Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:20:53 GMT

۳ چمدان یک مسافر پر از مار، مارمولک، رتیل و ...!

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۰۳۹۵

مسافری که از مبدأ تایلند به ایران برگشته بود، همراه خود سه چمدان حاوی ۲۰۰ خزنده خطرناک داشته است.

به گزارش ایسنا، آوردن حیوانات از مبادی رسمی، خود داستانی دارد؛ زمانی وارد کننده موجود زنده را می آورد آن هم بدون طی فرایند قانونی و تازه در گمرک به دنبال ثبت سفارش یا کد رهگیری بانک می گردد و حیوان یا تلف می شود یا صاحب کالا با وساطت مراجع ذیربط و اخذ تعهد محموله را ترخیص می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ماجرای حیوانات محدود به مسیر قانونی نیست و گاهی مسافران هم در بار خود از سایر کشورها حیوان می آورند یا می خواهند از کشور خارج کنند که این خلاف قانون است و حتی در جزیی ترین مورد باید فرایند خاص خود را طی کند.

در تازه ترین کشفیات صورت گرفته از سوی گمرک، در موردی عجیب یک مسافر که از مبدأ تایلند وارد کشور شده بود همراه خود تعداد زیادی مار، مارمولک، لاک پشت، عقرب و رتیل آورده بوده که توسط گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) از چمدان مسافری که از تایلند و از مسیر امارات وارد شده بود، کشف شد که پرواز ورودی از امارات بوده و مسافر از مبدأ اولیه تایلند، سه چمدان حاوی ۳۵ بسته که در آن 200 خزنده به وزن 13 کیلوگرم قرار داشت، همراه خود آورده است.


در این رابطه لطیفی - سخنگوی گمرک ایران- توضیحات بیشتری ارائه کرده و گفته که با پیگیری های گمرک، قرنطینه حیوانی مستقر در فرودگاه امام خمینی (ره) ورود این خزندگان غیرقانونی را به دلایل فنی و احتمال شیوع بیماری مجاز ندانست و مقام قضایی نیز اعلام کرد تا از صاحب کالا تعهدی مبنی بر بازگرداندن فوری کالا به کشور مبدا در اولین فرصت اخذ شود.

به گفته وی، با هماهنگی های صورت گرفته با مقام قضایی، محموله غیرقانونی خزندگان با مسئولیت و تعهد خود مسافر و تا بازگرداندن به مبدأ در انبارهای گمرک نگهداری می شوند و حق ورود به کشور را نخواهند داشت تا در اولین فرصت مجددا به تایلند برگردانده شوند.

به هر صورت ورود و یا خروج حیوانات و گونه های خاص آن نمی تواند کاملا محدود به مبادی رسمی یا مواردی مانند مسافران باشد و ممکن است از کانال غیر رسمی نیز صورت بگیرد، ولی هر آنچه از مبادی رسمی قرار است وارد یا صادر شود باید با طی فرایند تجاری و اخذ مجوزهای لازم باشد و از کانال کالای همراه مسافر که می تواند هر نفر ۳۰ کیلو بار همراه داشته باشد، امکانپذیر نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گمرك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۴ سال سطح یک آسیا در ریاض عربستان از هشتم تا پانزدهم اردیبهشت برگزار شد که ایران با ۴ ورزشکار پسر و یک تنیسور دختر در این رویداد به میدان رفت.   در بخش پسران و در رقابت‌های دونفره، تیم ایران متشکل از رامتین رافعی و کیارش صادقی برابر تیم تایلند و پاکستان به برتری دست یافت تا عنوان قهرمانی را از آن خود کند. در رقابت‌های انفرادی نیز کیارش صادقی با قبول شکست برابر حریفی از تایلند، در فینال به مقام دومی بسنده کرد.   در بخش انفرادی، رامتین رافعی دیگر نماینده ایران که به دیدار رده‌بندی رفته بود موفق شد حریف خود از چین‌تایپه را شکست بدهد تا با کسب مقام سومی به کار خود پایان دهد. راستین اکبری و آریا شعبان نژاد دیگر تنیسور‌های ایرانی در این مسابقات به ترتیب رتبه‌های ۱۸ و ۱۹ را به خود اختصاص دادند.   در بخش دختران، رومینا رافعی در مسابقات انفرادی هفتم شد، اما این تنیسور کشورمان در بخش دونفره با حریفی از ترکمنستان موفق شد با ایستادن در رده سوم به کار خود پایان دهد.   گفتنی است با این نتایج، رنکینگ تنیسور‌های ایرانی ارتقا خواهد یافت و قهرمانان کشورمان موفق شدند در بین رقبای خود جایگاه به مراتب بهتری را به دست بیاورند. هدایت این تیم برعهده فرشید زیدی بود.   در این مسابقات ۷۰ تنیسور از کشور‌های ایران، هند، پاکستان، تایلند، هنک‌کنگ، چین‌تایپه، رومانی، عربستان، سوریه، اردن، انگلیس، چین و قزاقستان در دو بخش دختران و پسران حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • راهنمای دیدنی‌های تایلند: نقاطی که در سفر به این کشور حتماً ببینید
  • تیم ملی فوتسال ایران چهارم جهان شد/ فوتسال بانوان در رده هشتم
  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • بازیکنان لالیگا همراه مادرشان در زمین مسابقه!
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • به مناسبت روز مادر در اسپانیا؛ بازیکنان ختافه همراه مادران‌شان وارد زمین شدند / فیلم