Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجد ۹۹ گنبد شهر ماکاسار، این شهر را به یک مقصد گردشگری تبدیل کرده است.شهر ماکاسار واقع در استان سولاوسی جنوبی راست و از مسجد ۹۹ گنبد که به عنوان نماد این شهریاد می شود.

به گزارش قدس آنلاین، مسجد ۹۹ گنبد شهر ماکاسار، این شهر را به یک مقصد گردشگری مذهبی تبدیل کرده است. مسجد ۹۹ گنبد که به عنوان نماد ماکاسار است و طمئناً هرکسی را متحیر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گشت و گذار در شهر ماکاسار، یک مسجد بی نظیر و زیبا را مشاهده خواهید کرد. این مسجد به مسجد ۹۹ گنبدی معروف است. عدد ۹۹ از اسماً الحسنی گرفته شده است. این مسجد دارای معماری با شکوه و زیبا است. به همین دلیل این مسجد در زمره ۳۰ مسجد منحصر به فرد جهان قلمداد می‌شود.

در ساخت این مسجد، بودجه زیادی نیز صرف شده است. مسجد ۹۹ گنبد که دارای رنگهای زیادی است، تا ۱۸۲ میلیارد روپیه بودجه صرف احداث آن شده است.

رضوان کامل که هم اکنون استاندار جاوه غربی است، نه تنها به عنوان استاندار شناخته شده است، بلکه به عنوان یک طراح ساختمان نیز معروف است. ایده مسجدی با ۹۹ گنبد در واقع مستقیماً از رضوان کامل است. طبق گفته رئیس دفتر برنامه‌ریزی فضایی شهر ماکاسار، قبلاً ۳ ایده وجود داشته است که می‌توانست در ساختمان مسجد استفاده شود که از نظر شکل بسیار منحصر به فرد بود.

این معماری شامل اشکال کلاسیک مدرن و همچنین اسماً الحسنی است. این مسجد در سال ۲۰۱۷ با مساحت ۷۲ متر در ۴۵ متر ساخته شده است. این مسجد با اینکه از یک ساختمان بزرگ برخوردار است اما از نظر مصرف انرژی کم مصرف است، زیرا از نور طبیعی و تهویه طبیعی استفاده می‌کند. سقف و دیوارها از برگرداننده صوتی (accoustic) بهره می‌برد. آب‌های کثیف مستقیماً به تصفیه خانه فاضلاب می‌رود و آب باران مستقیماً به دریا تخلیه می‌شود.پیش بینی می‌شود این مسجد بتواند ۱۰ هزار نمازگزار را در خود جای دهد.

این مسجد با منظره شگفت انگیز یکی ازجاذبه‌های گردشگری شناخته شده خواهد بود و به عنوان یک مقصد جدید گردشگری مذهبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اندونزی معماری شهر ماکاسار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی مهاجر عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری مرحله دوم انتخابات در روز ۲۱ اردیبهشت خبر داد و اظهار کرد: در ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان با حضور و مشارکت بسیار خوب مردم برگزار شد که در این دوره از انتخابات حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند، افزود: این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس در ۲۳۰ شعبه برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: نامزدهای حوزه انتخابیه گنبدکاووس از بامداد پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تبلیغات خود را به صورت رسمی آغاز خواهند کرد که این تبلیغات تا ۸ صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6090408

دیگر خبرها

  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • آیا ادعای سید حسین نصر درباره‌ی همکاری شریعتی با ساواک حقیقت دارد؟
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است