Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اواخر سال گذشته با تدوین طرحی خواستار ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی شدند.

این طرح که در جلسه علنی روز چهارشنبه 3 دی قوه مقننه اعلام وصول شده قرار است در هفته جاری در کمیسیون قضایی و حقوقی پارلمان با حضور مسئولان ذی ربط بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تسنیم متن این طرح به شرح زیر است:

عنوان طرح:ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی

ماده 1:

مدیرانی شامل این طرح می شوند که در آئین نامه ذیل اصل 142 قانون اساسی یا همان آیین نامه ثبت اموال مسئولین اسامی آنها ذکر شده است.

ماده 2:

بازه زمانی انجام این طرح در یک سال آخر مسئولیت اشخاص حقوقی و 3 سال بعد از اتمام مسئولیت وی می باشد.

ماده 3:

طبق این طرح افرادی که شامل ماده 1 می باشند، باید ضمن شفاف سازی و ثبت اموال خود در سامانه ثنا قوه قضاییه، از هر گونه فروش و خروج اموال خود از کشور خودداری کنند.

ماده 4:

خروج شخص مسئول منوط به اجازه نهادهای نظارتی و امنیتی یعنی قوه قضاییه ، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و 3اطلاعات نیروی انتظامی می باشد.

تبصره: در صورت ضرورت برای خروج از کشور، شخص باید با هماهنگی کامل و اجازه کتبی از نهاد های نظارتی و روشن بودن اهداف سفر و تاریخ رفت و برگشت، سفر مذکور را انجام داده تا بعد از پایان مدت ممنوعیت خروج از کشور و رسیدگی به اموال آنها، از موضوع این طرح خارج شود.

ماده 5:

اموالی که در این طرح باید مورد بررسی قرار گیرند شامل همان اموالی است که آیین نامه ذیل ماده 142 قانون اساسی یا همان آیین نامه ثبت اموال مسئولین هست، میباشد.

ماده 6:

اولویت اجرای این طرح با افرادی است که دارای 2 تابعیت می باشند یا افرادی که خویشاوندان نزدیک آنها در خارج از کشور به سر می برند.

انتهای پیام/

منبع: نماینده

کلیدواژه: ثنا کمیسیون قضایی مجلس مسئولان دولتی اتمام مسئولیت ممنوعیت خروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رهبر انقلاب به نامه یکی از مسئولان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر گزارش ایسنا، خط حزب‌الله نوشته است: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حاشیه نامه، متن زیر را مرقوم کردند که به شرح زیر منتشر می‌شود:

«بسمه تعالی
کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود. پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است. در باب قرآن، کار لازم ابتدائی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902142

دیگر خبرها

  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه یکی از مسئولان
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!