Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:21:07 GMT

خدمت صادقانه به مخلوق از خصوصیات انتخاب اصلح است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۹۵۸۳

خدمت صادقانه به مخلوق از خصوصیات انتخاب اصلح است

ایسنا/کردستان امام جمعه موقت سنندج، گفت: تمامی اعضا و جوارح ما امانت هستند و باید مطابق دستور خدا و پیغمبر با احساس وظیفه، ساده زیستی و خدمت صادقانه به مخلوق، ادای امانت کنیم که متاسفانه چنین مدیریتی در شرایط اکنون بسیار کم است.

ماموستا احسنی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه خدمات دلسوزانه و صادقانه مسئولان به مردم پاداش اخروی دارد اظهار کرد: وظیفه ماموستاها و مبلیغات دینی مسجد، منبر، محراب و عجین شدن با مردم و معرفی خدمات نظام به جامعه در حد توان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شبه ای نیست که مردم از شرایط موجود نگران و گله مند هستند و مسائلی همچون، مشکلات جوانان، نداشتن مسکن، بیکاری با وجود داشتن مدارک علمی بالا، مهیا نبودن شرایط زندگی و بحران ویروس کرونا، مزید علت اذیت شدن مردم است.

به گفته امام جمعه موقت سنندج، وظیفه مسئولان کاهش و رفع این مشکلات است و در مقابل وظیفه امامان جماعت و علما مردم را به آرامش دعوت کردن بر اساس توصیه های دینی است.

وی معتقد است، مسئولانی که صادقانه در نظام مشغول خدمت هستند باید این نوید را بدهند که مردم علی رغم نگرانی زیاد هنوز مایوس نیستند.

ماموستا احسنی، در خصوص فضای انتخاباتی موجود در جامعه عنوان کرد: گله مندی از رد صلاحیت ها توسط شورای نگهبان، این روزها به بیشترین دغدغه مردم نزد امامان جماعت تبدیل شده است، در حالی  که به فرموده مقام معظم رهبری، رد صلاحیت ها به معنی بی صلاحیتی نیست؛ لذا مسئولان و امامان جماعت باید تلاش کنند که این امر برای مردم فرهنگ سازی شود.

وی افزود: در حال حاضر مشاهده می شود که چندین فرقه و دشمن به صورت گسترده مشغول تبلیغات مسموم علیه انتخابات، نظام، ماموستایان و مسئولان هستند و دشمنان خارجی نیز با هزینه های زیادی مردم را برای عدم شرکت در انتخابات دعوت می کنند.

امام جمعه موقت سنندج بیان کرد: در هر دوره از انتخابات ماموستایان اهل سنت در کنار مسئولان این مشکلات را توجیه می کنند و این وظیفه مهمی است، اما متاسفانه مسئولان کار دلسوزانه و جهادگونه علما را نادیده گرفته و مشکلات آن ها را بررسی نمی کنند.

وی در ادامه به خصوصیات انتخاب اصلح اشاره و اعلام کرد: به فرموده پیامبر معظم اسلام هر کس می خواهد در آخرت با من و همسایه من باشد باید ۴ خصلت دینی داشته باشد؛ مسئولان باید با صادقترین زبان صحبت کنند، چرا که صداقت همیشه راه نجات، رستگاری، عزت و سربلندی انسان است.

ماموستا احسنی، ادای امانت را دومین خصلت فرد اصلح ذکر و بیان کرد: تمامی اعضا و جوارح ما امانت هستند و باید مطابق دستور خدا و پیغمبر با احساس وظیفه، ساده زیستی و خدمت صادقانه به مخلوق، ادای امانت کنیم که متاسفانه چنین مدیریتی در شرایط اکنون بسیار کم است.

وی اخلاق حسنه را به گفته رسول خدا خصلت سوم مسئولان بیان و اظهار کرد: مدیران باید با مردم با بهترین زبان و با ادای امانت و با اخلاق نیکو و برتر رفتار کنند.

ماموستا احسنی، با اشاره به اینکه مردم مهم اند و این مسئله بارها در آیات قرآن کریم اشاره شده است گفت: به فرموده پیامبر اسلام هم نشینی با مردم چهارمین خصلت فرد اصلح است و هر کس برای رفع مشکلات مردم تلاش کند همسایه و نزدیک پیامبر بوده و نزد خدا شفاعت می شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما دلشوره دارند و نگرانند خاطرنشان کرد: گرانی، تورم و  بیکاری به این مسایل دامن می زند، بر همین اساس دروغ و عدم تعهد و نظارت مسئولان و مردم به ضرر جامعه و دین است و مسئولان باید خدماتی در حد و شأن مردم ارائه دهند.

امام جمعه موقت سنندج، زمینه سازی برای مشارکت حداکثری در انتخابات و مهیا کردن شرایط برای انتخاب اصلح باید سرلوحه کار مدیران و امامان جماعت قرار گیرد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ امام جمعه موقت سنندج امامان جماعت ادای امانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر خواهد بود، گفت: سرکشی از خانواده‌های شهدا دو بعد رفع مشکلات و صرف دیدار دارد که قسمت دوم برکات معنوی دارد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ۱۳ اردیبهشت در دیدار دکتر قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید کشور، با بیان اینکه دیدار با خانواده های شهدا توفیق است، اظهار کرد: شما از دو جهت باید به خانواده‌های شهدا سرکشی کنید یکی از باب شنیدن مشکلات همچون بقیه مسئولان و دیگر اینکه دیدن و تفقد از این خانواده حتی اگر خواسته‌ای نداشته باشند،برکات معنوی هم وجود دارد.

وی با اشاره به بحث میز خدمت‌ها، افزود: اگر در میز خدمت جواب مثبت ارائه می‌شود پس چرا مراجعین در ادارات پاسخ مثبت نمی‌گیرند؟ باید این میز خدمت‌ها را مقداری جان‌دارتر کرده و آمار درستی از آن داشته باشیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: باید ببینیم چند مراجعه کننده در میز خدمت بعد از نماز جمعه مصلی آمدند، چند نفر برای بار اول و چند نفر برای بار چندم مراجعه کردند، که اگر فردی مثلا مشکلش با پنج بار مراجعه در ادارات برطرف نشد اینجا حل شد، پس میزخدمت می‌تواند مسئولان را باانگیزه‌تر کند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: می‌خواهیم به‌وسیله میزهای خدمتی که در ملاعام گذاشته می‌شود میز خدمت‌هایی که در ادارات وجود دارد فعال و کارآمد شود، هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بیشتر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان گفت: ششمین سفر شما به استان دیار علویان مبارک باشد و از برکاتش همه مردم نفع ببرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر است
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • لاپید خواستار اعزام فوری حریدی‌ها به خدمت اجباری شد
  • فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه
  • مردم ایران با شهید و شهادت آشنا هستند
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است