Web Analytics Made Easy - Statcounter

 تیم‌های انگلیسی منچسترسیتی و چلسی امشب (شنبه) ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه دیدار فینال رقابت‌های  لیگ قهرمانان اروپا را برگزار خواهند کرد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در فاصله کمتر از یک ماه ۲ تیم انگلیسی منچسترسیتی و چلسی یک بار دیگر رو در روی هم قرار خواهند گرفت، اما این بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا که می‌توان آن را به نوعی مهمترین رویداد فوتبال باشگاهی جهان توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منچسترسیتی در این فصل با اقتدار تمام فاتح لیگ برتر انگلیس شد و جام اتحادیه باشگاه‌های این کشور را نیز از آن خود کرد. حالا شاگردان پپ گواردیولا امشب فرصت دارند که با پیروزی برابر رقیب لندنی سومین جام این فصل خود را بالای سر ببرند و سه گانه‌ای را رقم بزنند.

در طرف دیگر میدان تیم آبی پوش لندنی قرار دارد که در اواسط فصل با آمدن توماس توخل آلمانی به جای فرانک لمپارد جانی دوباره گرفت و از میانه جدول خود را به رتبه چهارم و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا رساند.

توخل با این وجود نتوانست هیچ یک از سه جام داخلی انگلیس را برای چلسی به دست آورد و در حالی که آبی‌های لندنی را به فینال جام حذفی رساند، اما در فینال برابر لسترسیتی شکست خورد و دستش از جام کوتاه ماند. حالا او فرصت دارد تا قبل از پایان فصل کار نیمه تمام خود را تمام کند و یک جام که از قضا مهمترین جام رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های اروپا محسوب می‌شود، به هواداران چلسی هدیه کند.

چلسی با هدایت توماس توخل در این فصل ۲ بار برابر منچسترسیتی قرار گرفت و در هر دو بار موفق شد قهرمان لیگ جزیره را شکست دهد. آبی پوشان لندنی ابتدا اواخر فروردین ماه در دیدار نیمه نهایی جام حذفی منچسترسیتی را با یک گل شکست دادند و سپس در لیگ برتر نیز اواسط اردیبهشت در دیدار برگشت موفق شدند سیتیزن‌ها را در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر با نتیجه ۲- یک شکست دهند.

گواردیولا می‌داند که بازی برابر چلسی توماس توخل کار ساده‌ای نیست و این مربی آلمانی می‌تواند مانع بزرگی بر سر راه افتخار آفرینی  او  باشد.

نکات آماری

چلسی در ۲ بازی آخر خود برابر منچستر سیتی ۲ پیروزی کسب کرده است. در هر دو پیروزی توماس توخل هدایت این تیم را بر عهده داشت.
آخرین باری که چلسی سه بار متوالی برابر منچستر سیتی به پیروزی دست یافت به سال ۲۰۰۹ بر می‌گردد. این تیم پیش از آن سال ۲۰۰۵ هم موفق شده بود سه بار متوالی من سیتی را شکست دهد.
آخرین دیدار دو تیم منچسترسیتی و چلسی در رقابت‌های اروپایی به نیمه نهایی برندگان جام در فصل ۱۹۷۱-۱۹۷۰ می‌گردد که در آن بازی در هر دو دیدار رفت و برگشت چلسی با نتیجه یک بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد و در بازی نهایی هم رئال مادرید را شکست داد.
منچسترسیتی نهمین تیم متفاوت انگلیسی است که موفق شده به فینال یک رقابت اروپایی یا لیگ قهرمانان راه یابد.
از ۱۰ تیمی که برای اولین بار به فینال رقابت‌های اروپایی راه یافتند فقط یک تیم موفق به فتح جام شده است.
آخرین تیم انگلیسی که در اولین فینال خود موفق به پیروزی و فتح جام اروپایی شد استون ویلا بود که سال ۱۹۸۲ بایرن مونیخ را شکست داد.
این سومین سالی است که یک تیم برای اولین بار به فینال یک رقابت اروپایی/ لیگ قهرمانان اروپا می‌رسد.
 

 پس از  سال ۲۰۱۳ چلسی و منچسترسیتی اولین تیم هایی هستند  که در کمتر از یک ماه  هم در لیگ داخلی و هم در فینال لیگ قهرمانان با هم بازی می کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار بسیار دشوار منچسترسیتی برای تصاحب رکورد تاریخی چلسی

چلسی 4 سال در استمفوردبریج شکست نخورد. منچسترسیتی 58 بازی با رکورد تاریخی آن‌ها فاصله دارد. 

طرفداری | چند رکورد مهم لیگ برتر همچنان به نام منچسترسیتی و پپ گواردیولا ثبت نشده‌اند.

با پیروزی 5-1 مقابل وولورهمپتون، سیتیزن‌ها به شکست‌ناپذیری در بازی‌های خانگی ادامه دادند. از شکست 2-1 مقابل برنتفورد در نوامبر 2022 تا به امروز، تیم تحت هدایت گواردیولا هرگز در اتحاد شکست را تجربه نکرده است. نوار شکست‌ناپذیری آن‌ها در لیگ برتر به عدد 29 رسید که در حال حاضر در بین تیم‌های فعلی لیگ برتر بهترین عملکرد محسوب می‌شود. با این حال، اگر در بحث رکورد شکست‌ناپذیری خانگی کاوش عمیق‌تری داشته باشیم، با عملکرد شگفت‌انگیز چلسی مواجه خواهیم شد. آبی‌ها در حد فاصل مارس 2004 تا اکتبر 2008 هرگز در ورزشگاه استمفوردبریج شکست نخوردند. این رکورد تا امروز دست نخورده باقی‌مانده و تنها لیورپولِ یورگن کلوپ در سال 2017-2021 با 68 بازی به آن نزدیک شد. 

طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در بازی‌های خانگی لیگ برتر

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • کار بسیار دشوار منچسترسیتی برای تصاحب رکورد تاریخی چلسی
  • آتش بازی هالند در اتحاد؛ نفس منچسترسیتی پشت سر آرسنال
  • پوکر هالند در اتحاد؛ نفس سیتی پشت سر آرسنال
  • صعود میلان به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب شکست 3-1 مقابل آیندهوون (4 می 2005) / فیلم
  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا با برتری 1-0 مقابل منچسترسیتی (2016/5/4) / فیلم
  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا با ثبت کامبک دیدنی و برتری 3-1 مقابل منچسترسیتی (2022/5/4) / فیلم
  • گواردیولا: بایرن مونیخ را خیلی دوست دارم و آرزو می‌کنم به زودی سرمربی خود را پیدا کند
  • صعود اتلتیکو مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب شکست 2-1 مقابل بایرن مونیخ (2016/5/3) / فیلم
  • پلی به گذشته - صعود لیورپول به فینال لیگ قهرمانان اروپا با برتری 1-0 مقابل چلسی (2005/5/3) / فیلم
  • رقابت گواردیولا، آرتتا و شان دایچ بر سر کسب عنوان بهترین مربی ماه لیگ برتر