Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگسرای اندیشه در ویژه برنامه «ما ملت امام حسینیم» منظومه فکری رهبر انقلاب در لزوم مشارکت حداکثری را تبیین کرده و معیارهای انتخاب اصلح را از منظر ایشان معرفی می‌کند.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، 28 خردادماه انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان برگزار می‌شود. روزی سرنوشت‌ساز برای کشور که مردم با رای خود تکلیف 4 ساله یکی از مهم‌ترین پست‌های اجرایی کشور را تعیین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همبستگی ملی و مشارکت حداکثری در انتخابات مهم‌ترین موضوعی است که از سوی آحاد مردم باید مورد توجه قرار گیرد. 


دشمنان انقلاب اسلامی از ماه‌ها پیش عملیات روانی خود برای تفرقه‌افکنی بین مردم را به شیوه‌های مختلف آغاز کرده و شبانه‌روز در تلاشند تا با به‌کارگیری شیوه‌های جنگ نرم، مردم را از حضور در پای صندوق‌های رای منصرف کنند. اشاره رهبر انقلاب در سخنان چند روز پیش خود به این موضوع به خوبی بیانگر تلاش دشمنان است.  


ایشان در بیانات خود در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم فرمودند: «انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما اثر آن تا چند سال باقی می‌ماند؛ بنابراین با شرکت در انتخابات که متعلق به خود شما است، از خداوند برای رأی دادن به کسی که شایسته این مسئولیت است کمک بخواهید. کسانی که مردم را از رفتن پای صندوق رأی منع و القاء بی‌فایده بودن انتخابات را می‌کنند، دروغ می‌گویند که دلسوز مردم هستند، بنابراین به حرف آن‌ها اعتنا نکنید.»


حضور حداکثری مردم پای صندوق‌ها نه تنها پاسخ قاطع به دشمنان است بلکه پشتوانه‌ای برای دولت جدید به شمار می‌رود تا بتواند برنامه‌ها و سیاست‌های خود را با قدرت بیشتری پی ببرد. علاوه بر این، تحقیق و جست‌وجو برای انتخاب گزینه شایسته‌ برای تصدی این مسئولیت مهم برای هر کس واجب و حیاتی است. 


فرهنگسرای اندیشه در ویژه برنامه جدید خود با عنوان «ما ملت امام حسینیم» نگاهی متفاوت به انتخابات ریاست جمهوری داشته و تلاش کرده با رویکرد اندیشه‌ای به استقبال انتخابات برود. محور اصلی این برنامه تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در موضوع انتخابات با تمرکز بر همبستگی ملی، مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب احسن است. هم‌چنین در این برنامه بیانات رهبر معظم انقلاب و اندیشه‌های شهید سلیمانی در موضوع حضور حداکثری در انتخابات و معیارهای شناخت گزینه اصلح و شایسته مورد بازخوانی قرار می‌گیرد. 


انتخاب نام این برنامه تحت عنوان «ما ملت امام حسینیم» برگرفته از یکی از سخنرانی‌های معروف شهید سلیمانی است. بازخوانی سخنان این فرمانده مقتدر که الگوی مردم ایران در دفاع از مرزهای میهن کشورمان است، می‌تواند به حضور حداکثری پای صندوق‌های رای که پیام قاطع مردم ایران به دشمنان است، منجر شود. 


رعایت اخلاق در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی یکی دیگر از موضوعاتی است که در این جلسه از منظر رهبر انقلاب مورد واکاوی قرار می‌‌گیرد. 


براساس این گزارش، این ویژه برنامه روز یکشنبه، 9 خردادماه ساعت 17 با سخنرانی حجت الاسلام فخریان در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به آدرس خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان فرهنگسرای اندیشه مراجعه کنند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: اندیشه های امام خمینی ره انتخابات ریاست جمهوری فرهنگسرای اندیشه فرهنگسرای اندیشه ویژه برنامه رهبر انقلاب پای صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید در برنامه‌ریزی‌هایی که در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان صورت می‌گیرد استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ضمن آرزوی توفیق برای ایشان در مسئولیت جدید عنوان کرد: باید برنامه مشخص کاری خود را به صورت خلاصه و مکتوب ارائه نمایید تا بتوان پس از گفت‌وگو و تبادل نظر آن را مبنای کار قرار داد که در این صورت عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قابلیت ارزیابی هم خواهد داشت.

امام جمعه زاهدان افزود: باید در برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود چرا که در برخی سیستم‌ها مشاهده می‌کنیم که وقتی فردی مسئولیت دستگاه را بر عهده می‌گیرد در ابتدای کار عنوان می‌کند که یک خرابه را تحویل گرفته و تلاش‌های گذشتگان را نادیده می‌گیرد که چنین چیزی از لحاظ اخلاقی، عُرفی و سیاست کاری صحیح نیست و البته کار را هم بی ریشه نشان می‌دهد در صورتی که اگر کار خود را در استمرار تلاش‌های مسئولان گذشته بداند هم رعایت اخلاق داشته و هم کار خود را ریشه دار نشان داده‌ است.

آیت‌الله محامی با تاکید بر جنبه کیفی و تاثیرگذاری فعالیت‌ها بیان کرد: اثربخشی فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای اهمیت است و باید ارزیابی صورت گیرد که چه مقدار در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است.

وی ادامه داد: برخی امورات روزمره باید به طور مستمر انجام پذیرد اما باید توجه داشته باشید که این‌ تنها کارهای اولیه است و باید به مراتب فراتر از این تلاش صورت گیرد و در همین راستا امام علی(ع) در نامه به مالک اشتر عنوان می‌کنند:« انجام کارهای کوچک نباید شما را از کارهای بزرگ بازدارد و انجام کارهای بزرگ نباید مانعی برای انجام کارهای کوچک باشد».

همچنین در ابتدای این دیدار مجتبی میرحسینی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز به ارائه بخشی از اهداف و برنامه‌های طراحی شده در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • بزرگداشتی برای یک پژوهشگر موسیقی
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • رهبر انقلاب در دیدار معلمان: تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است (فیلم)
  • رهبر انقلاب: تبیین مصالح بنیادی از وظایف معاونت پرورشی است
  • اولین عکس از مهمان ویژه امروز رهبر انقلاب
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود