Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:29:03 GMT

هزینه خدمات در طرح پزشک خانواده شهری اندک است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۹۵۳۹

هزینه خدمات در طرح پزشک خانواده شهری اندک است

به گزارش ایرنا، علی قوام روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیمه شدگان می توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان بیمه، پزشک خانواده خود را انتخاب کنند افزود: افراد تحت پوشش بیمه سلامت رایگان نیز می توانند با مراجعه به پزشک خانواده شهری خدمات دریافت کنند.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده شهری، نظامی جامع و مطلوب است ادامه داد: این طرح درصدد ارتقا سلامت آحاد جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه دارندگان بیمه سلامت رایگان بعد از مراجعه به پزشک خانواده شهری خدمات درمانی، دارویی پزشکی و غیره دریافت می کنند اظهار داشت: پزشکان خانواده بدو مرجعه بیمه شدگان به پزشک خانواده آنها را مورد غربالگری قرار داده و برای این افراد پرونده سلامت تشکیل می دهند.

معاون بیمه سلامت استان کرمان با تاکید بر اینکه افراد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی به منظور دریافت خدمات درمانی و غیره باید به پزشک خانواده مراجعه کنند تصریح کرد: پزشک خانواده در صورت تشخیص این افراد را به پزشکان تخصصی ارجاع می دهند که این امر از هزینه های اضافه و طولانی و کند شدن روند درمان پیشگیری می کند.

وی با تاکید بر ضورت مراجعه به پزشک خانواده بعد از بروز بیماری تصریح کرد: بیمه شدگان در صورت ضرورت و دسترسی نداشتن به پزشک خانواده در روزهای تعطیل یا مسافرت می توانند به اورژانس بیمارستان های دولتی مراجعه و در صورت تجویز پزشک خانواده در تمام مراکز پاراکلینیک و داروخانه ها (خصوصی و دولتی) خدمت دریافت کنند.

افزون بر ۶۰ درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارد و ماهانه قریب به ۶۰ میلیارد تومان گردش مالی بیمه شدگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پرداخت می شود.‌

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان بیمه سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان بیمه سلامت خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان بیمه سلامت اخبار کنکور پزشک خانواده شهری پزشک خانواده بیمه شدگان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان در برنامه پرسمان گفت: تا کنون ۴۰۰ هزار نفر از روستائیان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان، به صورت رایگان بیمه سلامت شده اند.


اربابی افزود: در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و سایر اقشار، بیمه شدن بر اساس استعلام و دهک بندی انجام می‌شود که دهک ۱تا۵ رایگان است و بیمه نامه شان به صورت الکترونیک تمدید می‌شود.


وی با اشاره به استقبال کم دهک‌های ۶ تا ۱۰ از بیمه سلامت گفت: تخفیف‌های خوبی برای این دهک‌ها در نظر گرفته شده که می‌توانند استفاده کنند، به طور مثال افراد دهک۶، برای یکسال، تنها بیست درصد حق بیمه‌ی خود یعنی ۳۸۷ تومان را پرداخت می‌کنند.


این رقم برای هر فرد در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه اش معادل ۵۸۰ هزار تومان برای یکسال، هر فرد دهک ۸، ۷۷۵ هزار تومان، دهک ۹، ۹۶۹ هزار تومان و برای هر فرد دهک ۱۰ یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان در سال است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: هم استانی‌ها می‌توانند با شماره گیری ۱۶۶۶#* از وضعیت بیمه خود استعلام بگیرند که در صورت نداشتن بیمه، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و خود را بیمه کنند حتی افرادی که از دهک خود اطلاع ندارند و یا دهک شان مشخص نیست نیز می‌توانند بصورت رایگان یکماه زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند تا وضعیت شان مشخص شود.

اربابی با بیان اینکه افراد برای بهره مندی از مزایای بیمه سلامت باید در اداره کل بیمه سلامت نشان دار شوند افزود: بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیش از ۹۵ درصد مؤسسات درمانی استان قرارداد دارد.


وی با اشاره به حمایت بیمه سلامت از اتباع بیگانه نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه بین بیمه سلامت و سازمان مهاجرت اتباع، این افراد نیز برای داشتن مجوز اقامت یا تمدید آن، باید حتما پوشش بیمه داشته باشند و بیمه برای اقامت آنان جنبه اجباری دارد که در این خصوص می‌توانند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!