Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@17:05:52 GMT

واریکوسل را جدی بگیرید!

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۹۴۱۲

واریکوسل را جدی بگیرید!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، عباس بصیری، رئیس انجمن اورولوژی ایران و جراح کلیه و مجاری ادراری  با اشاره به  برگزاری بیست و چهارمین کنگره سالیانه انجمن اورولوژی ایران، اظهار داشت: این کنگره به صورت سالیانه برگزار می‌شود و مباحث مختلفی از جمله موضوعات مرتبط با سرطان‌های دستگاه ادراری، بی اختیاری ادراری و ناباروری مردان و مباحث مرتبط مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و اساتید و صاحبنظران برجسته علاوه بر تبادل تجربیات و دانش خود، جدیدترین موضوعات را در این زمینه به اشتراک می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال علیرغم وجود کرونا برگزاری کنگره سالیانه انجمن اورولوژی ایران در سطح عالی به صورت وبینار انجام گرفته و ۲۵ سخنران بین‌المللی در این کنگره حضور یافتند که ۵ نفر آنها ایرانی‌های مقیم کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا بودند و بقیه شهروندان سایر شهرهای اروپا و آمریکابودند.
رئیس انجمن اورولوژی ایران یادآور شد: همچنین در مورد اینکه در حوزه درمان بیماری‌های مرتبط با اورولوژی با توجه به شرایط اقلیمی و امکانات چه برنامه‌هایی را اجرا کنیم و یا اینکه با وضعیت کشور چه راهکارها و برنامه‌هایی قابلیت اجرایی دارد نیز در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.
بصیری به موضوع ناباروری مردان اشاره کرد و گفت: شایع‌ترین علت ناباروری مردان همان علل ناشناخته شده است و پس از آن ۲۰ تا ۳۰ درصد از علل ناباروری مردان به دلیل بیماری واریکوسل است که در این بیماری واریس رگ‌های اطراف بیضه انجام گرفته و این مسئله سبب تخریب سلول‌های نطفه ساز می‌شود.
وی بیان داشت: علت بروز واریکوسل به طور قطعی مشخص نیست ولی این مشکل می‌تواند زمینه ساز مشکلات باروری شود که در صورت بروز عوارض، جراحی در نظر گرفته می‌شود.
رئیس انجمن اورولوژی ایران با بیان اینکه ۵۰ درصد از ناباروری‌ها به طور کلی مربوط به زنان و ۵۰ درصد مربوط به مردان است، خاطرنشان کرد: دو سوم علت ناباروری در مردان شامل علل ناشناخته شده و یک سوم مربوط به واریکوسل است.
بصیری بیان داشت: همچنین زمانی که رادیکال‌های اکسیژن در خون زیاد باشد سبب اختلال در اکسیژن سلول‌های باردار می‌شود که با استفاده از مانورهای فیزیکی امروزه می‌توان تا حدودی آن را درمان کرد.
 وی با بیان اینکه ناباروری در مردان امروزه تا بخش زیادی با روش‌های دارویی و جراحی قابل درمان است،گفت: البته برخی از این روش‌ها جواب نمی‌دهد و باید از روش های کمک باروری استفاده کرد؛ همچنین تحقیقات مربوط به ناباروری مردان و درمان کامل آنها در دنیا ادامه دارد و ما نیز از جدیدترین دستاوردها در این زمینه استفاده می‌کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: واریکوسل انجمن اورولوژی ایران ناباروری مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان

سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌کوتاه در سال ۱۴۰۳ تا ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این نهاد سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد.

انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعدادهای سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال 1403، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار 25 میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف 125 میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف 250 میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف 15 میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف 75 میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف 150 میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالا بودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف 50 میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف 250 میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف 300 میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به نشانی http://production.iycs.ir/ اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آئین نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتما پیش از اقدام به ارائه درخواست، آیین نامه تولید 1403 انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • مهم‌ترین عوامل ناباروری در بانوان (فیلم)
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آسمان غرب موفق نبود/ شیرودی: درجه تشویقی‌ام را پس بگیرید