراحل اولیه علائمی ندارد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۹۰۶۱

هشدار! سرطانی که در مراحل اولیه علائمی ندارد

آفتاب‌‌نیوز :

فرزین سلیمان زاده افزود: سنگ کلیه، بیماری‌های عفونی کلیه و دستگاه ادراری و همچنین بی اختیاری ادراری از جمله مشکلاتی است که در حوزه اورولوژی شایع بوده و روزانه سبب مراجعه تعدادی از افراد به مطب پزشکان می‌شود، همچنین بیماری‌های منتقله از راه جنسی و نیز اختلال عملکرد جنسی نیز شایع بوده بنابراین توجه به این مسئله و درمان به موقع آن نیز حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره علائم سرطان کلیه، اظهار داشت: امروزه اورولوژی شامل مباحث وسیعی است و تمام بیماری‌ها در سیستم ادراری و دستگاه تناسلی مردان را به ویژه بیماری‌هایی که درمان مبتنی بر جراحی دارند شامل می‌شود.

سلیمان زاده تصریح کرد: غربالگری در جهت تشخیص به موقع این بیماری‌ها حائز است و در صورتی که به موقع انجام شود از اتلاف منابع مالی جلوگیری و کشف به موقع تومور باعث بهبود نتایج درمان می‌شود، در مورد سرطان مثانه و سرطان پروستات نیز به همین صورت است البته دیده شدن خون در ادرار و یا در آزمایش ادرار می‌تواند از علائم سرطان مثانه باشد. شناسایی سرطان پروستات هم اغلب از طریق آزمایش PSA شروع می‌شود و در صورت تشخیص به موقع درمان به خوبی و با موفقیت انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به تنوع انواع جراحی در حوزه اورولوژی گفت: امروزه با ابزارهای تکنولوژیک، روش‌های مختلف جراحی مانند لاپاروسکوپی و یا انجام جراحی توسط ربات در دنیا رایج شده است و محدوده وسیع دانش با و بدون تکنولوژی در حوزه اورولوژی و جدیدترین دستاوردهای علمی در این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته ایران و جهان مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

دبیر بیست و چهارمین کنگره سالیانه انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینکه این کنگره امروز و فردا ( ۸ و ۹ خرداد ) برگزار می‌شود و دومین سالی است که برگزاری آن به صورت مجازی مدنظر قرار گرفته گفت: البته سخنرانانی که در تهران حضور دارند با حفظ فاصله اجتماعی در محل کنگره حضور خواهند یافت و سایر سخنرانان که تمایل به حضور فیزیکی در جلسه ندارند و یا در خارج از کشور هستند همچنین شنونده‌ها می‌توانند به صورت مجازی در این کنگره شرکت کنند، امسال ۲۵ سخنران خارجی از چهار قاره جهان و در مجموع ۱۶۰ سخنران و گرداننده جلسه در طول کنگره خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرطان سرطان کلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟

ایتنا - پژوهشگران انگلیسی که اولین واکسن سرطان مبتنی بر فناوری نوآورانه «ام‌آر‌ان‌ای» را برای درمان ملانوم یا سرطان پوست آزمایش کرده‌اند می‌گویند این ماده در درمان دیگر سرطان‌ها نیز آزمایش می‌شود.
کتر هدر شاو، محقق ملی هماهنگ‌کننده این کارآزمایی، می‌گوید این تزریق‌ها پتانسیل درمان افراد مبتلا به ملانوم را دارند و در سرطان‌های دیگر از جمله ریه، مثانه و کلیه آزمایش می‌شوند.

این واکسن سفارشی که "نئوآنتی ژن درمانی فردی" نامیده می‌شود، برای تحریک سیستم ایمنی بدن طراحی شده تا بتواند با نوع خاص سرطان و تومور هر بیمار به طور جداگانه مقابله کند.

دکتر شاو می‌گوید: "این یک درمان کاملاً فردی است که برای هر بیمار به صورت اختصاصی ساخته می‌شود. ساختار واکسن با ژنتیک مخصوص تومور آن فرد هماهنگ است."

این واکسن به سیستم ایمنی آموزش می‌دهد تا پادتن‌هایی برای حمله به آنتی‌ژن‌های سلول‌های سرطانی بسازد. برای طراحی آن، نمونه تومور بیمار برداشته شده و دی‌ان‌ای آن توالی‌یابی می‌شود که در این فرآیند از هوش مصنوعی نیز استفاده می‌شود.

نتایج آزمایش‌های مرحله دوم نشان داد احتمال مرگ یا بازگشت سرطان در افرادی که این واکسن را همراه با درمان ایمونوتراپی دریافت کردند، نسبت به گروه کنترل تقریباً نصف (۴۹ درصد) کاهش یافته است.

در این مرحله نهایی کارآزمایی که توسط بنیاد NHS لندن هدایت می‌شود، بیماران هر سه هفته یک بار یک میلی‌گرم از واکسن ام‌آر‌ان‌ای را به همراه دوز دیگری از ایمونوتراپی برای حدود یک سال دریافت خواهند کرد.

فناوری ام‌آر‌ان‌ای پیش از این در تولید واکسن‌های کرونا نیز استفاده شده بود. اکنون محققان امیدوارند با بهره‌گیری از همین فناوری، بتوانند انقلابی در درمان سرطان‌ها به وجود آورند.

دیگر خبرها

  • هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟