Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی علما ظهر امروز در نشست شورای سیاست گذاری بزرگداشت دهه کرامت و برگزاری چهاردهمین دوره‌ی جشن‌های بین‌المللی زیر سایه خورشید در استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: دین اسلام را شعائر حفظ می‌کند و نگه می‌دارد و یکی از همین شعائر حضور خادم‌یاران حضرت امام رضا (ع) در نقاط مختلف ایران اسلامی طی ایام دهه کرامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نام‌گذاری یکی از معابر اصلی شهر کرمانشاه به نام مبارک امام رضا (ع) افتخاری برای مسئولین این استان است، افزود: تمامی مسئولین استان کرمانشاه باید برای برگزاری شایسته برنامه‌های دهه کرامت کمک کنند چراکه منفعت این کار به اسلام و دین بر می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا در سطح جامعه و اقتضای زمان و مکان تلاش شود اقدامات جدیدی برای جشن دهه کرامت برنامه‌ریزی و اجرا شود.

علما با تاکید بر اینکه امام رضا (ع) مورد توافق اهل تشیع و اهل تسنن است، تصریح کرد: غذاهای تبرکی حرم مطهر امام هشتم طی دهه کرامت در مناطق سنی نشین بیشتر توزیع شود.

وی اهدا جهیزیه در دهه کرامت و به نام امام رضا (ع) را کاری با ارزش دانست و افزود: نفس و ماندگاری این قبیل کارها در نسل‌های بعدی اثرگذار است.

قدرت ایران اسلامی در جنگ غزه معادلات دشمنان را به هم ریخت

علما به موضوع انتخابات ۲۸ خرداد ماه اشاره کرد و گفت: تمامی افراد جامعه با سلایق مختلف باید یک ستاد انتخابات باشند، چراکه با حضور در پای صندوق آرا سرنوشت کشور را تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن هرگز دست از دشمنی خود برنمی‌دارد، ادامه داد: از همان اوایل انقلاب اسلامی دشمنان با تبلیغات گسترده در تلاش بودند که مردم در پای صندوق آرا حاضر نشوند و با این کار اسلام و ولایت فقیه را تضعیف کنند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به جنگ غزه، گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا سرافراز است و قدرت ایران در این جنگ معادلات دشمنان را بر هم ریخت و امروز موشکی به نام "قاسم" دنیا را به تأمل وا داشته است.

علما با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اینکه تا ۲۵ سال آینده اثری از اسرائیل وجود ندارد، تاکید کرد: امروز غزه در دنیا حرف برای گفتن دارد که این به برکت اسلام، انقلاب و ولایت فقیه است، لذا باید به آن توجه نشان داد.

کد خبر 5222933

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کرمانشاه ایت الله علما انقلاب اسلامی ایران اسرائیل جنگ غزه جمهوری اسلامی انقلاب مقام معظم رهبری امام رضا ع دهه کرامت انتخابات انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان اردبیل واکسن کرونا شیراز چالش شفافیت سوم خرداد فتح خرمشهر عکس استانها دهه کرامت امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد گفت: سازمان فرهنگی شهرداری مشهد به مناسبت دهه کرامت برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در نظر گرفته که در روزهای معین برای زائران و مجاوران برگزار می‌شوند.

محمد اسکندری‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در دهه کرامت اظهار کرد: نمایشگاه «شمس کرامت» یک برنامه مشارکتی در برپایی ۵۰۰ ایستگاه‌ صلواتی در سطح شهر است که با مشارکت هیات‌ها و تشکل‌ها انجام می‌شود. همچنین برنامه اذن خدمت در آغاز دهه کرامت در حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران نیز از جمله برنامه‌های تدارک دیدهشده است.

وی با بیان اینکه گلباران حرم مطهر رضوی توسط بانوان مشهدی انجام می‌شود، اضافه کرد: این برنامه در اولین روز دهه کرامت همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) اتفاق خواهد افتاد. فضاآرایی و اکران شهری نیز از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت دهه کرامت برای شهروندان مشهدی انجام می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: به مناسبت دهه کرامت ۲ الی ۳ نمایش در سالن‌های مختلف و در فضای خیابانی با موضوع امام رضا(ع) و با حمایت شهرداری مشهد اجرا می‌شود. همچنین ویژه برنامه‌ای در شب میلاد امام رضا(ع) با عنوان «جشن بزرگ خانواده امام رضایی‌ها» برای دومین سال متوالی با مشارکت تمامی نهادها و ارگان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: جشنواره «ریحان شهر» در بوستان ریحانه ویژه دختران برگزار می‌شود که در فضایی کاملاً دخترانه برنامه‌های شاد و با نشاطی را برای آن‌ها مهیا کرده‌ایم. با توجه به اینکه در این دهه زائران زیادی به مشهد مشرف می‌شوند، بحث استقبال از زائر را داریم و تلاش می‌کنیم بهترین استقبال را از زائران امام رضا(ع) داشته باشیم.

اسکندری‌نژاد خاطرنشان کرد: چند پرفورمنس با موضوع دهه کرامت امام رضا(ع) در نظر داریم که در محیط‌های پرتردد مانند بوستان‌ها، چهارراه‌ها، مراکز خرید و ... انجام می‌شود. همچنین نمایشگاه مفهومی زیارت در بوستان وحدت در ایام دهه کرامت برنامه ویژه‌ای دارند که مانند رویدادهای دیگر با استقبال زیاد مردم روبه‌رو خواهد شد.

وی افزود: اتوبوس‌های قرار زیارت افرادی که دارای معلولیت و محدودیت‌های جسمانی هستند و در حاشیه شهر قرار دارند و به عبارتی از حرم مطهر رضوی دور هستند را با احترام و تکریم به حرم مطهر می‌آورند و سپس آن‌ها را برمی‌گردانند. همچنین در دهه کرامت ۱۰ الی ۱۲ دوچرخه در محیط‌های خاص و در روز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) قرار دارند و به مردم رهگذر گل تقدیم می‌کنند.

اسکندی‌نژاد مطرح کرد: برنامه صبح و نشاط که یک پیاده‌روی خانوادگی است و در تلویزیون شبکه ۳ پخش می‌شود نیز این بار به مناسبت دهه کرامت با مشارکت نهادهای مرتبط خواهیم داشت و خانواده‌ها می‌توانند از میدان شریعتی به سمت کوهسنگی حضور داشته باشند و در این پیاده‌روی شرکت کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: به مناسبت دهه کرامت برنامه‌های منطقه‌ای مانند جشن‌های «نسیم کرامت» را خواهیم داشت که در روزهای پایانی دهه کرامت و به مدت ۳ شب در بوستان‌های بزرگ انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر کرمانشاه پای کار هستند
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آبگرفتگی معابر کرمانشاه پای کارند
  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
  • اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران/ توقف درحاشیه معابر بزرگراهی ممنوع  
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • جاری شدن آب فاضلاب و دردسر‌های آن برای ساکنان محله نوکان کرمانشاه + فیلم